Algemeen ZTNL verhalen topic

De plek waar je je creatieve ei kwijt kunt. Tekeningen, bewerkingen, verhalen en eigen gemaakte knutselwerkjes kunnen hier worden getoond.

Algemeen ZTNL verhalen topic

Berichtdoor Dylanus » 30 dec 2006, 21:01

Welkom bij Zoo Tycoon.nl verhalen

maak een verhaal van een avontuur van zoo tycoon.nl

Dit is de mijne

De crew dat het beleeft
Ruud
Arthur
Stefano
Dylanus
Astrid-Tijgertje
Alpharaptor1995
Jurassic Park

Intro

De Blue fang slang in de Blauwste en grootste van de wereld dat leeft in brazilië, maar toen er stropers in Brazilië kwam, verdween hij.
De ZT.nl crew vond het vreselijk en gaan een avontuur beginnen om de Blue fang slang te redden

De Legende van de blue fang slang
Afbeelding

Ruud roept de groep de bij elkaar en zegt dat de slang in het oosten van de Amazone rivier zit, ze gingen naar het oosten, plotseling duwt Dylanus de groep in een struik

Dylanus: er is daar een stroper
Arthur: Stroper? :?:
Dylanus: ja kijk maar

Dylanus wijst naar de stroper

Astrid-tijgertje: Hij wil vast de BF slang vangen :?
Jurassic Park: wat een barbaar >:<

Dylanus gooit een steen en...kwam recht op zijn kop terecht

Stefano: goed Gemikt ;)
Alpharaptor1995: ja, het ging recht tegen zij kop aan WHAM! :P :shock:

De crew gaat verder naar het oosten, en ze vonden een lege boot

Alpharaptor1995: ik vraag me af wie die boot heeft achtergelaten :?:
Astrid-tijgertje: ja, het is wel vreemd :roll:
Ruud: Wij nemen die boot wel, dat gaat sneller naar de BF rots ;)
Dylanus: Okee

Later zijn ze bij de BF rots en zagen opeens de Blue fang slang, iedereen was spraken loos maar...

Jurassic park: Hee wie gooit dat net? :shock:

2 Stropers weer, ze willen de BF slang verkopen, maar Dylanus werd zo boos dat hij de stropers aanviel en eentje in het water gooide, maar de stroper slaat Dylanus met een tak

stroper: je gaat eraan
Dylanus: AUW! :shock:

Arthur, Ruud en de rest waren heel erg boos op de stroper en viel hem aan omdat hij een ZT.nl crew slaat :?

Ruud: dit is voor het vangen de BF slang
stroper: AUW!
Arthur: dit voor het slaan van een ZT.nl crew
stroper:AUW!

de stroper viel zelfs dood neer, maar waar is de andere stroper?
Die is opgegeten door de Blue Fang slang
De Crew viert feest voor het redden van de Blue Fang slang

Einde :D

ps: de verhalen moeten minstens 15 regels zijn
Laatst bijgewerkt door Dylanus op 31 maart 2007, 16:33, in totaal 1 keer bewerkt.
'Ready for eternal war!' Quote van de Chaos Space Marines van Warhammer 40.000.
Dylanus
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor rovertje » 30 dec 2006, 22:15

leuk verhaal :D maar ik kom er niet in voor :(
Nee grapje ik vind het niet erg ,als je iedereen erin doet word het veel ste veel
Ook leuk bedacht om verhalen te schrijven ,ik ga ook maar eens wat verzinnen :D
Ik heet Bryan, rovertje is mijn kat. En ik ben een Jongen
rovertje
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Deepsea » 31 dec 2006, 10:26

ik ook :) Leuk verhaal Dylanus! :) :!: Hier is het mijne (ik wil later schrijfster worden):

Leden die mee zijn:

rovertje (omdat je de vorige ker niet mee was :P)
Dylanus (omdat hij dit topic gestart is :))
Alpharaptor1995
sjorsjooh
rayzuazakid (afgekort, is makkelijker ;))
Deepsea (jullie weten wel waarom :P)

Het monster van Loch Ness

Toen ik hoorde dat het monster van Loch Ness gevaar liep (nee ik geloof niet in het monster dat jullie dat even wete ;)), besloot ik wat leden van zt.nl bij elkaar te roepen. Samen hebben we de vliegtickets naar Schotland betaald.

Toen we aankwamen bij het meer van Loch Ness, was het erger dan we hadden gedacht; uit rioolpijpen stroomde liters afvalwater. rovertje: "We moeten Nessie vinden!" en iedereen stemde daarmee toe. Ik trekte mijn duikpak aan en ik zag dat de anderen dat ook deden. We sprongen het water in. Rayzuazakid zag iets: "Daar! Een schim!" zei hij en zwom naar de rechterkant van het meer. Ik en de anderen volgde hem. "Waar dan?" vroeg ik. Nu zag Alpharaptor1995 het ook: "Daar! Kijk!" Ik zag het ook. Een lange nek, een groot lichaam... "Nessie!" riepen we in koor. We zwommen er naartoe. Ze zag er niet goed uit. Haar ogen waren dof. "Ik heb een idee!" zei Dylanus. "Luister!"

