Creatieve Astrid

De plek waar je je creatieve ei kwijt kunt. Tekeningen, bewerkingen, verhalen en eigen gemaakte knutselwerkjes kunnen hier worden getoond.

Creatieve Astrid

Berichtdoor Astrid » 21 nov 2010, 14:43

Gisteren heb ik besloten om mijzelf eens een uitdaging te geven: Ik ga dagelijks een foto maken!
Eens kijken hoe lang ik dat vol houd. ;) Wel uitgezonderd dagen waarop ik moet werken ofzo, ik ben wel een beetje mild voor mezelf. :lol: Maar natuurlijk niet gewoon alleen maar *klik* en klaar, maar echt bewust een foto maken, zo goed mogelijk en kijken wat er beter aan kan (zowel door middel van photoshop als bij een eventuele latere poging). En ach, waarom dit dan niet gelijk aan jullie laten zien?

De eerste is dan ook van gisteren. De maan stond zeer helder en was zo goed als vol, dus ben ik even met camera naar buiten gerent. (Wat zouden de buren gedacht hebben? :P)

Afbeelding

Opbouwende kritiek is natuurlijk altijd welkom, ook bij de foto's die nog gaan volgen, want ik wil groeien. ;) Als hier mensen zijn die inderdaad tips willen geven en vinden dat ze dit beter kunnen als ik er gegevens bij zet als exif, wijze van nabewerking oid, geef dan maar een gil.

Voor vandaag heb ik Tijgertje op de foto gezet, ik ga zo eens kijken of dat succes had en dan komt dat hier ook te staan.
EDIT: en die komen er nu dus bij:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Astrid op 05 mei 2011, 16:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Astrid
Fotowedstrijdmanager

Re: Uitdaging à la Astrid

Berichtdoor Robbert » 21 nov 2010, 22:48

Ten eerste is het al een leuk idee om dit te doen. Het lijkt bijna een 'goed voornemen', en ik hoop ook wel dat je het vol gaat houden.

En wat betreft de foto's zelf...
Die van de maan is mooi, maar misschien had hij wat meer naar de hoek uitgelijnd mogen worden zeg maar, in dit geval iets meer naar rechts. De ruimtes tussen de randen van de foto en die van de maan (het onderwerp dus) mogen wel wat gelijker zijn.

En ja, die foto's van Tijgertje zijn wel oke. Als de ogen van een te fotograferen dier of mens scherp zijn, is het al snel goed. Alleen komt bij de eerste foto het neusje zo wazig over en dat ligt denk ik aan de hoek waarin de foto genomen is. Bij de tweede is dat een heel stuk beter gekomen, eigenlijk gewoon goed, maar daar is de uitlijning weer minder goed vind ik. Hij had wel wat meer naar links gemogen.

Ik wil hier trouwens niet zeikerig mee over komen hoor, maar je vroeg zelf om kritiek en dit zijn dus dingen die mij opvielen. :angle:
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Shakira - Rabiosa

Berichtdoor Sophie » 22 nov 2010, 09:57

Dat is een heel verhaal Robbert :P. Heel typisch, want toen ik gisteren deze foto's zag was het enige wat ik dacht: Wow! Wat een prachtige foto's, ik wou dat ik zulke foto's kon maken.
Ik woon tegenwoordig bij Stichting SOS Dolfijn en Vogelopvang Soest.

Mijn downloads zijn te vinden op Zeta-Designs.
Sophie
Designer

Berichtdoor maarten95 » 22 nov 2010, 14:08

Ik geef Sophie gelijk ;) Zulke foto's maak ik niet elke dag, jij dus wel zo te zien! :D Het zijn echt hele mooie foto's, en het is een leuk initiatief!
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Astrid » 22 nov 2010, 22:12

Ghehe, zo te horen heb ik de lat (te) hoog gelegd.. :lol:
@Maarten & Sophie: Thnx! :oops:
@Robbert: Zoals ik al via msn zei, ook jij thnx! Van zo'n reactie hou ik, ook al zal ik er misschien niet altijd wat mee doen. Zoals nu bijvoorbeeld, gezien ik die maan expres niet op een standaard plek heb gezet (dat staat ze in de lucht immers ook niet) en Tijgertje komt later vast nog wel weer een keer voor m'n lens terecht. :P En die kleine scherptediepte is btw een persoonlijke voorkeur van me, zul je vaker langs zien komen. :angle: Maar aan de andere kant doe ik er ook zeker wel wat mee, namelijk wat je gezegd hebt in m'n achterhoofd zetten en hopelijk gebruiken in de toekomst. I)

