Natuurlijk! (verhaaltjes)

De plek waar je je creatieve ei kwijt kunt. Tekeningen, bewerkingen, verhalen en eigen gemaakte knutselwerkjes kunnen hier worden getoond.

Re: Natuurlijk! (verhaaltjes)

Berichtdoor visfreak » 11 maart 2011, 20:06

Nou dodo, ik vind je verhalen geweldig. Vooral omdat ze wel over dieren gaan, en er zit wel humor in. Dat is wat ik bij de meeste verhalen mis.
^Bas^
visfreak
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor dodo de beste » 11 maart 2011, 20:22

Bedankt! Ik heb hier een preview van een lang verhaal wat ik schrijf, ik ben van plan er een boek van te maken, maar ik denk dat dat nog wel een tijd gaat duren :P Het heet Belle en het gaat over... nou, lees het maar gewoon ;)

Belle

Hoofdstuk 1
Er was eens een koe. Haar naam was Belle. Anders dan andere koeien was Belle nogal naïef. En omdat ze ook erg nieuwsgierig was, wilde ze meer van de wereld zien dan alleen de weide waarin zij en de andere koeien graasden. Zo besloot zij de Wijde Wereld in te trekken, tot grote lol van de andere koeien. Je kent immers het spreekwoord; als er één schaap over de dam is, volgen er meer. Dit geldt dus voor schapen, en niet voor koeien. Dus zo gebeurde het dat de boer een veearts liet komen om haar te checken op gekke koeien ziekte. Omdat dit niet het geval was, concludeerden de andere koeien dat ze gek van aard was. Ondanks dit alles liet Belle zich niet uit het grasveld slaan en vertrok per direct richting de Wijde Wereld.

Als jullie dit leuk vinden kan ik misschien meerdere hoofdstukken erop zetten :)
Leerstof: stof dat vrijkomt bij het afvegen van het schoolbord...
Één voor allen en allen voor mij :P
"Hij kan zomaar vallen! De KabinetsLotto!"
dodo de beste
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 11 maart 2011, 20:24

Hmm, dat zou nog wel eens een leuk avontuur met humor kunnen worden! :P Ik zeg: maak er maar meer hoofdstukken bij! :D
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor dodo de beste » 11 maart 2011, 20:26

Eigenlijk ben ik al bij hoofdstuk zeven, maar ik kwam nu pas op het idee om ze hier te showen :D
dodo de beste
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor dodo de beste » 12 maart 2011, 12:04

Belle

Hoofdstuk 2
‘Na driehonderd meter rechtsaf’, stond er op het bordje. Het lopen ging nogal schommelend en zwaar, ze was vandaag namelijk nog niet gemolken. Gelukkig kon ze zo meteen bergafwaarts, de dijk af. Aan de linkerkant was het vloed in de Waddenzee. Aan de rechterkant was het veld, met sappige dauwdruppels. Op de hoek van de dijk, waar Belle rechtsaf het trapje af moest, stond een oude stinkende bok.
‘Waar moet je heen koe? Weg kwijt?’
‘Nee meneer, ik ga de Wijde Wereld in. Weet jij waar ik heen moet als ik hier rechtsaf sla?’
‘Dus wel de weg kwijt.’
‘Nee, daar sta ik op. Het is niet moeilijk om de weg te vinden als je erop staat. Of bedoelt u soms de snelweg?’
‘Luister, koe. Ik sta hier niet om een of ander rund hier de weg te gaan wijzen. Dus zoek maar iemand anders. Trouwens, die boer van jou zal wel ongerust zijn, en hij is je nu vast aan het zoeken. Dus ik laat jou hier niet langs, tot die boer van jou hier is, en dan zal hij me dankbaar zijn.’
‘Meneer de Bok’, zei Belle listig, ‘als u mij hier langs laat, dan zullen er geen problemen komen. Maar als u mij hier niet langs laat, zal u uw sik kunnen verliezen.’
‘Wat is dat nou voor onzin,’ zei de bok, ‘ik heb mijn sik hier nog hoor.’
‘Kunt u hem zien?’
‘Natuurlijk kan ik hem… Wacht, je hebt gelijk, ik kan hem niet zien!’
‘Dus weet u ook niet of ik hem heb,’ zei Belle. Nadat ze dit zei, werd de bok een beetje onzeker. Deze oude stinkerd was namelijk bijzonder gehecht aan zijn sik en dat wist Belle donders goed. Dat is immers bij alle bokken het geval.
‘Dus als ik jou hier langs laat, geef jij mij mijn sik terug?’ zei hij.
‘U weet niet of ik hem heb,’ zei Belle.
‘Maar stel dat jij hem hebt,’ pruttelde de bok, ‘krijg ik hem dan terug als jij door mag?’
‘Uiteraard,’ zei Belle, ’maar u weet niet of ik hem heb.’ Dit bracht de bok in verwarring.
‘Oké, je mag er langs,’ zei de bok te slotte met tegenzin. Belle maakte een gebaar alsof ze de sik terugplakte, en liep door.
dodo de beste
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor dodo de beste » 13 maart 2011, 19:29

