door WickedAnnika » 04 jun 2008, 16:40
Hallo allemaal!
Ik ben oorspronkelijk degene die de vraag stelde hoe ik eindelijk winst kan gaan maken in een groot park. En het is gelukt, en goed ook!
Zo heb ik het aangepakt (met behulp van al jullie tips):
- Open een groot park
- Met Shift 4 zorg je dat je genoeg geld hebt (+/- 3.000.000)
- Zet de ontwikkelingsmodule op maximum (€66,- p.m.)
- Wacht een jaar totdat je de restaurants en het compostgebouw hebt
- Zet een paar fonteinen bij de ingang
- Maak je pad 3 tegels breed (zo kun je picknickbanken in het midden zetten)
- Maak 2 verblijven tegenover elkaar met het pad ertussen
- (ik zorg ervoor dat dieren uit het regenwoud bij elkaar staan, savanne dieren bij elkaar e.d. maar dat is eigen keus)
- Zet een restaurant en een giftshop bij de dieren in de buurt
- Wacht totdat je iets winst maakt
- Zet per 2 à3 verblijven een compostgebouw neer uit de buurt van de gasten
- Maak gebruik van de extra gebouwen als insectenhuis en olifantenritje (het laatste bij voorkeur vlakbij het dier in het verblijf)
- Zet tussendoor regelmatig een fontein neer
- Bouw je verblijven één voor één (niet alles in één keer, wat mijn fout was) zo bezuinig je ook op personeelskosten
- Maak één pad door het hele park met hooguit één of twee 'shortcuts'
- Wacht telkens tot je 1 of 2 maanden achter elkaar winst maakt en verhoog af en toe de prijzen met 25 of 50 cent. Je kunt zo goed zien of je het goed doet.
- Zet het compostgebouw binnen een verblijf achter de dierverblijven en noem deze dan Microsoft, Blue Fang of Wonderland voor extra geld en gasten. Je kunt de namen onbeperkt gebruiken.
- Zet in elk verblijf minimaal 1 mannetje en 1 vrouwtje.
- Zet ook wat dinosaurussen in je park, bijvoorbeeld aan de rand
- Koop geen helicopter om de dinosaurssen in bedwang te houden, deze kosten veel geld. Je kunt beter je park in de gaten houden, hekken onder controle houden en mocht er een beest ontsnappen; spel op pauze, beest terug in het verblijf, hek repareren, spel van de pauze af en het park weer een beetje verzorgen.
- Op het eind pas waterdieren( en shows) plaatsen want deze kosten heel veel geld.
- Vergeet niet om veel restaurants neer te zetten en telkens de prijzen iets te verhogen.
- Eén dierenverzorger kan ongeveer 4 à5 verblijven tegelijkertijd aan, dus neem niet te veel personeel.
- Verkoop telkens de oudste dieren als ze jonkies krijgen.
Dieren die snel voortplanten zijn o.a. ijsberen, warthog, leeuw, bengaalse tijger en de schapen.
Mijn gasten zijn erg gelukkig in het park, mijn dieren ook, en ik maak winst als water....
Ik wil iedereen ontzettend bedanken, en succes met je eigen park!