Al hoefde ik vandaag van mezelf geen foto te maken (werkdag), toch ben ik even gaan knutselen wat ik toch kon doen zonder natuurlijk licht.. Gevolg daarvan is dat ik m'n vingers heb gebrand aan wat spotjes terwijl ik ze goed probeerde te zetten voor de volgende foto's :lol: :

Afbeelding

Afbeelding

Veertjes zijn lastig.. :shock:
Astrid
Fotowedstrijdmanager

Berichtdoor visfreak » 23 nov 2010, 17:01

Leuke foto's!
De veer vind ik niet zo heel mooi. De eerste foto helemaal niet. Ik vind die nogal gewoontjes, weinig bijzonders. De tweede is veel beter. Alsnog vind ik hem niet super. Ik weet niet goed waarom, sorry.
De maan vind ik leuk. Vooral omdat die niet in het midden is, een keer wat anders. Veder weinig speciaal, maar dat lijkt me best wel moeilijk om bij de maan te doen.
De onderste foto van je kat vind ik heel goed! Vooral dat achtergrond wazig. Dat vind ik altijd heel mooi. Heel goed! De andere is niet slecht, maar ook weinig bijzonder.

Hopelijk heb je wat aan deze kritiek!

ps. Ik krijg nu zin om zelf ook m'n foto's te showen!
^Bas^
visfreak
ZooTycoon.nl Lid

Re: Creatieve Astrid

Berichtdoor Astrid » 05 mei 2011, 16:51

Hè wat? Uitdaging? *kuch* *fluit* Ja, das dus nogal doodgebloed.. Hadden jullie niet verwacht hè? :lol:
Maar creatief ben ik bij vlagen zeker nog wel! Zo ook nu en ben dusdanig trots op mijn projectje tot nu toe dat ik jullie ga laten meegenieten! :twisted: Het heeft dit keer niets met foto's te maken, maar wel met mijn andere hobby: m'n diertjes. Koekie (m'n dwerghamster dus) zit nu in zo'n standaard hamsterkooi. Wel een lekker formaat, ruim 't dubbele van 't minimum voor een dwergje. Maar die hamsterkooien zijn me toch lelijk! Allemaal traliewerk dat door de tijd kaal word en dat word bij elkaar gehouden door plastic. Nu heeft mijn kooi wel een neutraal kleurtje, maar 't past nog altijd totaal niet bij de rest van m'n kamer.
Dus toen vond ik 't een goed idee om mijn boekenkast voor een gedeelte om te bouwen tot hamsterverblijf! Dat vond m'n mams niet zo'n goed idee.. Ergens ook wel terecht, die kast is 't mooiste meubelstuk uit m'n kamer, maar wat een vertrouwen! Dus ik ben nu druk bezig om te bewijzen dat ik meubelstukken niet verpest maar verbeter als ik ze verbouw. ID Dit doe ik met een kleinere versie van de boekenkast die ik al had. Gelukkig is de ikea lekker goedkoop. ;) Ohja, en Koekie houd er natuurlijk ook een veel leuker verblijf aan over! 8) Dat word.. eens denken.. exclusief plateau's ruim 3,5 keer 't minimumformaat! <) Hopen dat ie niet verdwaald! :o *Noteert: extra waterflesje ophangen*

Foto's zien? Hier komen ze! Gisteren:
Na 't uitpakken van de kast was stap 1 't zagen van een gat voor een ferplast connector. Daar kunnen buizen van ferplast op aangesloten worden en op die manier kan Koekie straks van de ene naar de andere verdieping komen. Maar kan zo ook de verdiepingen van elkaar afsluiten en twee hammies huisvesten. Doet die gekke zaag toch nog eens wat anders dan wegroesten. :P
Afbeelding

Vervolgens de twee bodemplanken bekleed met doorzichtig plakplastic. Opzich hebben de planken zelf al een kunststof laag, maar wat extra bescherming van de bodem tegen vocht kan natuurlijk geen kwaad.
Afbeelding

Overtollige randjes wegsnijden, daarvoor is een lineaal ideaal.
Afbeelding

Het verschil tussen een gewone plank en een beklede plank. Behalve dat 't glimt is 't verschil bijna niet te zien.Zeker niet als er straks een laagje bodembedekking op ligt. :P
Afbeelding

Daarna de connector erin. Past precies! Hij is uiteraard vastgeschroefd, maar daar heb ik geen foto van gemaakt. Zit btw aan de onderkant om 'm onbereikbaar te maken voor knagende tandjes.
Afbeelding

