Pinguinboy's Atelier - De Strijd om de Walvissen deel 1

De plek waar je je creatieve ei kwijt kunt. Tekeningen, bewerkingen, verhalen en eigen gemaakte knutselwerkjes kunnen hier worden getoond.

Berichtdoor Pinguinboy » 06 jul 2009, 19:06

Hallo iedereen, ik ben me weer eens aan een verhaal begonnen. Het verhaal zelf gaat er over dat er natuurlijk actie wordt gevoerd tegen de Japanse Walvisjagers, door Sea Life Protection Front (fictioneel). Hier is alvast deel 1:

De Strijd om de Walvissen

Deel 1: Het Vertrek

De zon scheen fel op het terras van Café Bon Lloc in de Haven in Ibiza. Shannon Houtermans, Mede-Oprichter van Sea Life Protection Front (fictioneel), Ulli Schwarte, Oprichter van Sea Life Protection Front en Brenda Schlumer, een bemanningslid op een van de SLPF-schepen Thrush, te genieten van een glas koude cola.
''Dus als ik het goed begrijp, leggen we 23.000 Kilometer af?'' Vroeg Brenda, die net haar glas cola op de tafel zette.
''Dat klopt, we doen er 29 dagen over om Melbourne te bereiken, waar ook het schip van Sea Shepherd ligt, we zullen dus samen met hun de strijd aangaan tegen de Walvisvaarders.'' Zei Shannon, die net zijn glas met cola op had gedronken.
Opeens hoorden Shannon, Ulli en Brenda geroep achter hun. Ze draaiden zich om.
''Kapitein, kapitein'' Riep Jimmy Cay, tweede stuurman aan boord van de Cadana, die naar hun toe rende.
Hijgend kwam hij aan op het terras.
''Wat is er, Jimmy?'' Vroeg Ulli, die hem een glas water aanbood.
''De..hijg...Cadana is...puf...gesaboteerd!'' Hijgde Jimmy.
''Wat?!?, we gaan er meteen heen'' zei Shannon, die krijtwit aanliep.
Shannon en Ulli stonden meteen op uit hun stoel en renden als gekken naar de ligplaats van de Cadana.
''Wat moet ik dan doen?'' vroeg Brenda.
''Ga maar winkelen ofzo in de stad, ik verwacht je om Elf uur (11:00) bij de Liza de Boño'' Riep Shannon vanuit de verte.
Brenda stond ook op uit haar stoel, deed haar zonnebril op en wandelde de stad in.

Aangekomen bij de Cadana, renden Shannon en Ulli het dek op naar de machinekamer, waar de sabotage was geweest. Tot hun grote verbazing zagen ze dat de twee belangrijkste kabels waren doorgesneden en de motor flink was beschadigt.
''Oh, nee!'' Riep Shannon, die erg schrok.
Hij liep om de motor heen en bekeek de schade. De motor zat vol deuken en spleten, ook waren de schoeven er bijna allemaal af gezaagd.
''Weten jullie al wie de dader is?'' vroeg Ulli aan Jimmy.
''Nee, maar we vermoeden dat dit het werk is van Japanse Activisten.'' Zei Jimmy.
Ulli bekeek de schade ook eens van dichtbij.
''Hoe lang gaat de reparatie hiervan duren?'' vroeg Shannon van achter de motor vandaan.
''We denken vier weken, en het zal ons 600.000 euro gaan kosten.'' Zei Jimmy.
Shannon mompelde wat vanachter de motor, en bekeek de situatie nog eens nauwkeurig.
''Dan zullen we met drie schepen moeten in plaats van vier.'' Zei Shannon.
''Dat zal dan wel moeten, hopelijk hebben we dan.....'' Ulli's zin werdt onderbroken door een geluid dat leek op een trap tegen een deur.
Zo te horen kwam het van de meterkast vandaan. Shannon liep er heen en stond voor de deur er van.
Nogmaals werdt tegen de deur getrapt. Voorzicht deed Shannon de deur open. Toen de deur open was, viel motorwerktuigkundige Eva Adams geschrokken uit de kast.

Even later zaten Shannon, Ulli en Eva in de kantine van de Cadana.
''Wie had jou daar in die kast gestopt?'' Vroeg Ulli.
''G..geen idee, het waren mannen in een SLPF-uniform met een muts over hun hoofd heen, i...ik weet wel dat het de saboteurs van de motor waren.'' Zei Eva nog geschrokken.
''Kon je toevallig ook zien wat hun nationaliteit was?'' Vroeg Shannon, die een beker met water aan Eva gaf.
''Nee, maar ik denk dat het Japanners waren, want zo spraken ze.'' Zei Eva, die een slok uit de beker met water nam.
''Bedankt, Eva, blijf hier nog maar even zitten.'' Zei Ulli, die de kantine uit liep.
Shannon, die ook opstond, vroeg nog snel aan haar: ''Wil je dan wel mee op de Serendepity?''.
''Ja, graag.'' Zei Eva, die nog een slok nam.
''Mooizo, dan wordt je verwacht om Elf uur. Op de Serendepity.

Niet veel later was het Elf uur. De motoren van de Liza de Boño, Serendepity en de Thrush werden met luid geronk gestart en niet veel later meerden ze af van de kade. De drie boten toeterden trots even, waarna ze met veel gejuich werden toegewuifd van af de kade door alle mensen.
Één voor een gaven de boten een beetje gas, en voeren de haven van Ibiza uit, met als doel: Het beschermen van de walvissen.
kom naar Novpin en red de pinguins in kaapstad!
Lees HIER mijn verhaal ''De Strijd om de walvissen'' en volg het avontuur tegen de Japanse walvisvaarders! :book:
Mickey Mouse wees me erop dat ik er minder van moest snoepen, terwijl Teigertje me er meer voerde, en Winnie de Pooh me probeerde over te halen om gewoon honing te gaan eten.
Pinguinboy
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Laurens zoofan » 07 jul 2009, 19:00

wow, een heel goed verhaal. leuk en boeiend geschreven en ik ben benieuwd naar het volgende deel ;)
Klik hier voor mijn showroom waar al een jaar niks meer is gepost.
Klik hier voor mijn probeerseltjes die nergens op lijken.
Kortom: Bespaar de moeite ergens op te klikken...
Laurens zoofan
Winnaar ZT 2 Desert Contest

Vorige

• Reklame Boodschappen