Algemeen ZTNL verhalen topic

De plek waar je je creatieve ei kwijt kunt. Tekeningen, bewerkingen, verhalen en eigen gemaakte knutselwerkjes kunnen hier worden getoond.

Berichtdoor Jurassic Park » 17 jun 2008, 16:48

Het Gevaar uit de Duisternis
Deel 4: Vernevampires

Dan zien ze wat langs de caravan rende: een kleine zwarte schaduw, met lange armen die hij voor zich houd, op een bepaald moment kijkt het wezen recht in de cam, met rode ogen, en aan zijn armen zien ze gevaarlijke gekromde klauwen, iedereen is wit en verstijfd als ze het wezen over het scherm zien rennen, dan roept Shannon: ''Ik zei het toch!''
Iedereen kijkt met open mond naar het scherm, Shannon ramt op Print Screen en slaat de foto op.
''Griezelig..'' bibbert Jannick.
''Oke.. Shannon.. ik moet toegeven, je had gelijk...'' zegt Peter.
''Je hebt me overtuigd..'' zegt Nike. ''Dit is absoluut geen gezichtsbedrog!''
''We moeten weer naar meneer Douwekram! Die weet er het meest van!'' zegt Shannon.
''Dat kunnen we beter wel doen.. Wat was dat in hemelsnaam?'' zegt Ulli.
''Ik heb geen idee..maar het was eng..'' vind Shannon.
Nike denkt na, en krabt over zijn kin.
''Oké, we gaan vanmiddag naar meneer Douwekram..''

Die middag was het weer een beetje verslechtert, het was net zo warm, maar erg vochtig en het regende. De jongens liepen snel naar de minibus, en Ulli had Sylvester in de reiskooi, hij zette de kooi op de hoedenplank, met een speciale riem maakte hij het stevig vast.

Dan start Nike de auto en rijden ze de camping uit. De weg is nat, en het zo mooie Franse landschap is een beetje van haar glans verloren, en het ziet er maar grijs en spookachtig uit, ook in de minibus is het tamelijk koud, Sylvester die in zijn huisje zit, pakt meer hooi en legt het neer, zodat hij lekker warm kan slapen. Nike zet de verwarming aan, en de warme lucht stroomt naar binnen. Shannon kijkt uit het raam. Langzaam glijdt een grote druppel het raam langs. Het donkere bos schiet voorbij, en het lijkt nog enger als normaal. Shannon wil liever niet kijken, maar toch moet hij. In de schaduwen van de bomen lijkt hij vormen te zien, kwaadaardige vormen met scherpe tanden, en opgeheven klauwen klaar om te doden... Dan schrikt hij opeens wakker, als Nike de radio aanzit, er klikt harde rockmuziek door de auto. De stille sfeer is al een beetje weg, en Shannon draait zich om, hij kijkt naar Sylvester's reiskooitje. Zijn kopje komt uit het huisje en kijkt nieuwsgierig naar Shannon. Shannon voelt in zijn jaszak, en vind nog een knabbelstick, hij duwt hem door de tralies heen, de hongerige Sylvie sprint er naar toe. Hij rukt de grote stick uit Shannon zijn handen, die verbaasd toekijkt, de kleine krachtpatser rent zijn huisje in, waar hij hem op knabbelt. Een kwartier laten zien in de grauwe en natte massa lichten: het huis van meneer Douwekram. Ze stopten voor het huis, en klopten aan, ze hoorden meneer Douwekram naar de deur lopen.

Hij sloeg de deur open, en scheen een grote zaklamp in de ogen van de jongens, die terug deinsden.
''Oh, jullie zijn het, kom snel binnen!'' zegt meneer Douwekram, en knipt het licht uit.
De jongens lopen naar binnen, en volgen meneer Douwekram naar de woonkamer, waar de houtkachel brandt, ze gaan zitten, op de tafel staat een grote mok met koffie, meneer Douwekram gaat zitten in de leunstoel, en pakt de grote mok. De jongens kijken rond, overal hangen opgezette vissen aan de muur. Boven de deur hangt een grote marlijn, en daaronder een harpoen, even verder hangen hengels. Het is vast een visser, denkt Ulli als hij de vissen en het vistuig ziet.
''Maar jullie kwamen ergens voor?'' vroeg de oude kluizenaar en bracht de mok naar zijn mond.
''Juist ja, we willen meer te weten komen over de schaduwen...'' zei Nike, de kluizenaar liet zijn mok zakken en keek de jongens aan. ''Hoe dat zo?''
''Shannon hier heeft gisteren een installatie opgezet, we hebben, wat wij denken, een schaduw op beeld gekregen..'' zei Ulli. Shannon wroette in zijn tas, en haalde de foto eruit, meneer Douwekram hield zijn hand voor zijn mond.
''Mijn god...'' mompelt hij. ''Wat is er?'' vraagt Jannick.
''Beseffen jullie, dat jullie iets heel belangrijks op foto hebben gezet..''
''We hebben ook een tape..'' zegt Ulli en haalt uit zijn jaszak een bandje. Meneer Douwekram staat op en neemt het bandje aan, dan doet hij het in de cassetterecorder, en drukt op de speelknop, eerst hoor je geruis, maar dan klinkt de bekende ijselijke schreeuw, gevolgd door een spookachtig gesis.
Shannon krimpt in elkaar en trilt, ook de anderen kregen een raar gevoel. De oude kluizenaar luistert. ''Wat een geluid... dat is een Vernevampier..''
''Vernevampieren?, zo heten die schaduwen?'' vroeg Peter verbaasd.
''Inderdaad, Vernevampires... ze zijn ongeveer 1 meter 20 hoog, hebben rode ogen waarmee ze alles kunnen zien, gevaarlijke klauwen waarmee ze de buik open scheuren, en waarna ze met hun hoektanden het bloed eruit zuigen...'' zegt de kluizenaar huiverend, iedereen siddert bij de gedachte aan een Vernevampier...
''Waar komen die Vernevampiers vandaan?'' vraagt Nike.
''Dat weet ik niet, maar al sinds dat hier mensen wonen worden er melding gedaan van zwarte gestaltes met rode ogen en krommende klauwen... volgens de legende zijn ze geschapen door een kwaadaardige graaf, als de bewoners van de oeroude dorpen Verne en Ancé hem niet zouden betalen zou hij de wezens af sturen op het dorp en iedereen uitmoordden, de bewoners gaven hem het geld en zelfs offers om de honger van de wezens te stillen, zoals vlees, vee en vis, maar ook is er een keer een kind geofferd. Nadat de graaf gestorven was ontsnapten de vampieren, en leefden in het bos buiten Verne, waar ze zich hebben voortgeplant , en leven van hazen, konijnen, muizen , kippen en groter vee zoals geiten, schapen en koeien..''
''Bestaat dat kasteel nog steeds?'' vroeg Nike.
''Nee, het is een paar geleden ingestort, ze hebben het weggehaald en de resten naar het Historisch museum van Ancé gebracht...''
''Is het misschien niet gewoon een dier
''Gelooft u het meneer?'' vraagt Jannick.
''Ik weet het niet.. maar de meldingen zijn flink gestegen de laatste 40 jaar...''
''Waardoor?'' vroeg Shannon bang.
''Door dat hier meer mensen komen.. ze worden verstoord.. door de campings hier..maar ook door de houthakkers, en de mensen....maar ook sinds dat het kasteel weg is...''
''Eten ze ook mensen?'' huiverde Shannon.
''Soms... in de tijd zijn er zes mensen verdwenen...waaronder mijn dochter....''
Iedereen is stil, en Shannon drukt een kussen stevig tegen zich aan, en kijkt naar buiten.
Meneer Douwekram kuchte en zag Shannon, hij loopt naar de ramen en doet ze op slot, dan doet hij de gordijnen dicht, nu pas valt Ulli op dat er nergens een donker plekje te bekennen is, overal zitten lampjes die alles verlicht houden.
''Waarom is hier zoveel licht?''
''Dat houd ze weg, ze hebben een hekel aan licht..'' antwoordt de kluizenaar als hij weer gaat zitten.
''Waarom?'' vraagt Nike.
''Omdat ze hele gevoelige ogen hebben, die verbranden bij te fel licht, net als hun huid trouwens, ze kunnen alleen leven in de koele duisternis en schaduw''
''Daarom scheen u met die zaklamp in ons gezicht!'' zei Nike.
''Inderdaad'' kuchte meneer Douwekram.
''Haten ze nog iets?'' vraagt Shannon een beetje opgelucht.
''Ja, vuur. Ze hebben zijn er als de doods voor, als je vuur hebt, zullen ze je niet aanvallen.. tenminste als ze je niet van voren naderen...''
''Naderen ze van voren?'' vraagt Ulli verbaasd.
''Inderdaad, door recht in hun ogen te kijken, word je duizelig en val je flauw, dat is het einde..''
''Vandaar...'' dacht Shannon hardop.
''Hoezo vandaar?'' vroeg de kluizenaar verbaasd.
''Toen ik een tijdje geleden een schaduw zag, werd ik duizelig, en had ik het gevoel weg te vallen, ik dacht dat het door de zenuwen kwam..'' zei Shannon bibberend.
''Heb je er echt één gezien? Want ze zijn zo schuw!''
''Ik ook...'' zegt Ulli opeens, iedereen kijkt hem aan.
''Wa..wa..waarneer? ik dacht dat ik de enige was!'' vroeg Shannon verbaasd.
''Bij het zwembad een tijd geleden.... hij keek me recht aan.. alleen toen viel die campingbende me aan...'' zei Ulli huiverend. Iedereen keek hem met open mond aan, en Shannon keek hem bang en ongelovig aan. Meneer Douwekram keek naar het vuur dat danste en knetterte, toen zuchtte hij:
''Het is dus waar...als dit doorgaat.. vallen er straks meer slachtoffers dan die drie meisjes...''
''Zijn die al teruggevonden?'' vroeg Nike voorzichtig.
''Ja...ze..zijn..dood...ik denk dat jullie niet meer hoeven te weten..'' zegt de man, de jongens zien zijn ogen vochtig worden.

Toen keek hij even door het raam, de avond valt. En langzaam veranderd de donkerblauwe lucht in roetzwart. De maan hangt als een grote witte sikkel hangt aan de lucht, en een grijs wolke drijft langs, overal zie je sterren fonkelen, en de bomen dansen in de wind, terwijl die over het gras raast. ''Jullie moeten nu gaan!'' zegt hij dan streng. ''Anders is het te laat..'
'
De jongens stonden op en namen gedag, ze liepen angstvalligsnel naar het busje, waar ze meteen instapten en het licht aan knipten. Meneer Douwekram kwam met een zaklamp naar buiten en scheen de bosrand in. ''Dat houd ze weg..'' dacht hij hardop, dan loopt hij naar het raampje.
''Ik wil jullie niet bang maken.. maar wees voorzichtig..'' dan loopt hij terug naar zijn huis en doet de deur dicht. Nike trapt op het gaspedaal en met gierende banden rijden ze weg. Ze willen liever snel thuis zijn. Ulli kijkt uit het raam, het regent nog steeds, en het waait hard. De bomen wuiven en dansen in de wind.. ze lijken in gebarentaal te roepen: Kom hier....Kom hier... Het Verner Woud is maar een duistere bedoeling en ver kun je niet kijken. Dan denkt hij rode ogen te zien, hij schrikt een beetje, dan ziet hij opeens allemaal rode ogen kijken vanuit het duistere bos... Dan tikt Peter op zijn schouder. ''Gaat het wel?'' Ulli schrikt en draait zich om. ''Ja..ben gewoon moe...'' liegt hij.
Dan pakt hij zuchtend het tekenblok op de hoedenplank op. Sylvester hoort het gerommel en steekt zijn kopje even naar buiten. Ulli zet het reiskooite op zijn schoot, en begint de hamster na te tekenen. Als ze bij de caravan zijn, laat Ulli zich zuchtend op de bank zakken. Peter pakt een paar blikjes cola en werpt ze naar de jongens, er klinkt een sissend geluid en ze slokken het naar binnen. Shannon zit wat in de keukenkastjes te rommelen. Nike komt naast hem staan. ''Wat doe jij nou weer?'' Shannon haalt een grote aansteker uit een laatje. ''Ik bewapen mezelf'' zegt hij kort, en doet de aansteker in zijn zak. Dan pakt hij twee zaklampen, en houd ze in zijn handen alsof het pistolen zijn. Opeens klinkt er keihard gebons op de deur. ''Daar zijn de Vernevampiers!'' schreeuwt hij, hij springt pijlsnel onder de dekens. Nike sist dat ze stil moeten zijn, hij en Ulli pakken messen uit het messenblok, en sluipen op de deur af, dan gooit het de deur open. Voor de caravan staan Lissie, en Anouk's broertje Arjan. ''Anouk is vermist!'' gilt ze wanhopig.

Wat vinden jullie van dit deel?
Laatst bijgewerkt door Jurassic Park op 02 jul 2008, 09:27, in totaal 1 keer bewerkt.
Jurassic Park
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Jurassic Park » 21 jun 2008, 08:27

Niet echt een verhaal, maar misschien toch leuk: de Vernevampier uit mijn verhaal: Het Gevaar uit de Duisternis!

Afbeelding
Jurassic Park
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor giganotosaurus » 21 jun 2008, 21:37

een verhaal van mij:

Horror from the deep
Hoofdstuk 1

Een vrachtschip vaart over de Ionische zee. Daniel gaat zitten op een bankje, naast Nike. 'Gaat de reis nog lang duren?' vraagt Daniel. 'Dat weet ik niet.' antwoord Nike. 'Hoe lang denk je?' vraagt Daniel. 'Ik denk ongeveer nog 3 uur.' antwoord Nike. Daniel pakt een fles water en drinkt de fles leeg.

1 uur later....

'Wat is dat daar in de verte?' vraagt Nike. 'Ik pak even mijn verrekijker.'zegt Daniel. 'het is paars en groot......' zegt Daniel. 'En wat?' zegt Nike. 'En het lijkt op stekels. Het komt deze kant op! ' zegt Daniel. 'Maak je klaar voor een harde klap!' zegt Nike.

Het monster duikt onder en raakt de boot net niet. Maar de boot wordt wel geraakt met de staart van het monster, er zit geen scheur in de boot maar wel een deuk.

'Dat viel best mee.'zegt Daniel. 'Toch Nike? Nike?' vraagt Daniel. Saniel kijkt naar het water en ziet nike in het water. 'Man over boord!' roept Daniel.

Nadat Nike is gered.....

'Wat was dat monster?' vraagt Daniel. 'Dat weten we niet.' antwoord Nike.

plaatje van toen het monster op de boot af kwam (verwacht niet een gedetaileerde tekening) :
Afbeelding
xFire Steam

>Implying school is serious bussiness
giganotosaurus
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Dylanus » 05 jul 2008, 16:36

ik vind de verhalen uitstekend ;)
ook een leuke tekening Giganotosaurus en JP
'Ready for eternal war!' Quote van de Chaos Space Marines van Warhammer 40.000.
Dylanus
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor pony fan » 16 jul 2008, 19:41

De Grote Aanval van de wolven

Verhaal voor Wolfstorry

Hoofdpersonen
Kio 2 jaar
Kiara 3jaar
Manny 8jaar
Dark naburoo 7jaar
De personen zijn in een andere tijd gemaakt als de figuren in het echt
Nanuro of je het wilt of nie je bent met manny en Kiara je bent met mij

De Family van de hoekjes was op jacht met zijn 4 slopen dicht bij een ree die ze grepen en opeten opeens kwam er een andere wolf voor bij lopen het was blue hij waarschuwde ons voor de shadows die binnenkort zouden binnen vallen de hele familie moest mee vechten behalve de teefjes onder de 4 jaar en de andere teefjes als ze dat wouden.

Paar Maanden later

De strijd zou zo beginen Manny en Kio maakte zich klaar voor het gevecht .
Toen die dag was aangebroken was er bij het gezamenlijk huis een dole eland aan de gang die moorde andere wolfen uit en Manny en Kio wereden uitgezwaaid door Kiara en Dark Dark zei nog tegen Kiara ik hoop dat ze het overleven me broers zijn er dood aangegaan toen ik nog klein was en me ouder ook.