Meubelhaken erin voor extra stevigheid (het gerbilarium zal erop komen te staan). Wel vergeten rekening te houden met de ruimte dat 't glas voorin nodig gaat hebben, oeps! Nouja, die zijn eruit en worden evt. teruggeplaatst met nieuwe gaatjes als 't glas erin zit.
Afbeelding

Pootjes eronder.
Afbeelding

En toen was ie zo.
Afbeelding

En vandaag was de achterwand aan de beurt.
De achterwand eerst op maat gezaagd met gaten voor de ventilatieroosters. Maar ook 't formaat van de plank zelf. Had 't al voor laten zagen bij de bouwmarkt, maar 't was toch nog te groot.. Blijkbaar hebben zij een andere maatstandaard? :P Gelukkig ben ik er met mijn goede vriend de decoupeerzaag doorheen voor je dikstaartsmalvoetbuidelmuis kunt zeggen! (Ja, die bestaat echt!)
Afbeelding

Plakplastic erop. Leuk printje hè! ^^
Afbeelding

De gaten ook doortrekken naar 't plakplastic, altijd handig.
Afbeelding

Roosters erin. Ben trouwens blij dat ik schroefgaten standaard voorboor, zelfs nadat ik dat heb gedaan is 't hout van de roosters hier en daar wat gespleten!
Afbeelding

Achterwand stevig tegen de kast geschroefd.
Afbeelding

En zo staat ie er nu bij:
Afbeelding

't Is nu wachten op reactie van De Wateragaam, waar ik heb gevraagd of zij me glas kunnen leveren. Ik wil de voorkant namelijk afsluiten zoals bij een terrarium, dus ik dacht zo dat terrariumbouwers me daar 't beste mee kunnen helpen. Zit nu lekker ongeduldig te wachten op een offerte.. :lol:
En ben er nog niet uit of ik er vaste plateau's in ga bouwen, zo ja, dan komen daar ook nog foto's van. ID
Astrid
Fotowedstrijdmanager

Berichtdoor Qwikkie » 07 mei 2011, 22:28

Wat een onderneming, Astrid! Maar het ziet er tot nu toe echt heel geslaagd uit!
Je hamstertje mag er trots op zijn, en je moeder ook :P
Bezochte parken in 2012: Diergaarde Blijdorp 2x, Dierenpark Amersfoort, Safaripark Beekse Bergen
Totaal aantal bezoeken: 4
To do 2012: Vast wel iets, dat zien we wel weer.
Qwikkie
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Astrid » 08 mei 2011, 16:09

Hihi, Koekie heeft nog geen flauw idee! Ik heb 'm wel al een keer door de kast laten lopen, maar zonder bodembedekking ed erin lijkt het voor hem totaal niet op een thuis. :P
Glas en profielen zijn gisteren opgehaald, dus vandaag zijn de profielen vastgelijmd (met dank aan de Gamma die vandaag open was, ondanks de zondag en moederdag <) ). Eerst die boven en onder en checken of het glas de goede maat heeft, ging perfect!
Afbeelding

Daarna de korte profieltjes links en rechts erin geplakt:
Afbeelding

Het glazen randje wat hierin moet past echter niet zo goed. :roll: De meneer van de terrariumbouw is blijkbaar vergeten de ruimte van de profielen mee te rekenen, want hij heeft die platen gesneden in de totale maat van de kast. Als ik het vast zou lijmen zou 't dus prima gaan, maar dat was 't plan niet. Ik ben toch echt duidelijk genoeg geweest, hij heeft me immers ook die korte profieltjes geleverd en gesproken over of daar de glasplaten inderdaad tussen moesten schuiven. Achja, ik ga er van uit dat dit gemakkelijk opgelost kan worden, het dwingt me gelijk te wachten met inrichten tot de lijm volledig gedroogd is. :lol:
Astrid
Fotowedstrijdmanager

Berichtdoor Pinguinboy » 08 mei 2011, 16:44

Mooie plaatjes! Is dit ook gemaakt met je 200-foto's-per-minuut-camera zoals op die meeting? :P
kom naar Novpin en red de pinguins in kaapstad!
Lees HIER mijn verhaal ''De Strijd om de walvissen'' en volg het avontuur tegen de Japanse walvisvaarders! :book:
Mickey Mouse wees me erop dat ik er minder van moest snoepen, terwijl Teigertje me er meer voerde, en Winnie de Pooh me probeerde over te halen om gewoon honing te gaan eten.
Pinguinboy
ZooTycoon.nl Lid

Volgende

• Reklame Boodschappen