Groot Park - Tips en Hints

Een verzamelpak met al het goede van Zoo Tycoon erin. Praat er hier over.

Berichtdoor WickedAnnika » 25 mei 2008, 10:58

Goh, bedankt voor alle reacties, daar kan ik weer mee aan de slag. Jullie horen het nog wel!
WickedAnnika
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor zeekoe » 25 mei 2008, 13:04

Op zootekphoenix is de compsognathus te vinden (http://zootekphoenix.com/forums//index.php?automodule=downloads&req=idx&cmd=viewdetail&f_id=692).
Dit is een kleine dino (kleiner dan een flamingo). Hij leeft in grote groepen en heeft weinig ruimte nodig.
Je koopt 2 dieren voor €9800 per stuk = totaal €19 600.
Ze krijgen altijd 4 jongen. Als die volwassen zijn, verkoop je de ouders + 2 van de 4 jongen voor ongeveer €7500 per stuk. De opbrengst daarvan is dan €7500 x 4 = €30 000.
Haal je van dit bedrag de aanschafkosten voor de ouders af, dan heb je een nettowinst van €10 400. Dat is meer dan tienduizend euro.
De kosten voor de bouw van het hok heb je dus ook heel snel terug verdiend. En bezoekers vinden de compsognathus helemaal geweldig, want bij mij heeft het hok altijd een populariteit van 5 sterren.
zeekoe
Winnaar Jubileum Contest - Animals of the World

Berichtdoor Ruud » 25 mei 2008, 15:26

Wat een tips en wat een ideeën komen boven drijven. Is het een idee op dit topic om te dopen tot tips en hints voor ZT 1 CC ?

Ik heb sticky gemaakt zodat hij bovenaan blijft. ;)
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor zeekoe » 25 mei 2008, 17:37

Dat lijkt me een heel goed idee! En misschien kunnen we ook zo'n topic maken voor ZT2 en/of 1 of meerdere uitbreidingen ervan.
zeekoe
Winnaar Jubileum Contest - Animals of the World

Berichtdoor WickedAnnika » 30 mei 2008, 18:44

Voor de fokkerij kun je ook warthogs gebruiken, dat zijn net konijnen.
Ook de velociraptor krijgt snel jongen.
WickedAnnika
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor africanfreak » 30 mei 2008, 18:47

mensen zullen ook langer in je zoo blijven als je het moi aankleed:
-beplanting
-bankjes
-reptielenhuizen en andere gebouwtjes voor de lol zoals draaimolen
-standbeelden en andere extra dingen
-mooie inkijken op verblijven.
-dieren met elkaar mixen.
1 grote savanne, dieren misschien niet 100% happy, maar het scheelt je wel 5 verblijven ;)
Leef je leven zolang het nog kan =)
africanfreak
Member van het jaargetij

Berichtdoor Arthur » 30 mei 2008, 19:47

zeekoe schreef:Op zootekphoenix is de compsognathus te vinden

Wij hebben hem ook op onze site staan! LINK

De meest populaire dieren probeer je goed te verspreiden over je zoo en het liefst achterin je zoo, dan moeten je gasten dus de hele zoo door banjeren om naar die dieren te gaan en zo komen ze langs de minder populaire maar zien deze wel. De panda's ergens achteraan in je zoo ipv net om het hoekje.

Probeer ook een soort van route door je park te maken. Dus niet te veel kruisingen, zeg maar net als bij de IKEA. Wil je naar de Uitgang dan moet je wel de hele winkel doorbanjeren en zo kom je wel langs alle afdelelingen. Dat concept moet je ook proberen in je zoo toe te passen.
Het enige wat draadloos nog niet echt wil lukken is, bungeejumpen
Citaat van een wereldberoemde Tycoon : 'Ik hoef niet te zwemmen in het geld, pootje baden is al genoeg..'
Als je een mooie zoo/download hebt gemaakt stuur hem dan ook eens in naar de site. Jij zorgt voor chaos bij de zookassa's, wij voor dranghekken...
Arthur
Site Admin

Berichtdoor WickedAnnika » 04 jun 2008, 16:40

Hallo allemaal!
Ik ben oorspronkelijk degene die de vraag stelde hoe ik eindelijk winst kan gaan maken in een groot park. En het is gelukt, en goed ook!
Zo heb ik het aangepakt (met behulp van al jullie tips):

