Kevin / D_D Verhalentopic - "De Negen"

De plek waar je je creatieve ei kwijt kunt. Tekeningen, bewerkingen, verhalen en eigen gemaakte knutselwerkjes kunnen hier worden getoond.

Kevin / D_D Verhalentopic - "De Negen"

Berichtdoor Destinated_darwin » 23 mei 2009, 20:09

Hallo iedereen :D

Iets wat waarschijnlijk niet velen weten is dat ik naast fotografie en andere zaken (soms) ook (weer) schrijf, tegenwoordig verhalen ,terwijl ik vroeger een soort van gedichten / lyrics heb geschreven (ongeschikt voor dit forum, naar ik aanneem).

Het verhaal dat ik in dit topic in eerste instantie ga posten heeft als werktitel 'De Negen' meegekregen.
Ik ga voorlopig niet veel zeggen over de verhaallijn of de inhoud; dat zal later blijken.
Wat ik wel kwijt wil, is dat later een aantal (niet-essentiële) scènes mogelijk niet op de site verschijnen.

Voor nu wil ik u nog dit geven, namelijk de proloog.

De Negen

- Proloog -

Aan het raam gezeten, in gedachten verzonken, staarde een jonge vrouw voor zich uit, toen buiten plots het felle licht van de dag begon te verdwijnen.

Vanuit het noorden dreven lage, dreigende wolken het land in, als een dreigende zwerm vlak voor de invasie.
De lucht werd donker en zwaar, terwijl de wind aantrok en het land begon te geselen.

Al snel vielen de eerste spatten water en kwamen hagelstenen neer, terwijl het almaar harder begon te regenen.
In de verste sneef een eerste bliksemschicht door de hemel, alvorens er een laag, bulderend gerommel te horen was, dat aanzwol en luider werd.

Diverse bliksemschichten in alle windstreken volgden, terwijl het geraas zich over het geteisterde land verspreidde.
Een bliksemschicht kliefde de wolken en de vrije lucht en richtte zich ter aarde, tot hij een boom raakte en onmiddellijk splijtte, terwijl de hemel zich vulde met gekraak en geraas.

Bolbliksems teisterden ondertussen de zwoele hemel met geweld, terwijl bomen kraakten en vielen met de wind en nieuwe rivieren van berghellingen liepen.

Na een halfuur van geweld en terreur begon de zwarte wolkendeken weg te trekken en kwam het daglicht terug.
De storm en het onweer lieten het land dat ze hadden geterroriseerd achter zich, beschadigd en gechoqueerd.

Terwijl de hemel opklaarde, begonnen mensen weer buiten te komen, kijkend wat de onverwachte vlaag had aangericht.
Onwetend waren ze op dat moment dat spoedig nog ander onheil hun land zou kwellen.

Ondertussen, de laatste stormwolk inmiddels uit het zicht verdwijnend, zag de vrouw door de slierten van het onweer negen stralen zonlicht vanuit het hemelgewelf naar de aarde reiken.
Laatst bijgewerkt door Destinated_darwin op 24 mei 2009, 15:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Destinated_darwin
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Pinguinboy » 24 mei 2009, 09:08

Ziet er goed uit, Kevin. De schrijfstijl bevalt me wel, en je gaat ook diep op het verhaal (proloog) in. Ik ben benieuwd naar het eerste deel ;)
kom naar Novpin en red de pinguins in kaapstad!
Lees HIER mijn verhaal ''De Strijd om de walvissen'' en volg het avontuur tegen de Japanse walvisvaarders! :book:
Mickey Mouse wees me erop dat ik er minder van moest snoepen, terwijl Teigertje me er meer voerde, en Winnie de Pooh me probeerde over te halen om gewoon honing te gaan eten.
Pinguinboy
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Destinated_darwin » 26 mei 2009, 19:46

Dank je wel Pinguinboy.

Bij deze dan... het eerste 'echte' hoofdstuk.

- 1 –
De nacht na de storm verliet ergens in een buitenwijk een vrouw een verlaten en vervallen gebouw, en wandelde een smerige en donkere steeg in ,die enkel werd verlicht door het vage schijnsel van een maan in eerste kwartier.