Wordt vervolgd... :)
Proud Member Of the Official Assie club! ®
Huil met de wolven!!!
A Wolfe is a Wonder
~Duik met me mee, diep in de Diepzee~
Deepsea
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor sjorsjooh » 31 dec 2006, 10:31

Spannend verhaal Deepsea ben benieuwd hoe het afloopt.
sjorsjooh
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Jurassic Park » 31 dec 2006, 12:34

De Crew die dit beleeft:
Jurassic Park
Nike
Alpharaptor
Deepsea
Pinguinboy
Jannick
Dylanus

Reis door de tijd

Episode 1: Sauropods

''Doet hij het al?'' Vraagt Pinguinboy aan JP. ''Ja, we kunnen gaan'' ''Heeft iedereen wat hij nodig heeft? vraagt Nike. JP: Ik heb een zaklamp, een toeter, een pistool met lichtkogels en mijn prehistorieboek, en een camera en nog wat eten. Alpharaptor: Ik heb een zaklamp en dat soort dingen. Deepsea: Ik heb vlees om dino's te lokken. ''' Volgens mij hebben we alles'''JP, Waar gaan we eigenlijk heen? Naar het Jura opzoek naar de Allosaurus. ""Oke!''Laten we gaan! zegt Jannick. Oke iedereen erin stappen! 'Dylanus: Daar gaan we!!
*Zoef!*

Is dit het Jura? ''Ja, overal pijnbomen''' Deepsea: Wat eten dino's eigenlijk? Gras? ''Geen gras, dat was er toen nog niet zegt Nike. Pinguinboy: Kijk! Sporen van een dino! JP: Hmmm.... Het is van een carnivoor maar niet zo,n grote, kom we gaan hem zoeken! Nike: De sporen leiden naar het woud.. Ik krijg al een vermoeden wat het is.. JP: Laten we gaan kijken, zachtjes je weet nooit wat het is. Daar tussen de struiken! ''Kop dicht!!'' ''sorry..'''Nike: Het is een Ornitholestes... Allemaal: Whaah! Opeens vielen er bomen om, de Ornitholestes vluchtte. Opeens verschenen er 5 enorme dino's uit de struiken.. Alpha: Diplodocussen! Nike: Ze zien ons niet, we moeten hier weg anders worden we nog verpletterd! Opeens kwam een enorme voet op hun af! JP: Spring! Whaah!!! Jannick: Wacht.. ik hoor wat... Eropaf! Ze renden naar het geluid. Opeens stonden ze stil.. Pinguinboy: Wat is er nou? Waaro..... Whow!!! Alpha: Brachio's!!! Kijk uit! Opeens kwamen er twee Allosaurussen uit de bosjes gestromd... JP: Ren!!!! Maar de twee hadden het op een jonge Brachio gemunt te ver uit de kudde was gelopen! Het was snel over voor het kleintje. De Allo's begonnen te eten. Opeens keken ze naar de crew. Ze zien ons..... REN!!! De Allo's rende achter hun aan. Ze zijn ons kwijt.. Zijn de tijdpaaltjes neer! Toen renden ze re doorheen.

*Zoef!*
Waar gaan we straks heen? Ik heb al een idee... Wat dachten jullie van de Sahara? De sahara? Daar is het hartstikke warm! 36 miljoen jaar geleden niet. Ik heb altijd al eens prehistorische walvissen willen zien en die leven daar! Nike: Waar wachten we dan nog op? Is iedereen het mwet JP eens?! JA! Oke dan gaan we!!