Een kort maar krachtig hoofdstuk :P

Belle

Hoofdstuk 3
Een schaap. O nee, een ijsbeer. Of toch een schaap? Belle kon het maar niet met zichzelf eens worden. Het was in ieder geval pluizig. Boem! Belle liep tegen een telefoonpaal op.
‘Naar de wolken kijken laat je soms spontaan ergens tegenaan lopen!’ zei ze oenig.
‘Wat zei je?’ zei een stem.
‘Ik had het over wolken,’ zei Belle.
‘Wat fantastisch zijn ze hè?’ zei de stem.
‘Zeker, maar wie bent u eigenlijk?’
‘Leonard. Leonard Shape. Ik ben student aan universiteit ‘De Snuiter’ en ik onderzoek of de hoeven van dikke koeien een grotere dichtheid hebben dan die van dunne koeien.’ Toen Belle dit hoorde keek ze naar beneden en zag een snuitkever op haar hoef zitten.
‘Moet u daar nou mijn hoef voor uitkiezen?’ zei ze.
‘Liever die van u dan van die bok daarginds. Ik weet niet wat jullie zeiden, maar terwijl jullie aan het praten waren kon ik godzijdank overstappen.’
‘Nou, wat leuk. Bent u ook onderweg naar de Wijde Wereld?’
‘Niet direct, maar als u het goed vindt wil ik best een eindje meeliften.’
‘Dat is toevallig, ik wilde het u net vragen!’
‘Dat is dan afgesproken. Hoe heet u eigenlijk?’
‘Belle. Maar de boer noemt me altijd 056.’
‘Ehh, ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet vragen, maar als je nog van plan bent om terug te keren naar je weiland, zou dat enorm voordelig zijn voor mijn onderzoek.’
‘Ik zal eraan denken,’ zei Belle.
dodo de beste
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor dodo de beste » 15 maart 2011, 16:09

Belle

Hoofdstuk 4
Belle en Leonard liepen over een landweggetje tussen twee weilanden in. Ze werden opgeschrikt uit hun droom over schapenwolkjes door een bulderend geluid. Toen Belle achter zich keek, zag ze een gigantische vrachtwagen over het weggetje aan komen scheuren. Ze zette het op een lopen, waarbij ze Leonard verloor, en sprong net op tijd naast het weggetje. Aan de zijkant van de vrachtwagen was een soort opstapje, en Belle sprong erop. Een paar honderd meter had ze een zwierig ritje, tot ze erachter kwam dat Leonard weg was.
‘LEONARD!’
‘Hier!’ zei een stem. Het was Leonard, die nog net in het profiel van de banden had kunnen klimmen voor ze hem platwalsten.
‘Gelukkig, Leonard!’ riep Belle boven het bulderende geluid uit.
‘Deze vrachtwagen gaat naar het zuiden, naar Parijs!’ zei Leonard.
‘Leuk,’ zei Belle, ‘altijd naartoe gewild! Maar hoe weet je dat hij naar Parijs gaat?’
‘Het profiel komt uit Frankrijk.’

Een tijdje later kwamen ze aan bij de grens van België. De achterkant van de vrachtwagen werd opengemaakt en Belle en Leonard sprongen van het opstapje, en zodra ze de kans kregen renden ze het laadruim dat rook naar gebrande pinda’s in. Binnen vonden ze in plaats van gebrande pinda’s gebrande cashewnoten. Leonard deed zich meteen te goed met de eerst doos. Onderweg door België viel Belle in slaap. Leonard tegen de tijd dat ze bij de Franse grens waren aangekomen ook, omdat hij moest uitbuiken van de drieëntwintig dozen gebrande cashewnoten.
dodo de beste
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor zeekoe » 15 maart 2011, 19:38

Leuk verhaal! Jij hebt zeker talent!
Maar is 23 dozen gebrande cashewnoten niet een beetje veel voor 1 enkele snuitkever?
Het is een zegen om je eigen talenten te ontdekken,
en ze niet te willen vergelijken met die van een ander.
Ik ben donor! Jij toch ook?
zeekoe
Winnaar Jubileum Contest - Animals of the World

Berichtdoor dodo de beste » 15 maart 2011, 20:35

Ach, een beetje overdrijven hoort er bij he :)

Dan zet ik er meteen nog een hoofdstuk op ;)

Belle

Hoofdstuk 5
‘Wat is dit nou weer, Jaques?’
‘Je ne sais pas, Nicolas.’
‘Je hebt une koe in het laadruim gegooid!’
‘Non Nicolas, ik was het niet!’
‘Hou je maar niet van de domme Jaques!’
‘Maar Nicolas, ik was het echt niet!’
‘Tu sais quoi, we rijden een stukje terug en gooien dat beest in een van die champs. Ne personne hoeft te weten dat er une koe in de wagen zit.’
‘Ik weet niet hoor, straks zien ze ons!’
‘Niet zolang we très calme zijn!’