In de verte zag ze hoe een licht begon op te gloeien vanaf de grond. Pas toen ze enkele stappen had gezet en in het midden van de steeg liep, zag ze dat er een brand was opgeflakkerd tussen het puin in de steeg.

De vrouw liep in de richting van de grotere weg waarop de steeg uitkwam en naderde die weg al, toen plots, als een roofdier dat vanuit zijn schuilplaats op zijn prooi toesneld, een schim vanuit een van de verlaten gebouwen op haar afrende en haar, totaal bij verassing, langs achteraan beetgreep, haar hals tussen zijn onder –en bovenarm.

De vrouw probeerde zich te verweren en probeerde verwoed met armen en benen de aanvaller te raken, maar het leek hem niks te deren : hij was duidelijk veel sterker.
Met één arm kon hij haar moeiteloos in een houdgreep houden.
Met de tweede arm nam hij een metalen voorwerp uit de zak van zijn jas. In het vage schijnsel was te zien dat het een soort metalen gordel was met aan de binnenzijde grote, scherpe punten.

De schim greep de vrouw nog sterker beet, terwijl hij met de andere arm het voorwerp rond haar bovenbeen trok.
De vrouw voelde hoe de pinnen haar broek doorboorden en vervolgens als gloeiende naalden haar huid doorprikten en diep haar vlees binnendrongen.

Ze krijste en begon zich heftiger te verzetten, terwijl de schim het voorwerp strakker aantrok rond haar dij om het te kunnen sluiten.
De schim verstevigde zijn grip andermaal, waardoor de vrouw haar verzet tijdelijk opgaf, en nam een tweede voorwerp uit zijn jas. Hij hield het voorwerp omhoog , in het schijnsel van het opflakkerende vuur, en duwde er een deel af met de duim.

De vrouw zag, tot haar grote ontzetting, dat het een grote injectienaald was, zo te zien gevuld met een ietwat gekleurde vloeistof.
De vrouw begon opnieuw uit te halen maar de schim, maar die scheen er geen last van te ondervinden.

Ze begon opnieuw te krijsen, terwijl ze voelde hoe de injectienaald daar rechterbovenarm binnendrong.Zodra het vergif in haar werd geïnjecteerd, voelde ze een licht tintelend gevoel waar het middel haar lichaam binnenstroomde en zich begon te verspreiden, alsof een zuur haar was binnengedrongen.
De schim liet haar los, en de geschrokken vrouw viel op haar knieeën ter aarde.

Ze probeerde recht te staan, maar voelde hoe haar spieren dienst weigerden. Het leek alsof alle kracht door een onzichtbare vampier uit haar lichaam weggezogen werd.
Inmiddels lag de vrouw op haar zij op de grond. Ze probeerde te roepen, maar kon haar lippen en mond nauwelijks meer bewegen, terwijl ze voelde hoe ook ademhalen steeds moeilijker werd.

De schim had inmiddels een voorwerp in de hand, waarvan ze niet kon zien wat het precies was.
Haar gezicht werd wazig en onscherp, maar ze kon nog zien hoe de schim op haar afstapte met het voorwerp.

De schim gaf de vrouw een schop, zodat ze op haar rug kwam te liggen, en plaatste zijn voet, gehuld in een legerlaars, op haar buik en duwde haar kledij uit de weg, waarna hij het voorwerp tegen haar buik plaatste.
Hoewel de vrouw grotendeels door het vergif was verdoofd, voelde ze hoe het hete voorwerp haar huid verschroeide en haar lichaam, als in zuur gedrenkte tanden, doordrong, terwijl de geur van brandend vlees de lucht doordrong.

De schim trok het voorwerp terug en liep de steeg uit, maar niet vooraleer hij een laatste blik van minachting en haat had geworpen op de vrouw.
De vrouw was ondertussen volledig bewegingsloos, alle kracht en controle uit haar lichaam verdwenen alsof ze waren weggeblazen.
Ze kreeg inmiddels ook geen adem meer en wilde naar adem happen, maar merkte hoe ook haar tong en mond onbeweeglijk waren geworden.

Haar zicht werd steeds vager, en op het moment dat haar ogen finaal wegdraaiden, was de gloed van de maan aan de donkere hemel het laatste wat ze zag.
Destinated_darwin
ZooTycoon.nl Lid

• Reklame Boodschappen