*Zoef!*

Episode 2: The Killer Whale

Bah! Wat is het hier drassig! Leefde hier die walvis? Nee, wel Durodons kleinere soort. Pinguinboy: Laten we verder lopen. Alpharaptor: Wat loopt daar? Een Moeritherium! Ik maak een foto ervan!
Wat een raar beest zeg... Je komt wel meer rare beesten tegen! Zullen we gaan zwemmen? Oke, dan zien we misschien een Durodon! Kijk wel uit voor de haaien! Oke, bij elkaar blijven je weet nooit wat hier leeft! Iedereen trek je duikpak aan! Daar gaan we!
Wow.. het water is lekker warm! Daar nog meer Moeritheriums! Onder water! Het lijken net Nijlpaarden! Later we wat verder voor de mangrove zwemmen zegt Nike. Daar Durodons! Die zijn ook niet echt groot. Ze gedragen zich net als dolfijnen. Misschien kunnen we met ze zwemmen! JP pakte de rug van de Durodon. Whoehoe! Dit moeten jullie ook eens doen! Oke! Whoehoe! Opeens zwommen de Durodons weg. Wat is er aan de hand?! Ze vluchten! EEN HAAI! Whaah! zwem naar de kust snel! Phoe! Ben ik blij dat we bij de kuzt zijn! We hebben denk ik nu wel genoeg van de Mangrove gezien. Laten we naar het open water! JA!
Hoe komen we daar eigenlijk? Ik heb een boot mee genomen. Hoe groot? 15 meter. Hoe heb je die hier laten komen? Toen we vertrokken heb ik een boot gehuurd. En die is net aangekomen. Laten we gaan varen! Wie gaat aan het stuur? Ik! zegt Pinguinboy. Oke. Vaar maar 5 kilometer uit de kust. Hoe wil je de walvis lokken? Nike Daar hebben JP en ik aan geknutseld. We hebben apparaatje gemaakt die walvisgeluiden uitzend.
Toen jullie aan het zwemmen waren heb ik Basilosaurus geluiden op genomen. Die zijn kilometers ver te horen. En die gaan wij straks uitzenden en hopelijk denkt de walvis dat we een andere walvis zijn! Goed idee!
Een paar uren later..
Deepsea: Wat duurt dat lang zeg...JP: Tja.. Misschien werkt het niet. Pinguinboy: Wacht hoor je dat! Alpha: Ja! JP: Een Basilosaurus! Het geluid word steeds luider! Aaah! Mijn oren doen pijn!
*BOEM* Opeens krijgt het schip een enorme beuk. JP vliegt bijna overboord. Laten we het water ingaan! Hij is er nu we kunnen hem nu zien! Wie gaan mee? Nike: Ik! Alpha: ik! Deepsea: Ik help pinguinboy wel! gaan julliem aar het water in!
JP: Oke,,,1....2.....3 SPRING!
Waar is de walvis? daar! Wow! Dta is de raarste walvis die ik ooit gezien heb! Hij heeft geen spek en enorme lange tanden! Nike: JP! Maak een foto! *KLIK* Daar krijgt het schip weer een beuk!
*BOEM*
De walvis gaat weer weg! Laten wij weer aan boord gaan. Daar zijn we weer! Pinguinboy: Hoe was het daar beneden? Kijk maar op de foto! JP laat de camera aan Deepsea en Pinguinboy zien. Wow! Mooie maar vreemde walvis! Helaas sterft hij uit.. Jammer.. Laten we weer aan land gaan.
Een paar uren later..
We gaan weer naar huis.
*ZOEF!*
Ik ben uitgeput! Zullen we morgen weer gaan? Oke, waardan heen?
Ehhmmm... wat dacht je van Negmet-woestijn? Daarzijn Velociraptors en daar zit ook een Therzinosaurus. Van die dino weten we heel weinig! Wie weet wat we tegen komen! Nou ja, we vertrekken morgen vroeg!

Episode 3:The Giant Claw

Opstaan iedereen! klinkt er. Deepsea: Nu al tijd om te gaan? Alpharaptor: Kunnen we nog niet even blijven liggen. Nike: Ja, we kunnen toch later vertrekken?? JP: Ik maak jullie nu wakker zodat als we gaan alles klaar is. Word eerst maar even wakker. Oke, we staan wel op. Ga eerst maar ontbijten. Daarna pak je je spullen in en dan gaan we als iedereen klaar is.
5 minuten later...
Nike: Heeft iedereen wat hij nodig heeft? JP? Pistool, Zaklamp, camera, nachtkijker, verrekijker... Ik weet het al wel.. Dylanus? Zaklamp en dat soort dingen. Deepsea? Zaklamp, zonnebril , Ipod en het water. Oke, maar het is geen vakantie he? zonnebril... Weet ik maar als het daar warm is moet ik m,n ogen wel beschermen! en Alpharaptor? Fotocamera, zaklamp en water. en Pinguinboy? Zaklamp, verrekijker en dat soort dingen. En Jannick, voedsel, verrekijker en zaklamp. Mooi, zo te zien zijn we allemaal klaar voor vertrek. Dan gaan we!!!
*ZOEF!*
Daar zijn we dan! Het is echt warm! Ik zet m,n zonnebril op. Laten we maar verder lopen. Daar in de verte..... dat was het laatste dat Pinguinboy zei voor dat hij buiten bewustzijn was. Toen hij weer normaal was werd hij geholpen door Dylanus en JP. Pinguinboy wees naar de plek die hij bedoelde. Ze liepen er naar toe. Ze zagen enorme hadrosauriers. Alpharaptor: Saurlophussen zijn dat. Deepsea zag het niet. Ze zat gewoon nog te luisteren naar de Ipod. JP: DEEPSEA! Deepsea: Whaa! JP: Mooi, je weet het, we hebben dinosaurussen gevonden. Deepsea: Wow!
Een hele kudde! Ik ga ze even filmen.
..klaar.
Laten we weer verderl open opzoek naar andere dinosaurussen.
JP: Stop. Ik hoor wat. Daar bij de bomen en struiken. Laten we er heel voorzichtig heen sluipen. JP: Dylanus sluip er maar heen. Toen Dylanus keek aan de andere kant van de struiken schrok hij zich rot.... Dylanus: Ehh... JP er zit een grote vleeseter.. Laat mij eens kijken.. JP pakte zijn camera en keek om de struik.. Een Trabosaurus... Ik ga hem filmen. Deepsea: Ruikt hij ons niet? Nike: De wint waait naar ons toe hij kan ons niet ruiken. JP: Ik ben klaar. Laten we hem smeren voordat het beest weet dat we er zijn. Deepsea: Daar een hele hoge duin! Wie weet wat daar achter zit! Ze renden ernaar toe. Toen ze over de rand keken zagen ze overal nesten? Deepsea: Raptors? JP: Ja Deepsea: Soort? JP: Oviraptor. Laten we dichterbij gaan! Toen JP vlakbij het nest was. Kwam op eens een paartje Oviraptors aan. De Oviraptors kwamen op hem afgestromd. Hij rende voor zijn leven! Nike: JP!! Alpharaptor: RENNEN! Opeens struikelde JP. De Oviraptors vielen hem aan. De rest schreeuwde. Opeens klonken er drie schoten. De Oviraptors rende weg. Een was geraakt in zijn voorpoot. Gelukkig niet in het bot. De kogel was er dwars door heen gegaan. Opeens kwam JP aan lopen. Hij zat onder de schrammen en wonden. En zijn kleren waren gescheurd. Maar in een hand hield hij het pistool dat zijn leven had gered. Ondanks zijn verwondingen liep hij gewoon door. Gelukkig had hij niet hele erge verwondingen en was het niet gevaarlijk. Ze gingen het woud in. Het klonk er van de geluiden. Het werd al donkerder. Nike: JP,Pinguinboy en ik gaan in tent 1 en Dylanus, Deepsea gaan in tent 2 en Jannick en Alpharaptor in tent 3. Jannick kon niet slapen. Hij had het idee dat hij begluurd werd. Maar ook JP had er last van. Opeens hoorden ze geritsel in de struiken. JP pakte zijn zaklamp. Jannick wekte de anderen dat ze begluurd werden. JP scheen op de struiken er liep daar iets hij weet het zeker. Opeens zag hij een staart weg zwiepen. Hij kon nog net zien dat op de staart veren zaten. Hij ging weer terug naar de tent. Maar het geritsle ging nog steeds door. Niemand kon nog slapen. Maar midden in de nacht sprong een van de dieren op de tent. Een klauw ging dwars door de tent heen. Je hoorde ze gillen. JP greep naar het pistool rende naar buiten. En schoot twee keer in de lucht. De beesten schrokken zich rot en rende weg. Alpharaptor: Wat was dat.... JP: Velociraptors. Toen de ochtend kwam besloten ze opzoek te gaan naar een drinkplek. Hun water was bijna op. Maar voordat kwamen ze nog de raptors tegen die hun tent aanvielen. Ze hadden een prooi. Op een grond lag een dode Protoceratops. De dieren waren zo gefocusd dat ze het niet merkte.
Later kwam de groep aan bij de drinkplek. Er zit een kudde Protoceratops daar! Nike pakte de flesjes en ging ze vullen. Maar opeens zag een mannetjesprotoceratops hem en rende op he af. Hij Het beest pakte hem bij zijn enkel. Je hoorde het kraken. Hij schreeuwde het uit van pijn. Dylanus ritste een rode handdoek uit JP's tas hij lokte de proto. Dylanus gooide de handdoek over het gezicht van het dier. Het dier rende weg. Jannick en JP hielpen Nike overeind. Opeens hoorde ze enorme voetstappen. Daar kwam een Tarbosaurus aan. Hij ging drinken. Maar opeens hoorde je een keihard krijsend geluid... Uit de bosjes verscheen een enorm dier op twee poten hij had enorme klauwen aan zijn poten. JP: Een Therzinosaurus!! Nike: Wow! JP: De Tarbosaurus heeft he gezien. Ik dnek dat ze gaan vechten!. En dat deden ze ook. De Tarbosaurus werd geslagen door de enorme klauwen van het dier. Hij rende piepend weg. Opeens verschenen ut de bosjes een hele kudde. Toen begrepen ze het: Therziosuarus was een herbivoor! Ze maakten foto's van het dier. JP: Ik dnek dat dit het wel was. We gaan terug.
*ZOEF!*

Jannick: En waar gaan we volgende keer heen?
Nike: Dat hebben JP en ik al besproken: We gaan opzoek naar de megalodon!
Allemaal: Whoehoe!
Deepsea: Yes! Maar laten we eerst uitrusten.

Episode 4: Jaws
Iedereen aan boord! schreeuwde Nike. We komen al! Ze pakten hun rugzakken en liepen aan boord. Deepsea: Hoe groot is de haal eigenlijk? Jannick: Ongeveer zo groot als de boot. JP: Oke, allemaal! We vertrekken over 5 minuten kijk eerst even of je alles mee hebt!
We hebben alles! Mooi, dan gaan we!
*ZOEF!*
Ze varen nu al een paar uur. Nike loopt met krukken over het dek na het akkefietje met de Protoceratops. Hij loopt naar beneden waar hij JP,Deepsea en Dylanus een kooi in elkaar ziet bouwen. Nike: Wat maken jullie? JP: Een haaienkooi. Waarom is hij rond? Deepsea: Dan kan de haai er niet in bijten. Alpharaptor zat met zijn verrekijker over de rleing te zoeken naar haaienvinnen die boven het water uitsteken. Alpharaptor: JP! Ik zie wat daar! Is het een vin? Nee een staart. Pinguinboy! Zet koers! We zijn er. Dit is een Odobenocetops! Of tenminste wat er van over is... Haal die staart is aan boord. Alpharaptor kom eens hier! Zie je de bijtafdrukken op de staart? Dit is een Megalodon! En aan de tandafdrukken te zien is het nog een jong. Ze zitten hier. Laten we de kooi in het water doen! Wie gaan mee? er kunnen drie mee. Pinguinboy: Ik wel, De boot staat toch stil! En ik! zei Jannick Nike liet de kooi het water in glijden. Ze zwommen naar de kooi met het stuk staart van de Odobenocetops. Toen ze er in zaten druipte het bloed van de staart af. De haaien ruiken dat op een hele afstand. Maar na twintig minuten komt er nog geen. Volgens mij heeft dat stuk staart niet veel zin. Ik heb wel een idee....maar dta is heel erg gevaarlijk... Buiten de kooi opzoek naar dat beest gaan.. .Nike: JP, dat is heel erg gevaarlijk! Weet ik maar als we dicht bij de grond blijven hebben we minder risico. Laten we dat dan maar doen. Pnguinboy en Jannick gaan mee. 1...2...3 SPRING! JP: Snel naar de bodem tussen het wier! JP, ik zie daar wat! JP: Ja! ik zie het ook! Daar een een Odobenocetops! k maak een foto! *klik* Pinguinboy: Een Megaloddon!!!!!!!! JP en Jannick: Whaaaaaaaaaaaaaa!!!!! JP: Wacht, blijf in het wier. Hij zoekt dat dier dat we net zagen. Jannick: Volgens mij gaat hij weg. Pinguinboy: We hebben nu de kans om weg te glippen!
Eenmaal aan boord werd er besproken over waar ze een gingen. Deepsea: Ik denk dat we maar naar het diepe water gaan om de grote Megalodons te zien. JP: Dan moeten we hem wel lokken! Alpharaptor: Dan heb ik wel een idee! JP: Wat? Alpharaptor: Ze lokken moderne haaien met nepaas. In de vorm van een zeeleeuw. En als wij nou een van de Odobenocetops maken kunnen we misschien de Megalodon lokken! Jannick: Goed idee! JP: Ja, goed idee!
1 uurtje later...
JP: We zijn klaar met de prooipop. We hebben er vis in gestopt en vissenbloed zodat het realistisch lijkt. Deepsea: Laten we hem maar overboord gooien enmet de boot mee slepen. JP: Ok. Pinguinboy, zet de motor maar op zijn hardst! Pinguinboy: Oke! Daar schoot de nep-Odobenocetops achter de boot aan.
Pas laat hebben ze beet. Nike:JP! We hebben beet! Alleen is de camera uitgevallen. De haai heeft los gelaten. Waraschijnlijk heeft hij ontdekt dat het nep was. Hijs hem er maar uit. Deepsea: Eh... volgens mij vond hij hem wel lekker... van de prooipop was alleen nog het hoofd en de borst zijn nog over. JP: Ik heb wat gevonden! Uit het ding rukt hi jeen tand die de hij heeft achter gelaten. JP: Mooi souvenir.
Pinguinboy: Laten we inde kooi gaan. JP: Oke, wie gaan mee? Dylanus gaat mee, Nike gaat mee en Deepsea gaat mee.
Als ze in de kooi zitten duurt het niet lang of ze zien de Megalodon. Deepsea: Hij heeft de nepprooi nog in zijn bek! Nike: Het bloed druipt ervan af! Dylanus: JP, maak een foto! JP: Oke! *klik* Weer een mooie foto voor het fotoalbum! De haai slokt de rest van de nepprooi naar binnen. Dan zwemt de haai weg. De crew klimt weer aan boord.
*ZOEF!*
Zullen we morgen weer gaan naar een andere tijd? Ik heb al een idee, Frankrijk. Daar liepen toen behoorlijk intresante dieren. En er was regenwoud! Cool! Ik kan niet wachten tot morgen!

Episode 5: Mystery Island
De groep maakt zich klaar voor vertrek. Deepsea: JP,Waar gaan we eigenlijk heen in Europa? JP: Frankrijk. In het Laat-Krijt. Nike: Laten we nu maar aan boord gaan. Allemaal: We komen eraan! Toenn ze allemaal aan boord waren zet Dylanus de tijdmachine aan.
*ZOEF!*
Deepsea: Waar is het vaste land gebleven?? Ik zie een paar eilandjes en overal water! In het Laat-Krijt was Europa haast alleen maar zee. Ik ga Alpharaptor vragen of hij al een groot eiland heeft gespot.
JP: Alpha, al een eiland gespot? Alpharaptor: Ja, daar een hele groot eiland.
*BOEM!*
Het schip kreeg een rake klap van een beest onderwater. Ze renden allemaal naar de reling van de boot. Ze zagen een beest van minstens 18 meter met een gemene bek en hij zwom onder de boot door. Dylanus: Wat is dat JP? JP: Een Mosasaurus!! Nike: Yes! Deepsea: Wat is zo leuk? Als we in het water vallen zijn we er geweest. JP: Ehh... dat is waar ja. Ik maak even een foto. *klik!* Nu weg hier! Maar het beest achtervolgde hun! Maar de boot kwam in ondieper water waar de Mosasaurus niet kon komen. Ik denk dat we op het eiland zijn. Verder kon de boot niet. Dus lieten ze het anker zakken en gingen ze met een rubberbootje verder.
Toen ze uit het bootje stappen zagen ze vogels vliegen. Jannikc: Wat zijn dat? Het lijken wel meeuwen! JP: Nee het zijn Ichthyornis. Ze hebben scherpe tanden ze aten waarschijnlijk vis. Ze liepen een heel stuk op zoek naar dinosaurussen en kadavers. Maar vanaf het regenwoud werd de grope begluurd door iets. JP: Hmm... ik vvertrouw het hier niet zo.... Daar tussen de bosjes begluurd iets ons... Dylanus rende erop af. Dylanus: Whaa! JP: Idioot!!! Je weet nei wat daar zit! Uit de bosjes schoten 3 vreemde dinosaurussen weg. Dylanus: Wat waren dat?? Nike: Ik denk Pyroraptors. Ze liepen nog een heel stuk over het strand opeens zagen ze de kleine dinosaurussen weer. De groep ging in de bosjes zitten ze te bekijken. JP pakte zijn verrekijker. JP: Nee, het zijn geen Pyroraptors daar zijn ze te klein voor het zijn Dwerg-Dromeasaurussen. En ze eten van een aangespoeld karkas van een Iguanodont! Ik maak er even een foto van. *klik!*
Toen liepen ze het regenwoud in. Toen zei JP: Oke, we moeten nu heel erg uitkijken. In het regenwoud zitten de sauropoden en waar sauropoden zitten zijn grote vleeseters. Op het strand is het wel veiliger. De dieren die hier komen zijn vaak niet groter dan die dinosaurus van net. Ze liepen door het woud. Dylanus: Ik heb honger. Wie heeft het eten? Deepsea: Ik, wacht even ik pak het wel..... Oh nee! Ik ben het eten vergeten! Allemaal: Nee he! JP: Maakt niet uit. Hier groeit fruit in overloed. Hij pakte een groot fruitstuk uit de boom en gaf het aan dylanus, eet smakelijk! Bedankt! Dylanus neemt een hap. Dylanus: Bah! JP: ik zei niet dat het lekker was. Laten we weer verder gaan! Na een 20 minuten kwamen ze uit bij de drinkpoel. Er waren grote Iguanodonts. JP: Wow! De rest: Wow! Opeens hoorde ze gebrul uit het woud. JP: Rennen! Ze sprongen de bosjes in en rende zomaar ergens heen.
Het werd al donker ze wisten niet waar ze waren en besloten hun kamp in het woud op te zetten. De maan schijnt door de bomen op de drie tenten. Het vreemde was dat het behoorlijk stil was. Allemaal keken ze naar de bovenkant van de tent.. tot ze langzaam in slaap vielen... Het is nu rond middernacht.Opeens word de tent omhoog gerukt door iets. JP zit in die tent. De tent word heen en weer geschud. JP grijpt zijn zakmes en snijd een gat in de onderkant van de tent. Hij gooit alles uit de tent. En dan pringt hij eruit en de anderen volgen. JP pakt zijn 9mm pistool en probeert schieten alleen is hij vergeten om de kogels er weer in te doen. Hij schreeuwt: Rennen!!!! Ze kijken achterom en zien dat de enorme carnivoor hun achtervolgd. Ze komen uit bij een bron. Ze springen erin. En duiken onder. Als de carnivoor er is kijkt hem op zich heen. Hij kan zijn prooien niet meer vinden. Hij loopt weer terug in het woud. Dan komt de groep bovenwater. Jannick: Wat was dat? JP: *Hijg* *Hijg* Een... Tara..scosaurus. Nike: Daarvoor waarschuwde hij jullie. Deepsea: We kunnen hier wel blijven ik bedoel onze spullen hebben we al. JP: Goed idee het is wel lekker warm water. Ze trokken hun zwemkleren aan. Maar toen ze in het water zaten hadden ze geen idee wat hun onderwater begluurde...
JP: Aaah! Dit is warm... Allemaal: Ja... Alpharaptor: Aaaah!!! Opeens werd het water rood. Alpharaptor: Iets heeft me gebeten! Dat was het laatste wat hij zei voordat hij onderwater verdween. JP: Iedereen uit het water!! NU!!! JP bleef erin en greep naar zijn 9mm pistool en deed er kogels in. Hij dook onderwater en zag door eht bloed niet water gebeurde. Hij zag de schaduw van wat Alpha aanviel. Hij schoot. Hij raakte het in zijn poot en beest liet los. Dit was Alpha's kans om te ontsnappen. Hij klom aan wal. En hij lag op de stenen. Uit zijn been zat een enorme bijtwond. Hij bloed stroomde eruit. JP klom aan wal. Toen zagen ze wat Alpha had aangevallen.. Uit het water stapte een krokodil van 5 meter lang.. Nike: Weg hier! Nu! Ze renden weg en Deepsea en JP hielpen Alpharaptor. Toen ze 100 meter verder op waren. Pakte deepsea de verbanddoos uit haar tas. En ze bond het verband om Alpharaptors been. JP: Gaat ie weer? Alpha: Ja hoor, Laten we maar in hangmatten gaan slapen dit is niet veilig. JP: Goed idee! Een tijdje later lagen ze in hangmatten in de bomen tussen de bladeren waardoor de carnvoren niet bij hun kunnen en niet kunnen zien. De volgende dag liepen ze terug naar het strand. Ze schrokken zich rot. Hun rubberbootje was weggedreven en de grote boot zat verder op in het water. Deepsea:
F*CK! We zitten hier vast!! JP: Ik heb een idee! Als we nou een vlot bouwen van het aangepoelde hout en dat maken we aan elkaar vast met lianen. Dylanus ik hak ze wel. Maar dit gaat dagen duren to we klaar zijn! En hoe komen we nu aan eten? JP: Fruit in het woud en vissen.. Ik vis wel. Pinguinboy: Ik zoek fruit! JP pakt uit zijn tas een visdraad. Hij zocht een houten stok een maakte het visdraad eraan vast. Met een haakje eraan. Hij liep het water in. Hij deed er een stukje vis aan die hij op het stran d gevonden had en gooide het in het water. Laat in de avond kwam Pinguinboy met een krat met fruit. Even later kwam JP terug met een krat vol ammonieten. Dylanus: Moet ik dat eten? JP: Hoeft niet, je mag ook het fruit eten. Dylanus: Doe mij maar die grote ammoniet.... JP: Dat dacht ik al. Dylanus sloeg de schelp van de ammoniet kapot op een steen. Hij nam een hap. Dylanus: Hmm... dit is best lekker! Deepsea: Ja vast.. JP hoe maken we nu vuur zonder aansteker of lucifers? JP: Al wat op gevonden.. JP pakte zijn zaklamp uit zijn tas. Hij draaide de dop ervan af en zette hem aan. Hij pakte een plantje en deed de plant op de electriciteits-draadjes en toen wkam er vuur. Hij gooide het op de houtstapel. De volgende dag ging JP en Nike het woud in om meer hout te zoeken.Opeens zagen ze iets wegschieten tussen de bosjes. Dat was groter dan een Dwerg Dromeasaurus.... Daar heb je het weer! Toen sprong iets op JP. Aaah! JP gaf het een schop. Het beest schoot weer weg. Ga er achterna. Toen kwamen ze bij het beest. Ze zagen wel drie. Nike: Wat zijn het? JP: Pyroraptors.. Laten we weg gaan ik maak nog even een foto. *klik* Ze liepen terug naar het kamp. Ze zagen dat de boot al af was. De rest had het afgemaakt. Alles stond er al op. Deepsea: We kunnen vertrekken!. Even later voer het bootje op zee. Opeens kwam de mosasaurus er weer heen. pinguinboy: Daar komt hij weer!! Doorvaren!
Alleen de mosasaurus sloeg het vlot doormidden met zijn kop. Gelukkig hadden ze al spullen in een waterdichtezak gedaan. Ze slepen het mee naar de boot. JP: Pinguinboy! Vaar hier weg! De Mosasaurus had het bootje helemaal kapot gemaakt. We gaan hier weg nu!
*ZOEF!*
Deepsea: Dat was nog eens een spannend avontuur! Pinguinboy: Ja waar gaan we de volgende keer heen? Nike: Dat zien we dan wel!

Episode 6: Ice And Snow

De groep zit s,Middags aan tafel. Ze eten hun lunche. En hebben jullie al wat bedacht? JP: Ja, we hebben al wat bedacht. Deepsea: Waar dan? Nike: De IJstijd! Allemaal: COOL! Alpharaptor:Ik heb geen zin meer in lunche! Ik wil naar de IJstijd! JP: Ho ho! Wacht even tot we ons eten op hebben. Alpha: Oke...
10 minuten later..
JP: Ik heb het op..Alpha: Gaan we nu!!! JP: Jaha! De groep pakte alles in. Dylanus: Wat is het gevaar eigenlijk allemaal? JP: Mammoeten, Neushoorns, Leeuwen... vanalles en misschien de mensen. Allemaal we zijn klaar! JP keek om, de groep had allemaal warme kleren aan. JP deed zijn warme kleren ook aan. Kom maar mee naar buiten. Toen ze naar buiten stapten keken de voorbijgangers hun vreemd aan. JP deed de garage open daar stond een jeep met een aanhanger met 7 sneeuwscooters erop. Laten we gaan. JP drukte op een knopje. De bekende tijdsluis kwam weer te voorschijn voor de garagge. JP starte de motor. Daar gaat ie dan! De auto reed door de tijdsluis.
*ZOEF!*
Ze reden het besneeuwde land binnen. Echt veel zagen ze nog niet. Alpharaptor keek door zijn verrekijker. Hij zag iets tussen de bomen. Ik zie wat daar tussen de struiken! JP: Ik rij er naar toe! Ze stopte vlakbij de struiken. Ze gingen te voet verder. Ze keken de de struiken. Ze zagen enorme herten met geweien van wel 4 meter lang! Alpharaptor: Megalocerus! JP maakte een foto. *klik!* Maar de Megalocerus werd woest van de flits en werd kwaad. Nike: Rennen! Maar na een tijdje gaf de Megalocerus het al op. Ze gingen verder op de sneeuwscooters. Ze kwamen na een halfuur uit bij een grot. Wat hoor ik? Zei Pinguinboy. JP: Ik ga kijken. Hij knipte de zaklamp aan. Toen hij iets harigs zag zei hij: WEG HIER NU!!! Ze hoorden een grom en ze luisterden naar JP. Allemaal: Aaaah!!! Uit de grot kwam een enorme beer gerend. JP: Ik had beter moeten uitkijken!! Deepsea: Blijf nou maar gewoon rennen! Nike pakte zijn rugzak en pakte een stuk vlees en gooide het naar de beer. De beer reageerde op het vlees en ging er achter aan. De groep rende naar de sneeuwscooters. Ze zagen de beer terug zijn hol ingaan.Deepsea: Wat de hack was dat? Nike: Holenbeer. De zon ging onder. JP: Laten we maar gaan slapen. Hij zette de tenten op. Het was erg koud en ze moesten in hun warme kleren slapen. Maar opeens hoorde ze wat en keken uit de tent.. Er stond een kudde mammoets! JP maakkte een foto *klik* De volgende ochtend liepen ze een stukje over de ijzige vlakte. Opeens zagen ze een wolharige neushoorns! De neushoorn rook hun en rende achter hun aan. De neushoorn was nog een heel stuk verder. Deepsea: Zet de tijdpoort aan! Teon ze klaar waren naderde de neushoorns snel. Ze sprongen erdoor heen en de poort sloot zich. Allemaal: *ZUCHT* Dat was het dan. De reis door de prehistorie. Nike, gaan we een keer weer. JP: Misschien. Maar voorlopig niet.

EINDE
Laatst bijgewerkt door Jurassic Park op 05 jan 2007, 10:19, in totaal 12 keer bewerkt.
Jurassic Park
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor rovertje » 31 dec 2006, 12:58

leuk verhaal :D
Ik heet Bryan, rovertje is mijn kat. En ik ben een Jongen
rovertje
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor WolffantJj » 31 dec 2006, 12:59

Wow! Wat een mooie en best grappige verhalen :P
Heel spannend, ik kijk er altijd heen!
en om NIET te vergeten ik ben een MEISJE
Fernando Torres 'nd Robin van Persie! :'D