Maarten's Tekentopic! (betere tekeningen beginnen onderaan)

De plek waar je je creatieve ei kwijt kunt. Tekeningen, bewerkingen, verhalen en eigen gemaakte knutselwerkjes kunnen hier worden getoond.

Re: Maarten's Tekentopic! (betere tekeningen beginnen ondera

Berichtdoor maarten95 » 14 maart 2011, 16:37

Het heeft nogal lang geduurd, maar ik heb weer een nieuwe tekening af! :D Natuurlijk is het weer een dinosaurus, maar eigenlijk vind ik zelf de achtergrond het beste gelukt. Naja, kijk zelf maar:
Afbeelding
Het is een Ornitholestes hermanni, die je misschien wel kent van de BBC-serie Walking with Dinosaurs. Het is bewezen dat het dier eigenlijk geen kam op zo'n hoofd had, maar ik vond hem mooier en minder saai met kam. En het is mijn tekening, dus ik mag zelf weten wat ik er aan doe! :P De Dinosaurus zelf is met standaard zwarte balpen, de achtergrond (plantjes, bergen, lucht) met grijs H en 5H potlood.
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor zeekoe » 14 maart 2011, 20:44

Wauw! Erg mooi gedaan! Vooral die details op de huid van de dino vind ik er mooi uitzien.
Teken je alleen dino's, of ook andere onderwerpen?
Het is een zegen om je eigen talenten te ontdekken,
en ze niet te willen vergelijken met die van een ander.
Ik ben donor! Jij toch ook?
zeekoe
Winnaar Jubileum Contest - Animals of the World

Berichtdoor joshua zt2 » 19 maart 2011, 20:22

WOUW !!!! *** wat mooi, serius Maarten hier moet je wat mee doen.
10 jaar zt.nl!
joshua zt2
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 19 maart 2011, 20:44

@Zeekoe: Ik teken bijna alleen maar dinosaurussen, soms ook moderne dieren en af en toe ook bomen, planten en landschappen. Dinosaurussen blijven het leukst om te tekenen, omdat je er volledig je fantasie in kwijt kan. Moderne dieren vindt ik te ''gelimiteerd'' omdat je zeker weet hoe ze er uit zagen ;)
@Joshua: Bedankt! :) Ik denk dat het niet veel meer wordt dan een hobby, maar er is niks mis met hobby's toch?

Om de tussentijd te vullen, hier wat schetjes. Ik denk dat ik de onderste, de Triceratops, ga uitwerken tot een grote tekening. Of zouden jullie liever een andere willen zien?
Afbeelding
Van boven naar onder: Centrosaurus, Protoceratops, Triceratops, Psitaccosaurus, Pachyrhinosaurus en helemaal onderaan nog een Triceratops.
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 28 maart 2011, 14:56

Mensen, ik ben best trots op mezelf. Ik heb een (naar mijn idee) goed gelukte tekening gemaakt in minder dan 2 dagen! :D Dit is hem dan:
Afbeelding

Het is een Suchomimus tenerensis, een grote, vis-etende theropode uit het Vroeg-Krijt. Hij leefde in Noord-Afrika, waar toen nog een woestijn was maar een tropisch moeras-bos. Suchomimus leefde waarschijnlijk het grootste deel van zijn leven in zee op jacht naar vis. Zijn naam betekend ''Krokodillen-imitator'' vanwege zijn krokodilachtige kop en bek.
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 13 apr 2011, 15:05

Het is al weer bijna een maand geleden dat ik een tekening geplaatst heb, maar ik heb die tijd niet stil gezeten! :D Na verschillende schetsen kwam ik op het idee een Brachiosaurus te tekenen, maar na een tijdje besloot ik er een Giraffatitan van te maken. Hier is-ie!
Afbeelding

En een close-up'je van de kop en de twee Pterodactylus.
Afbeelding

Hope you like it, en tot de volgende tekening!
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor joshua zt2 » 09 mei 2011, 10:12

Super mooi Maarten, ik zou dat deze in mijn game zat !!!
10 jaar zt.nl!
joshua zt2
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 25 mei 2011, 13:08

Misschien kun je een designer overtuigen er eentje te maken! :P

Anyway, dit is een wat oudere tekening die ik laatst een beetje geupdate heb. Ik heb vulpotlood gebruikt om nauwkeurige lijntjes te maken. Werkt erg goed.
Afbeelding
F/A-18D Hornet en F-16C Fighting Falcon van de Amerikaanse marine en luchtmacht. Helaas voor de piloten zitten er wat gaatjes in de vleugel.
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 22 jul 2011, 18:22

Lange tijd niet getekend, komt door gebrek aan inspiratie. Ik was het tekenen even verleerd maar ik kom er weer langzaam in :P Vandaag plaats ik 2 recente werkjes, het zijn niet de beste ooit, maar ze zijn het waard te delen.

De eerste tekening is (natuurlijk) weer een dinosaurus. Deze keer een Irritator challengeri. Deze rare naam hebben wetenschappers hem gegeven toen ze de schedel probeerden te restaureren, die was namelijk verschrikkelijk slecht in elkaar geplakt door amateur-fossielzoekers!
Afbeelding
De Irritator was net als Baryonyx en Suchomimus familie van de bekende Spinosaurus.

De tweede tekening is een zeepaardje. Het is geen specifieke soort, omdat ik hem uit het hoofd getekend heb. Er zal anatomisch gezien wel niks van kloppen, maar dat boeit me niet, het is immers mijn tekening en dus mijn fantasie. Helaas is de tekening te hoog om hier te plaatsen, dus plaats ik een link naar een pagina met de tekening er op:
http://th04.deviantart.net/fs71/PRE/i/2011/203/3/f/seahorse_by_maarten95-d41angg.jpg

Ohja, dat was ik nog vergeten! Ik heb de Giraffatitan brancai (die je in de post hierboven zag) verbeterd. Ik heb meer bomen en planten toegevoegd en hem lichtelijk met de computer bewerkt:
Afbeelding

Ik hoop dat jullie ze mooi vinden! Tot de volgende tekening(en)!
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 04 sep 2011, 17:12

Ik heb niet echt het idee dat er nog veel interesse is in mijn tekeningen :| Hoe dan ook, ik blijf gewoon doortekenen en blijf hier mijn tekeningen plaatsen. Het zou leuk zijn als je commentaar of kritiek zou willen geven, dus doe dat gerust. Vind ik ook leuk om te lezen ;)

Hier weer een tekening van mij. Deze Utahraptor is tot stand gekomen via een schets. Eerst laat ik de schets zien, daarna de uiteindelijke tekening. Dan mogen jullie de verschillen zoeken! :P

De schets:
Afbeelding

En de uiteindelijke tekening:
Afbeelding
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen