1920x1080 probleem, zwarte balken links+rechts

Gezellig babbelen over de nieuwe uitdagingen in 3D.

1920x1080 probleem, zwarte balken links+rechts

Berichtdoor Arthur » 13 sep 2010, 23:22

Ik heb al een tijdje een nieuwe pc maar ben de instellingen van o.a. ZT2 nu aan het optimaliseren.
Ik had eerst een andere/kleinere resolutie maar probeer nu te spelen op de grootste/hoogst mogelijke instellingen. Op zich loopt het spel zelf prima met de hoogste instellingen, das niet het probleem, maar wanneer ik de resolutie instel op het maximale , 1920x1080 = HD formaat, dan krijg ik ineens 2 zwarte balken links en rechts ernaast. De muis die kan je wel hierover slepen maar het scherm spreid zich niet.
De monitor kan dit wel aan want het is ook een met dezelfde resolutie, andere programma´s werken wel op het juiste formaat.
Op het web kan ik diverse topics vinden die ook over dit probleem gaan bij andere programma´s maar geen oplossingen.

Zie screen voor de duidelijkheid.

gegevens:
ZT2UC
Win7 64bit
RAM geheugen: 4 x 2GB Corsair Dominator (totaal 8GB)
Chip: Intel Core I7 860
Videokaart: Sapphire Radeon Toxic 5850 2GB
Monitor: Samsung BX2450 LED
(Alles met laatste nieuwe drivers, Antivirus ook up-to-date)

Heeft iemand hier een oplossing voor of heeft iemand dit ergens anders ook gelezen dan graag een link?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Het enige wat draadloos nog niet echt wil lukken is, bungeejumpen
Citaat van een wereldberoemde Tycoon : 'Ik hoef niet te zwemmen in het geld, pootje baden is al genoeg..'
Als je een mooie zoo/download hebt gemaakt stuur hem dan ook eens in naar de site. Jij zorgt voor chaos bij de zookassa's, wij voor dranghekken...
Arthur
Site Admin

Re: 1920x1080 probleem, zwarte balken links+rechts

Berichtdoor Shirley » 14 sep 2010, 09:35

Dat heb ik dus ook. Ik heb op mijn laptop ook een breedbeeld beeldscherm, zeg maar.
Ik denk dat dat te maken heeft met dat ZT2 nog niet op breedbeeld gemaakt is en daardoor dus twee zwarte balken te zien zijn. Dus ik denk dat het vrij weinig met de instellingen te maken heeft en wat voor computer je hebt. ;)
Shirley
Forum Moderator

Berichtdoor Arthur » 14 sep 2010, 16:07

ik heb het idee dat die blijft hangen op de 4:3 instellingen als je 1920x1080 selecteerd ipv dat die naar 16:9 verhouding gaat.

Welke resolutie heb je op je pc ingesteld staan en welke ingame?
Citaat van een wereldberoemde Tycoon : 'Ik hoef niet te zwemmen in het geld, pootje baden is al genoeg..'
Als je een mooie zoo/download hebt gemaakt stuur hem dan ook eens in naar de site. Jij zorgt voor chaos bij de zookassa's, wij voor dranghekken...
Arthur
Site Admin

Berichtdoor giganotosaurus » 14 sep 2010, 16:30

Als je beeldscherm een ''automatisch instellen'' knopje hebt kan je dat proberen, maar niet iedereen heeft die luxe...
xFire Steam

>Implying school is serious bussiness
giganotosaurus
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Arthur » 14 sep 2010, 19:59

Dat knopje heb ik wel maar is uitgeschakeld in bepaalde instellingen. Helaas ligt het niet aan het scherm maar aan het programma omdat de rest namelijk wel op de juiste resolutie werkt o.a. buroblad zelf.
Arthur
Site Admin

Berichtdoor Raymondhoek » 15 sep 2010, 14:04

Dit kan door 2 dingen komen:
Zoo Tycoon ondersteunt geen Breedbeeld schermen,
of
Je videokaart ondersteunt ZT2 niet optimaal.

Een combinatie is natuurlijk ook mogelijk.
Misschien moet je Zoo Tycoon 2 eens proberen in een venster te laten zetten ipv volledig scherm.
Ik zelf heb ook een Breedbeeld, maar ik krijg Zoo Tycoon 2 wel zonder zwarte balken...

Raymond ;)
Maak ook allemaal een account op het ZTSF
Klik HIER voor mijn ZT2 creatie's (Momenteel "Broken Fences Hack)
Klik HIER voor mijn ZT2 Show zoo (momenteel "Dierenhoek, Up1")
Klik HIER voor mijn Blijdorp foto's
Raymondhoek
Forum Moderator

• Reklame Boodschappen