Belle werd wakker in een korenveld. Het was laat in de middag, de lucht was in het westen lichtroze gekleurd. Het enige wat ze in de wijde omtrek zag waren korenvelden in allerlei kleuren en in de verte iets dat leek op een stad. Een enkele keer reed er een autootje langs over het weggetje naast het veld. Af en toe vloog er een groepje vogels op en streek dan weer neer. Belle hoorde in de verte een hond blaffen. Leonard kon ze nergens vinden. Die was vast klaar met zijn ‘eindje meeliften’.
‘056?’
‘Boer?’ riep Belle.
‘Pardon? Ik ben het, Leonard!’
‘Oh, ik dacht dat je de boer was… die noemt me namelijk altijd 056.’
‘Ja, ik was even je naam vergeten, dus keek ik op het kaartje aan je oor.’
Nu moet je als lezer weten dat koeien hun ogen anders dan mensen aan de zijkanten van hun kop hebben. Dankzij die eigenschap kan een koe zeg maar alles zien zonder haar kop te draaien. Zo ook Belle. Dus Belle draaide haar oog in slowmotion naar achteren (Dit ziet er erg spectaculair uit, zeker als je een snuitkever in het oor van zo’n beest bent) en zag het kaartje aan haar oor. ‘056,’ stond erop.
‘Dus daar heeft hij het van,’ zei Belle.

Ik moet snel verder schrijven, ik heb bijna alles hier gepost :P
dodo de beste
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor dodo de beste » 17 maart 2011, 20:10

Belle

Hoofdstuk 6
Belle en Leonard besloten door het veld te lopen richting het vage iets dat op een stad leek. Na een tijdje kwamen ze aan in een plaatsje dat Néry heette. Belle liep een café binnen. Een rinkelend belletje trok de aandacht van de barman.
‘Bonjour! Je peux vous aider… Qu'est-ce que cela signifie? Une vache? Sortez de mon café!’
Belle werd uit het café geduwd.
‘Wat een onbeschofte kerel!’
‘Zeg dat wel!’ zei Leonard, ‘En hij stinkt naar broccoli!’
‘Hij vindt koeien zeker vies,’ zei Belle.
‘Hij wil ons gewoon niet in zijn café laten,’ zei Leonard.
‘Hoe weet je dat? Spreek je Fins?’
‘Frans. Maar Fins ook, en Italiaans, en Duits, en Chinees, en ook Spaans, Japans, Engels, Koreaans, Russisch en Grieks.’
‘Goh,’ zei Belle, en ze liepen verder. Ze liepen Néry uit, en gingen een sperziebonenveld in. Belle deed zich tegoed aan vijf vierkante meter sperziebonen in drie minuten. In die tijd at Leonard anderhalve sperzieboon op.
‘Ze smaken niet naar cashewnoten,’ zei hij teleurgesteld.
In de verste verte zagen ze weer zo’n vage stad, waar een puntje bovenuit stak. Ze liepen die kant op.

Na een aantal uren lopen zagen ze de eerste huizen. Het was inderdaad een stad, waar de imposante toren die ze eerder zagen bovenuitstak. Belle en Leonard liepen de stad binnen en zochten door wat nauwe straatjes hun weg naar het centrum. Eenmaal daar aangekomen merkten ze dat het heel druk was. Blijkbaar vonden mensen deze stad erg mooi, net als de vrouwen die erdoor liepen. Ze baanden zich een weg door de drukte langs een terrasje waar mensen met grote ogen naar hun wijnfles begonnen te kijken toen ze Belle en Leonard zagen lopen. Er was een groepje dikke toeristen met camera’s. Belle gebruikte haar hoorns om erdoorheen te komen, maar het volgende moment lag ze in het water en zag ze de toeristen die vanaf de kade hun fotocamera’s pakten. En zo dreven ze weg over een rivier door het centrum van Parijs, die, volgens de informatiebordjes, de Seine heette.
Ze bleven een tijdje dobberen. Belle dacht aan het grapje dat de boer ooit maakte toen ze in een slootje was gevallen.
‘Nou, ik help je niet hoor, ik ga geen ouwe koeien uit de sloot halen!’ had hij gezegd. Belle bergreep het grapje eerst niet. Toen ze hem wel begreep kon ze er niet om lachen en duwde de boer in een versgedraaide koeienbolus.
Ze dobberden de stad uit. Leonard zei dat ze richting de zee gingen. Belle wist niet wat een zee was, maar ze had de trekvogels in de weide er in de zomer wel eens over horen opscheppen. Ze kende wel de Waddenzee, maar om dat nou een zee te noemen? Ze wilde graag met haar eigen ogen zien wat een echte zee was, dan kon zíj er thuis ook over opscheppen.
dodo de beste
ZooTycoon.nl Lid

Vorige

• Reklame Boodschappen