- Open een groot park
- Met Shift 4 zorg je dat je genoeg geld hebt (+/- 3.000.000)
- Zet de ontwikkelingsmodule op maximum (€66,- p.m.)
- Wacht een jaar totdat je de restaurants en het compostgebouw hebt
- Zet een paar fonteinen bij de ingang
- Maak je pad 3 tegels breed (zo kun je picknickbanken in het midden zetten)
- Maak 2 verblijven tegenover elkaar met het pad ertussen
- (ik zorg ervoor dat dieren uit het regenwoud bij elkaar staan, savanne dieren bij elkaar e.d. maar dat is eigen keus)
- Zet een restaurant en een giftshop bij de dieren in de buurt
- Wacht totdat je iets winst maakt
- Zet per 2 à 3 verblijven een compostgebouw neer uit de buurt van de gasten
- Maak gebruik van de extra gebouwen als insectenhuis en olifantenritje (het laatste bij voorkeur vlakbij het dier in het verblijf)
- Zet tussendoor regelmatig een fontein neer
- Bouw je verblijven één voor één (niet alles in één keer, wat mijn fout was) zo bezuinig je ook op personeelskosten
- Maak één pad door het hele park met hooguit één of twee 'shortcuts'
- Wacht telkens tot je 1 of 2 maanden achter elkaar winst maakt en verhoog af en toe de prijzen met 25 of 50 cent. Je kunt zo goed zien of je het goed doet.
- Zet het compostgebouw binnen een verblijf achter de dierverblijven en noem deze dan Microsoft, Blue Fang of Wonderland voor extra geld en gasten. Je kunt de namen onbeperkt gebruiken.
- Zet in elk verblijf minimaal 1 mannetje en 1 vrouwtje.
- Zet ook wat dinosaurussen in je park, bijvoorbeeld aan de rand
- Koop geen helicopter om de dinosaurssen in bedwang te houden, deze kosten veel geld. Je kunt beter je park in de gaten houden, hekken onder controle houden en mocht er een beest ontsnappen; spel op pauze, beest terug in het verblijf, hek repareren, spel van de pauze af en het park weer een beetje verzorgen.
- Op het eind pas waterdieren( en shows) plaatsen want deze kosten heel veel geld.
- Vergeet niet om veel restaurants neer te zetten en telkens de prijzen iets te verhogen.
- Eén dierenverzorger kan ongeveer 4 à 5 verblijven tegelijkertijd aan, dus neem niet te veel personeel.
- Verkoop telkens de oudste dieren als ze jonkies krijgen.
Dieren die snel voortplanten zijn o.a. ijsberen, warthog, leeuw, bengaalse tijger en de schapen.

Mijn gasten zijn erg gelukkig in het park, mijn dieren ook, en ik maak winst als water....

Ik wil iedereen ontzettend bedanken, en succes met je eigen park!
WickedAnnika
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor Arthur » 04 jun 2008, 19:08

Nog wat tips om meer geld over te houden:

1 composthoop is genoeg voor de hele zoo.

De ingangs prijs: Als je begint zet de entree prijs omlaag naar $19. Gasten denken dan dat het 'goedkoop' is en dat zorgt ervoor dat er meer gasten naar je zoo komen (en dus ook geld uitgeven in je zoo).
Na een paar maanden verhoog je de prijs tot $29.
Gasten zien geen verschil namelijk in de prijs als die ligt tussen $0-19, $20-29, $30-49, $50-99.
Het enige wat draadloos nog niet echt wil lukken is, bungeejumpen
Citaat van een wereldberoemde Tycoon : 'Ik hoef niet te zwemmen in het geld, pootje baden is al genoeg..'
Als je een mooie zoo/download hebt gemaakt stuur hem dan ook eens in naar de site. Jij zorgt voor chaos bij de zookassa's, wij voor dranghekken...
Arthur
Site Admin

gastenaantal terugloop

Berichtdoor WickedAnnika » 03 aug 2008, 11:57

Winst maken lukt wel, maar na een jaar of 7 loopt mijn gastenaantal terug, zelfs als ik dieren vervang en andere gebouwen neerzet of verplaats.
Weet iemand hoe je dit op kan lossen?

WickedAnnika
WickedAnnika
Nieuw op ZooTycoon.nl

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen