Algemeen ZTNL verhalen topic

De plek waar je je creatieve ei kwijt kunt. Tekeningen, bewerkingen, verhalen en eigen gemaakte knutselwerkjes kunnen hier worden getoond.

Berichtdoor Gerbanno » 24 jul 2009, 11:51

Laat ik dit topic maar weer eens nieuw leven in blazen :P
Ik kwam op het idee van dit verhaal vanwege de onweersbui die hier heerst :P
Dat zal je trouwens ook wel merken in het verhaal. Ik weet nog niet hoelang het gaat worden, en heb ook nog maar een half onderwerp, maar ik hoop toch dat jullie het leuk vinden :P

Het begin van het einde

Hoofdstuk 1: Zolang de dode niet dood is…

Het was woensdag rond de middag. Over het hele dorp hing een donkere lucht, maar het regende niet. Ineens kwam er een lichtflits. In een huis midden in het dorp, schrok Roy van de donder. Roy was een 13 jaar oude jongen, die woonde in het noorden van Nederland. Nog een lichtflits. Roy keek naar de lucht. Een tijdje bleef het rustig. Toen ineens, kwam er een enorme bliksem, die insloeg op de school, met een oorverdovend kabaal, zag Roy dat het dak instortte. Roy woonde dichtbij de school. De ruiten trilden van het kabaal, en langzaam maar zeker zag Roy de school instorten. De bliksem was ingeslagen, nog geen 50 meter van hem vandaan…

Een dag later, was al het puin nog niet opgeruimd. ’s Nachts waren ze bezig geweest om het meeste op te ruimen, maar nog steeds lagen overal spullen. Het was dan wel vakantie, en het was dan ook wel niet de school van hem, maar toch vond Roy het zonde. De basisschool stond er nog geen jaar, en nu was het alweer over. De bedoeling van de school was, om de drie basisscholen in het dorp bijeen te brengen in één gebouw. De oude gebouwen stonden er nog. Weliswaar zonder spullen, maar als dat nog aangekocht kon worden, konden de basisschoolkinderen toch weer naar school, zodra de vakantie was afgelopen. De dag begon met een blauwe lucht, en een zon die langzaam hoog aan de hemel kwam te staan. Het inmiddels kapotte schoolgebouw, was de avond ervoor veel op TV geweest. Zo vaak zie je ook niet dat de bliksem inslaat op een schoolgebouw. Gelukkig was niemand gewond geraakt. Aangezien het vakantie was, was er niemand in het gebouw geweest, had het nieuws vermeld. De inslag had het hele dorp geschokt. Plotseling hoorde Roy een ziekenauto door de straten rijden. Hij zag hem stoppen bij de puin. Langzaam zag hij, dat ze een lichaam onder het puin vandaan haalden, en hem in de ziekenauto legden. Roy probeerde te zien wie het was. Het was een wat oudere man, kon hij zien. Hij had een grijze baard, en weinig haren op zijn hoofd. Langzaam maar zeker herkende hij het hoofd van de conciërge, Meneer van Bergen, die jaren in een van de oude schoolgebouwen gewerkt had. Arme man, dacht Roy. Direct vroeg hij zich af, wat hij te doen had in het gebouw. Hij was daar, voor zover Roy wist, geen conciërge, omdat Theo de boer daar tot nu toe alles had schoongemaakt. Er waren ook geen planten, noch dieren in het gebouw, en in de vakantie valt er ook niks schoon te maken. Roy was benieuwd of een van de mensen die aan het opruimen waren, wisten wat Meneer van Bergen daar zocht. Hij liep het huis uit, richting het puin wat midden op de straat lag. ‘’Hallo meneer’’ begon Roy voorzichtig, tegen een van de mannen die aan het werk waren. ‘’Weet U misschien wat Meneer van Bergen deed in het gebouw’’. ‘’Ik ken geen Meneer van Bergen’’ zei de man nors. ‘’En nu wegwezen, we zijn aan het werk’’. Roy slenterde terug naar huis. Hij was niks wijzer geworden, behalve dat je werkende mannen die puin van een ingestort schoolgebouw opruimen nooit moet storen. Vlak voor hij de voordeur opendeed, voelde Roy dat er een gedaante achter hem . Langzaam maar zeker herkende hij het hoofd van de conciërge, Meneer van Bergen, die jaren in een van de drie oude schoolgebouwen gewerkt had. Arme man, dacht Roy. Direct vroeg hij zich af, wat hij te doen had in het gebouw. Hij was daar, voor zover Roy wist, geen conciërge, omdat Theo de Boer daar tot nu toe alles had schoongemaakt. Er waren ook geen planten, noch dieren in het gebouw, en in de vakantie valt er ook niks schoon te maken. Roy was benieuwd of een van de mensen die aan het opruimen waren, wisten wat Meneer van Bergen daar zocht. Hij liep het huis uit, richting het puin wat midden op de straat lag. ‘’Hallo meneer’’ begon Roy voorzichtig, tegen een van de mannen, ‘’Weet U misschien wat Meneer van Bergen deed in het gebouw?’’. ‘’Ik ken geen Meneer van Bergen’’ zei de man nors. ‘’En nu wegwezen, we zijn aan het werk’’. Roy slenterde terug naar huis. Hij was niks wijzer geworden, behalve dat je werkende mannen die puin van een ingestort schoolgebouw opruimen nooit moet storen. Vlak voor hij de voordeur opendeed, voelde Roy dat er een gedaante achter hem stond. Een tel later voelde hij een ijskoude hand op zijn schouder, en hoorde een stem. ‘’Kan je me helpen, jongen?’’ Roy draaide zich om. Alles werd koud om hem een, en ook hijzelf leek wel in steen te zijn verandert. Voor hem stond een geestachtig lichaam, het lichaam van Meneer van Bergen…

Dit nu voor eerst. Het tweede deel kan een tijdje wachten, omdat ik morgen op vakantie ga naar Florida, en drie weken weg blijf ;)
Als ik terug ben ga ik weer verder ;)
Bezochte parken in 2012: Dierenpark Emmen (2)
Totaal aantal bezoeken 2012: 2
To do 2012: Dierenpark Emmen, Artis, Safaripark Beekse Bergen, Aqua Zoo Leeuwarden, San Diego Zoo, Sea World San Diego, Los Angeles Zoo.
Totaal aantal bezoeken 2011: 19
Gerbanno
ZooTycoon.nl Lid

Re: Algemeen ZTNL verhalen topic

Berichtdoor zwapan » 23 apr 2010, 07:15

Het is zo'n tijd gelden dus heb ik wat gemaakt:

De 30 opdrachten van Borodubus

Intro:
Het jaar 3.070.402,Zootycoon.nl is de beroemdste zootycoonsite ter wereld geworden,het heeft zelfs een eigen bedrijf gekregen.
Top-designers zoals Sophie,Simba en Dinosaurman zijn de leiders van het bedrijf.
Ze hebben BF overgenomen en de BF slang is onderzocht en het blijkt dat hij eeuwig blijft leven,je kan hem zien midden in het gebouw in een ruim terrarium van het ontwerp van Sophie.Maar het bedrijf heeft concurrenten waaronder Aurora Designs en Caldera Unlimited.Het verhaal begint in het jaar 2010.

Hoofdrolspelers Hoodstuk 1

1.Zwapan
2.Royboy407
3.Thomvonder
4.Ruud
5.Arthur

Deel 1 Hoofdstuk 1

Het is VAKANTIE!!Hoor je roepen door de straten van Hoogvliet,Zwapan is ook thuis eindelijk zegt hij terwijl hij zich op de bank neer laat ploffen.
Zwapan:Eens kijken of er nog nieuws is op zt.nl,een meeting,iedereen moet komen?Waar dan?Oh daar staat het : 23 april in Blijdorp.Gelukkig maa…wat!!23 april dat is vandaag en hoe laat is het nu al wel!?3 uur al ik moet snel zijn anders kom ik te laat.Zwapan springt op zijn fiets en sjeest naar de Zoo.Als hij er is schaamt hij zich eigenlijk niet want Ruud is ook te laat.Oh daar komen ze,maar wie is dat nou?Ruud komt naar voren en begint met:’’Beste leden,ik ben met Arthur en Robbert naar een laboratorium geweest en daar hebben we ontmoet:Professor Saai!Wij hebben met hem een drankje uitgevonden en daardoor blijf je eeuwig leven’’.De leden:’’ hahahahah,een drankje waar je eeuwig door blijft leven?wat een giller!!hahahahahahahah.’’
Ruud:’’als jullie het niet geloven dan durven jullie het zeker niet te proberen!’’
Thom:’’O… ik haha doe het wel haha’’Thom komt naar voren en pakt het flesje aan,Dan zegt Roy opeens:’’Thom,kijk uit Arthur heeft een mes!’’Precies op het moment dat Thom het drankje op heeft gedronken steekt Arthur het mes op de plek van het hart van Thom…

Wordt vervolgd
Eindelijk 100 posts!
zwapan
ZooTycoon.nl Lid

Re: Algemeen ZTNL verhalen topic

Berichtdoor thomvonder » 25 apr 2010, 18:22

op het stuk waarin ik bijna wordt vermoord is het wel een geinig verhaal, al hoop ik dat het nooit werkelijkheid wordt XD
- God is my favorite fictional character
- Trying is the first step towards failure
- I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman
thomvonder
ZooTycoon.nl Lid

Vorige

• Reklame Boodschappen