Error! Plz help =)

Gezellig babbelen over de onderwaterwereld in Marine Mania. Let op, het gaat hier om de uitbreiding voor Zoo Tycoon 1!

Error! Plz help =)

Berichtdoor Jens88 » 21 dec 2006, 21:46

Hoi,

Ik zit met een probleem wat over Marine Mania gaat. Ik zet het toch maar in dit deel van het forum, omdat dit probleem volgens mij door de gewone ZT komt.

Als ik de gewone ZT heb geinstalleerd, probeer ik daarna Marine Mania te installeren. Maar... als 'ie bezig is met installeren, geeft ie een foutmelding.

Bijvoorbeeld bij 82% zegt ie: Zoo Tycoon Marine Mania encountered an disk error while writing to the file D:/Games/Zoo Tycoon/xpack2/object05.ztd. Make sure your harddisk is not full and not in use.

Heel vreemd, want mn d schijf is niet vol en ook niet in gebruik. Ik krijg deze foutmelding op een aantal andere % in de installatie.
Ik kan de fout gewoon Ignoren, maar als ik dan iets van Marine Mania wil bouwen of op wil starten, sluit het spel vanzelf af:/
HELP!
Laatst bijgewerkt door Jens88 op 21 dec 2006, 21:49, in totaal 1 keer bewerkt.
Jens88
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor Bart de Jong » 21 dec 2006, 21:49

heb je wel genoeg schijfruimte vrij? het kan zijn dat je wel ruimte hebt, maar niet genoeg voor marine mania.

Bart
með suð i eyrum við spilum endalaust
Sigur Rós

(with a buzz in our ears we play endlessly)
Bart de Jong
Voormalig zt.nl crewlid

Berichtdoor Jens88 » 21 dec 2006, 21:51

Ja, want ik heb nog 25% van mn schijf vrij ongeveer.. Ik kan het spel ook gewoon opstarten, maar zodra ik iets van MM aanklik, sluit het spel vanzelf af..
Jens88
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor Bart de Jong » 21 dec 2006, 21:53

dat is vreemd :?. heb je al geprobeerd om ook ZT helemaal opnieuw te installeren en kijken of het dan beter gaat? kijk ook nog eens goed of je pc wel aan de systeemvereisten voor MM voldoet.

Bart
Sigur Rós

Bart de Jong
Voormalig zt.nl crewlid

Berichtdoor Jens88 » 21 dec 2006, 21:56

Yup, ik heb ZT al 5x opnieuw geinstalleerd en nog doet Marine Mania vaag daarna. Ja, mijn pc is goed genoeg, want hij kan vele zwaardere games aan.

Dat ZT illegaal is, maakt niks uit, want ik had het ook met die versie op mn ouwe pc geinstalleerd:/. Bij Dinosaur Digs maakt het btw niks uit, daar installeert hij wel zonder problemen.
Jens88
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor Bart de Jong » 21 dec 2006, 22:04

dat ZT illegaal is maakt dus wel uit :?. Dat is dus niet legaal en dus ook niet toegestaan op deze site. Je kunt nu heel goedkoop de originele versie kopen dus ik raad je aan dat te doen.

Bart
Sigur Rós

Bart de Jong
Voormalig zt.nl crewlid

Berichtdoor Jens88 » 21 dec 2006, 22:07

Mja, dat is een idee.

Maar kan je verklaren waarom ik DD wel gewoon kan installeren? En waarom ik hem eerst wel kon installeren :) ?
Jens88
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor Bart de Jong » 21 dec 2006, 22:15

DD is ouder dan MM, dus die heeft waarschijnlijk een minder goed detectie-systeem voor illegale versies. MM werkt nu waarschijnlijk niet omdat je een andere pc hebt, die de detectie beter toelaat of zelfs ondersteund. De oplossing blijft gewoon dat je het origineel zal moeten kopen. Gelukkig zijn die nu al heel goedkoop te krijgen, dus voor het geld hoef je het echt niet te laten ;).

Bart
Sigur Rós

Bart de Jong
Voormalig zt.nl crewlid

Berichtdoor Jens88 » 22 dec 2006, 10:02

Nah, aan de beveiliging ligt het niet, anders had ik hem al niet eens kunnen installeren. Het probleem is denk ik dat er een paar krasjes op de cd zelf zitten.
Jens88
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor Jeff » 22 dec 2006, 13:29

of het nu illegaal is of niet, daar spreken we nu even niet over, daar kan het volgens mij niet aan liggen ;)

Die krasjes zullen eerder het probleem zijn vermoed ik. Ik zou zeggen, test de cd eens uit bij een vriend ofzo, als het daar werkt een nieuwe kopie nemen (nota voor de volledigheid: enkel een kopie van een game die je zelf ook echt hebt gekocht, is legaal als ik het goed voor heb) of misschien nog wat verder zoeken naar wat de fout kan zijn.

Volgens mij heeft ZT/DD/MM/CC niet eens een (deftig) detectiesysteem. En mocht dat het geval zijn, dan geef ik je de hint even te googlen daarover, hier mag ik zelf geen antwoord op geven.
Jeff
Voormalig zt.nl crewlid

• Reklame Boodschappen