Er is al een aan vooraf gegaan, maar gezien ik die minder goed vind, sla ik die over.
Even een korte introductie:
Het speelt zich af in Miami.
CSI leider: Julian Caloz
En onder zijn leiding heeft hij:
Sara Dayle
Emily Webcaster
Eric Yard
Lucas Fox
Tom Izka.
Verdere uitleg komt vanzelf in het verhaal

CSI Miami: Spoorloos
De meeste moorden in Miami werden gepleegd in donkere steegjes, vervallen huizen, of afgelegen bedrijventerreinen. Zo ook deze. Een hoger bendelid van Las Culebras was neergeschoten. Dit gebeurde vaker, meestal zonder dat iemand die niet bij de bende hoorde er wat van meekreeg. Maar dit keer had een omstander de politie gebeld, en zodra Caloz was aangekomen herkende hij de vermoorde Leonardo Dracento, waar hij eerder problemen mee gehad had. Eric Yard had twee hulzen weten te vinden, en na een bezoek aan het mortuarium, waar lijkenschouwer Tom Izka de kogels uit het lichaam van Dracento gehaald had werd alles naar Emily Webcaster gestuurd. Na enkele onderzoeken bleek dat het afkomstig was van een AK 47. Caloz was inmiddels met Lucas Fox richting Las Culebras gegaan. Bewapend liepen ze de loods in waar de bende zich huisveste. Giovanni Forlán, de bendeleider van Las Culebras, en door iedereen Giovanni genoemd, kwam op het tweetal aflopen.
‘’Ik weet waar dit over gaat, en ik zal jullie helpen met antwoorden geven, zolang dat niet in ons nadeel is.’’
Caloz knikte. ‘’Vertel, weet jij wie deze treurige moord op zijn geweten heeft?’’
Giovanni aarzelde, maar knikte uiteindelijk. ‘’Ze noemen hem ‘Cobra’.’’
Caloz luisterde aandachtig.
‘’Hij komt uit Belize, hij en zijn bende hadden een ruil voorgesteld. 2 liter benzine tegen 2 kilo cocaïne.’’
‘’En jullie hadden toegestemd met deze ruil?’’ Caloz had niet verwacht dat de dader zich buiten Miami bevond, laat staan in een ander continent.’’
‘’Ja, u weet inmiddels waar de ruil plaatsgevonden heeft,’’
Caloz onderbrak hem. ‘’De plaats delict.’’
‘’Ja,’’ zei Giovanni, ‘’En daar is Leo neergeschoten.’’
‘’Bedankt voor de antwoorden.’’ Hij en Fox liepen de hal uit.
‘’Er is nog meer, ‘’ schreeuwde Giovanni vlug. ‘’Het was zijn eigen schuld, Cobra had meer dan 2 kilo, hij had wel 50. En Leo wilde meer dan 2 kilo, hij was uit op de hele voorraad. En toen, nou, dat weet u inmiddels.’’
Caloz knikte dankbaar, en wist dat Giovanni hem dit niet vertelde om hem te helpen, maar om ervoor te zorgen dat ze zelf enigszins uit de problemen raakten.
Belize ligt in Latijns-Amerika, tegen Mexico en Guatemala aan. Caloz was een dag na het gesprek met Giovanni met Fox op het vliegtuig gestapt naar Belize City. Het tweetal kwam aan op Belize City Airport. Dit was gelijk de stad waar ze moesten zijn om de zogenaamde Cobra te vinden. Zodra het duo het vliegtuig uitstapte stond een donkere man, kaal, maar met een bruine snor ze op te wachten.
‘’Jason Brown.’’ Stelde hij zich aan Caloz en Fox voor.
‘’Ik werk hier al drie jaar lang, en heb alle informatie over alle dertig bendes die zich in deze stad gevestigd hebben.’’
Caloz zette zijn zonnebril af, en zei: ‘’In dat geval kunt u mij vast vertellen waar ik ene ‘Cobra’ kan vinden?’’
‘’Niet exact.’’ Zei Brown, en vervolgde: ‘’Naar mijn weten zijn er drie leden die zich hier Cobra noemen. Bij Dog Pound, de Comando Vermelho Gang, en het gevreesde George Street.’’
‘’Zeg me waar ik ze kan vinden.’’
Dog Pound was niet zomaar aan hun naam gekomen. Ze hadden geen geweren, maar beten als honden. Verschillende mensen werden in hun been of hals gebeten, en lang niet iedereen overleefde het.
Caloz en Fox liepen door een klein gangetje, omringt met houten vervallen huizen.
‘’Wat doen jullie hier?’’
Voor de CSI’ers verscheen een donkere man, met een muts tot over zijn ogen getrokken. Hij werd gevolgd door twee andere mannen waarvan één een bandana voor zijn gezicht had, en de ander een pet op, ook tot over zijn ogen.
Fox wou zijn insigne pakken, maar Caloz maakte een afkeurend gebaar. Fox stopte hem weg.
‘Wij zoeken ene ‘Cobra’.’’
De man met de bandana voor zijn gezicht kwam dreigend op Caloz aflopen.
‘’Ik hossel alleen voor geld om mijn vierjarige zoontje en tweejarige dochter te onderhouden. Mij kunt u niks maken.’’
‘’Dat kan ik wel, maar daarvoor ben ik hier niet. In Miami is een moord gepleegd. Weet jij daar meer van?’’
Cobra gromde. ‘’Ik heb niet eens het geld om naar Miami te komen, dus beschuldig mij niet van moord.’’
Caloz knikte. ‘’Bedankt voor de medewerking.’’
Achter hem hoorde hij Cobra nog zeggen: ‘’Geloof me, niemand wil een leven als dit.’’
Hij is nog lang niet af, er komt nog meer en er is ook al een stuk af. Dat komt morgen of een andere keer

Reacties zijn altijd welkom =)