Word Vervolgt
menfreak van zt.nl
ik ben een jonge moch je je vergissen
<><><><><><><><><:>--
Pokemon Pony Zoo Tycoon 2 En Dino Fan!!!!
pony fan
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Alpharaptor1995 » 16 jul 2008, 20:11

Ulli.. Fantastisch! Erg mooi verhaal! Klinkt erg professioneel :D
Music died, hiphop killed it.
Alpharaptor1995
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Dylanus » 30 sep 2008, 11:49

misschien een late reactie maar ja...

mooie verhalen, JP, giganotosaurus en pony fan, ze klinken zo spannend
Dylanus
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Tijgerboy » 30 sep 2008, 14:06

voor de mensen die mijn verhalen missen: ze staan nu in een eigen topic. Tijgerboys verhalen - de Utopia-reeks
It's a fez. I wear a Fez now. Fezzes are cool!
Tijgerboy
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Jurassic Park » 21 nov 2008, 22:12

-
Laatst bijgewerkt door Jurassic Park op 01 feb 2011, 16:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Jurassic Park
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Dylanus » 26 apr 2009, 16:01

Het is lang geleden dat hier een nieuw verhaal is van mij.
Daarom maak ik een nieuw verhaal voor dit topic.

De crew die met mij meegaan

Dylanus
Jurassic Park (JP)
Tijgerboy (TB)
WolffantJj (Tiara)
pony fan (PF)

Intro: http://www.youtube.com/watch?v=h9RG2DVqOsU
Als je last hebt van nachtmeries, kijk die intro maar niet!

Afbeelding

De crew is vertrokken naar een andere wereld genaamt Sanctuary. Ze kregen een opdracht van de crew om een valse duivel te vermoorden met de naam "DIABLO, Heer van Angst"! Deze duivel zit verstopt in de kathedraal van het dorpje genaamd Tristram. Alle inwoners durven niet naar de kathedraal, want niemand is nooit terug gekeerd. De crew ontmoette een oude man genaamt "Deckard Cain". Deckard Cain is een Horadrim, een soort monnik die wezens uit de hel bestrijden.

DC: Diablo zit diep in de Kathedraal verstopt, maar ik waarschuw je, niemand is ooit terug gekeerd.
Tiara: maak je maar geen zorgen Cain, we zullen hem verslaan!
DC: Ik hoop dat je gelijk hebt meisje.

De Crew ging de Kathedraal binnen, sommige zoals PF beginnen een beetje te trillen voor die enge monsters die ze kunnen tegenkomen. Toen zagen ze een Krijger die tegen fallens (kleine duiveltjes) vecht. De crew ging ook tot de aanval over en vermoorden met zijn alle 40 van die irritante fallens, fallens zijn zwak en zijn alleen gewapend met speertjes en korte zwaarden, maar ze zijn gevaarlijk in grote groepen zoals daarnet.

Dylanus: Ben je ongedeerd, krijger.
Naamloze krijger: natuurlijk, en noem maar naamloze krijger, dat hoort bij me.
JP: we zijn crewleden van ZT.nl en kregen een opdracht Diablo te vermoorden.
Naamloze krijger: wat toevallig, ik moet hem ook vermoorden.
TB: weet jij wat meer over Diablo?
Naamloze krijger: Ja! Diablo is eigenlijk een Duivel uit de hel, maar dat weten jullie vast al! Hij heeft een zielsteen in zijn kop, dat betekend, als ie dood gaat dat zijn ziel in die steen blijft zitten. Dus als ie dood is moeten we die zielsteen uit zijn hoofd trekken en dan vernietigen in de Hel Forge! Alleen dan is Diablo vergoed verslagen.
PF: ok jongens en meisje, we gaan!

De crew en de "Naamloze krijger" gingen verder dieper de kathedraal binnen en verder met de trap naar beneden. Elke Zombie, Fallen, Skeletten krijgers die ze tegen komen worden afgeslacht. Maar Dylanus grote Khopesh zwaard brak na het vechten en moet het laten repareren door de Smit van Tristram genaamd "Griswold". Dylanus moet een eind lopen van heen en terug om zijn Khopesh te repareren. Maar later is Dylanus toch weer terug op het slagveld in de kerkers van de kathedraal. Ze vonden opeens eens portaal waar ook een tekst boven staat waarop stond:

Dit is de poort naar de Hel! Wees voorzichtig als je naar binnen gaat, Skeletten ridders van Diablo zullen je afslachten, JE BENT GEWAARSCHUWD!

Lazarus 'de Bischop'

Maar de crew trekt er niets van aan en ging toch naar binnen. Net toen ze binnen waren zaten ze gelijk in een gevecht met skeletten ridders en Demonen.

Naamloze krijger: Ten aanval!
Dylanus: Stuur ze weer naar hun graf!

De crew vocht hard! Alsof ze bezeten waren door duivels! 1 van de Demonen werd bang voor de crew en probeert weg te rennen, maar JP greep hem bij rug en trok zo hard aan die demon dat die demon weg werd geslingerd, en in kokend lava viel! Maar dan zitten de crew bij een cirkel waar opeens een Duivelse schaduw te voorschijn kwam, het was groot, had grote stekels op de rug en had een lange staart.

Diablo: ik verwachtte jullie al, HAHAHA!
TB: Het is Diablo zelf!
Naamloze krijger: slacht hem af!
Dylanus: Voor Tristram!

Diablo gebruikt een soort magie, waardoor er vlammen uit de grond barsten en raakte bijna JP. maar dan stormde Diablo op JP af en duwde JP weg met zijn horns op zijn gezicht en JP knalde met zijn hoofd tegen een rots en lag bewusteloos op de grond. Tiara rende naar JP om hem van Diablo weg te slepen ,voordat Diablo nog een keer JP wouw bestormen sprong TB op zijn rug en stak met zijn speer in Diablo's rug. maar dat deed niet veel pijn en sloeg hij TB van zijn rug met zijn klauwen. Toen sloeg Dylanus met zijn Khopesh tegen Diablo's buik. Het bloedde wel maar Diablo is nog niet dood. Voordat hij Dylanus wou weg meppen ging de Naamloze krijger tot de aanval over en stak zijn zwaard in zijn hart. Diablo schreeuwde het uit van pijn en overal kwam bloed uit zijn borst en viel dood neer. De Naamloze krijger pak zijn dolk en haalt die zielsteen uit zijn kop, later veranderen Diablo's lichaam in een skelet en brokkelde af als een muur, wat er van diablo overblijf, is de mens die hij bezeten had met zijn zielsteen, hij snakte naar adem maar ging toch dood.

JP: Dus Diablo had een mens bezeten om hier als een Duivel op de wereld staan?
Tiara: ja, jammer dat die mens het niet gered heeft.

Wat de crew niet ziet is dat de naamloze krijger Diablo's zielsteen in zijn eigen kop steekt en schreeuwde uit van pijn!

Dylanus: Gaat ie wel?
Naamloze krijger: ja hoor,het gaat!
Tiara: we moeten die Zielsteen nog vernietigen in de Hel Forge!
TB: Dat doen we later wel, we gaan eerst terug naar Tristram om die overwinning te vieren.

Later bij Tristram is er een groot feest ter ere van de crew en de Naamloze krijger die nog steeds door Zielsteen nog in zijn hoofd heefd, maar de naamloze krijger pakte een mantel en een wandelstok en zegt tegen iedereen dat ze hem de donkere wandelaar moeten noemen, daarna vertrok hij Tristram, maar niet lang daarna hij vertrokken was, werd Tristram aangevallen door demonen! Iedereen vocht voor zijn leven.

Deckard Cain: Ren crewleden van ZT.nl, we redden ons wel!
Tiara: Maar Cain?
Deckard Cain: Ren, Meisje!

De crewleden rende weg en later op een heuvel keken ze toe hoe Tristram werd vernietigd door de Demonen, kwam dat door Diablo's Zielsteen? De crew haastten zich om de Donkere Wandelaar te achtervolgen die ondertussen verder het oosten intrekt.

Eind Filmpje hoe Diablo's zielsteen werd gepakt en wat later gebeurd.
http://www.youtube.com/watch?v=YGRGxt2-7rc

Word Vervolgd

ps: mooi verhaal hoor JP
Dylanus
ZooTycoon.nl Lid

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen