Berenbos-meeting Ouwehands - 13 September 2009

Zootycoon.nl steunt het berenbos in Ouwehands Dierenpark.

Berichtdoor Destinated_darwin » 22 sep 2009, 17:24

Je had je me de foto's al laten zien op Pretparkpics, maar ik vind het niet erg om ze nog eens te zien.

De kwaliteit is erg hoog, er zitten een aantal leuke plaatjes bij en dit keer ook een aantal leuke actiefoto's.

Voor de rest ook zoals altijd goed (en grappig) commentaar, en dat wordt geapprecieerd.

Mooi zo ,en zo zien we graag nog meer !
Destinated_darwin
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Joppie777 » 28 sep 2009, 16:37

Ik let tegenwoordig meer op je commentaar dan op je foto's :P
Hoe kom je toch op al die dingen?
Rhenen blijft een van mijn lievelingsparken en dan is het leuk om er deze mooie foto's uit te zien.
Joppie777
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Rejesi » 28 sep 2009, 17:08

leuk report I)
en ook zeer leuk commetaar zoals joppie al zij
Kijk een op mijn nieuwe Site!

...De beste Zoo's maak je wanneer je geen inspiratie hebt...

"Bij eb is je eiland groter"
Rejesi
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Robbert » 30 sep 2009, 16:52

Bedankt voor de leuke reacties, maar na een dikke week word het dan toch maar weer tijd voor een volgende update. We gaan verder met een snufje flora, om daarna weer gewoon met de fauna verder te gaan.

Afbeelding
Deze pittige plantjes waren eigenlijk wel laatbloeiers, Zonnebloemen zie je niet veel zo halverwege September.

Afbeelding
De grote bazen hadden een lopende vergadering. Arthur had trouwens als een van de enige zijn paraplu mee, en helaas niet voor niks.....

Afbeelding
.....want hij moest Kevin en Ruud even te hulp staan toen het helaas even ging regenen.

Afbeelding
Het is dat jullie beter weten, maar als Ouwehands voor jullie een vreemde dierentuin was geweest dan had ik hier gewoon gezegd dat ik deze foto vanaf de achterkant van een boot had genomen.

Afbeelding
Volgens mij wilde Ruud ook even een paraplu gaan zoeken.

Afbeelding
Ik blijf het best een leuk verblijf vinden, dit doorloopverblijf met Zeehonden en enkele vogels (Aalscholvers, meeuwen)

Afbeelding
Een van de Prairiehondjes kwam even boven kijken. Of er is er nog maar 1. We hebben er in ieder geval maar 1 gezien, en dat was -toevallig- deze op de foto.

Afbeelding
Nieuw woord, of een oudhollands tikfoutje zoals ik ze ook vaak maak? 'Ondergrondsehol' heb ik nog niet in de van Dale kunnen vinden.

Afbeelding
Net als enkele giraffes zijn ook sommige Ouwehandse hertjes behoorlijk tam geworden.

Afbeelding
Een ontsnapt groepje dieren ;)

Afbeelding
Een van de Oran-Oetangs zat buiten, en gedroeg zich dan ook meteen als een dakloze, tussen het karton en de dozen. Of hij was bananen aan het zoeken.

Afbeelding
Een Huisyak. Niet te verwarren met de HuisSLAK!

Afbeelding
Je vraagt je soms toch echt af hoe ze op een tak blijven liggen. En zo stil ook!

Afbeelding
Deze twee zaten ook al stiller dan stil. Ze bewogen niet en praatten ook al niet.

Afbeelding
Geen vieroog-vis, maar een Kaaiman. Denk ik tenminste.

Afbeelding
En nogmaals hetzelfde dier, maar voor de duidelijkheid: nu uit een iets andere hoek.

Afbeelding
Wie kijkt er eigenlijk naar wie?

Afbeelding
Deze aap geeft 'even een bakje halen' een heel andere betekenis.

Afbeelding
Een luie tijger op afstand.

Afbeelding
En wat dichterbij gehaald. Spreekwoordelijk dan, want ik mag soms dan wel maf doen of gek over komen, maar ik ga geen tijgers versjouwen natuurlijk.

Afbeelding
Een andere tijger lag ook lui te zijn, maar dan richting de andere kant zodat de mensen aan de andere kant van het verblijf ook konden genieten van een luie tijger.

Afbeelding
Maar 'onze' tijger werd wakker. Lekker puh voor de mensen aan de overkant! :tongue:

Afbeelding
Oeps, ik zei niks.... :oops:

Afbeelding
En als afsluiter dan nog een witte tijger op de foto. Of anderhalve witte tijger dan, als je goed kijkt

Tot zover deze update weer. In de volgende (laatste) update volgt o.a:
-nóg meer tijgerfoto's
-Maki's
-Nog één foto terug in de tijd....
Dus het is nog maar afwachten of het niveau dan beter is ;)
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Berichtdoor Joppie777 » 30 sep 2009, 17:31

Leuke update met leuke foto's,
er moeten overigens wel meer als 1 prairiehond zijn,
april dit jaar ben ik er nog geweest en toen heb ik er 5 gezien waarvan 2 jongen.
Joppie777
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor iejoor » 30 sep 2009, 20:01

Weer erg mooie foto's en leuke commentaren Robbert. Op naar de volgende update :)
Life is what happens to you while you're busy making other plans
iejoor
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Ruud » 30 sep 2009, 20:07

Eindelijk heb ik eens tijd gevonden om je mooie verslag te lezen en je foto's te bekijken. Ook al is het al een paar weken terug en denk weer terug aan weer een leuke speciale meeting in Ouwehands. :)

Leuke foto's en tekst heb je weer Robbert. :up:
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor Shirley » 01 okt 2009, 16:31

Schitterende foto's Robbert.
Leuke composities ook, dat maakt het wat origineler.
Ben helemaal verliefd op de uberprachtige tijgerfoto's, echt heel mooi.
En de laatste slapende foto daar is ie zo schattig! :loveit:
Ook weer leuk commentaar.
Shirley
Forum Moderator

Berichtdoor Robbert » 16 nov 2009, 16:33

Joppie, dat er meer prairiehondjes zijn, daar ben ik niet bang voor hoor. Je moet mijn commentaar eigenlijk meestal maar met een korreltje zout nemen namelijk. ;)

Iejoor, de volgende update volgt hieronder. En dat is dan ook de laatste van mijn kant van deze meeting.

Ruud, je 'moet' nog maar 1 deel en dan heb je alles gehad hoor :P
En het was zeker een leuke dag ja.

Shirley, ik ben zelf ook best blij met de meeste tijgerfoto's. We hadden gewoon geluk met de omstandigheden op sommige momenten. De tijgers lagen best mooi, de zon stond heel mooi, de achtergrond was niet onaardig, kortom ideale omstandigheden.

Verder wil ik jullie bedanken voor de geweldige reacties Zowel hier als op MSN, het geeft me wel zin om er gewoon mee door te blijven gaan. Dus bij deze alweer het laatste deel voor wat betreft Ouwehands tijdens deze Berenbosdag. We gaan er nog héél even voor zitten......

Afbeelding
Speciaal voor Ruud. Die mag dan ook uitleggen wat de aap aan het doen is, maar ik waarschuw alvast dat dat niets voor kleine oortjes is, dus dat zal hij wel een keer later op de avond (dus ná Sesamstraat) uitleggen denk ik.....

Afbeelding
De moeder van Kevin, Esther (Iejoor), en Ruud waren de rode Panda op de foto aan het zetten. Ik zette -zo te zien aan de scherpte- de bessenstruik maar op de foto. (sorry voor het slappe excuus op een scherpte-fout ;) )

Afbeelding
Een Albino, en die vallen behoorlijk op. Iets zegt me dat de noord- en zuidpool ook stikt van deze dieren. Alleen heeft niemand ze nog gezien omdat ze zo wit zijn....

Afbeelding
De grap van de steen-uil slaan we deze keer maar over, maar volgens mij is dit ondertussen voor mij denk ik wel het meest gefotografeerde beeld dat ik in een dierentuin-TR laat zien. :oops:

Afbeelding
Een van de Mandrills die ze hebben. Het zijn best mooie apen die je helaas niet zo heel vaak tegen komt in de parken in de buurt van Nederland. Zelfs de Apenheul heeft ze niet.

Afbeelding
Wil je een spannend hek op de foto zetten, gaat er ineens een Zebra voor staan. Beetje jammer hoor, dat vervelende gedrag zal ook vast de reden zijn dat deze Zebra niet bij de andere Zebra's zit, maar bij de Giraffes.

Afbeelding
Een van de wat tammere Giraffes die dicht bij de bezoekers kwam.....

Afbeelding
.....héél dichtbij zelfs, en wat mij betreft haalt dat toch de natuurlijkheid wel weg (voor zover je daar over kunt spreken in dierenparken). Helaas voeren mensen de dieren ook met zomaar van alles. Zo zag ik o.a een banaan verdwijnen. Beetje jammer dat dat zomaar kan.

Afbeelding
Goed dan, nog enkele tijgerfoto's van de andere kant als net, dus eigenlijk tegenover de Giraffes.....

Afbeelding
En wederom wat dichterbij, maar nog steeds spreekwoordelijk ;)

Afbeelding
Het blijven prachtbeesten. Geweldig hoe zó'n wild dier toch ook rust kan uitstralen.

Afbeelding
In deze houding zie je ze ook als knuffel op de kermis, maar dit is écht een echte tijger hoor!

Afbeelding
Een zeer bijzondere groepsfoto met een speciale lens gemaakt ;)
Dit zijn onze voorouders op een meeting.

Afbeelding
En we waren alweer bij de uitgang van het park terecht gekomen, waar enkele volières staan met allerlei neushoornvogels en dergelijk tropisch gevleugelte.

Afbeelding
Heerlijk in de zon. Want Arthur was ondertussen al weg met zijn paraplu.

Afbeelding
Even was ik de groep kwijt, maar ze waren het park al uit zonder mij..... :cry:

Dit was trouwens ook zo'n beetje het einde van de meeting. Iedereen nam helaas alweer afscheid van elkaar en het was weer duidelijk dat de dag wéér te snel voorbij ging. Volgende keer moeten we echt een keer een meeting houden op een dag die niet zó snel voorbij gaat, dat zou mooi zijn ;)
Eigenlijk ging zo'n beetje iedereen zijn eigen weg weer om de terugreis naar huis in te zetten, maar ik besloot nog even een rondje te maken op het plein voor de kassa's, waar het Maki-verblijf en een sneeuwuil-hok (sorry, ik kan het hok niet anders noemen) te vinden zijn. De Maki's zaten altijd al ongeveer op die plaats maar hebben inmiddels dus een nieuw, mooi verblijf gekregen. Een verbetering.
Ze hebben echter overburen met een -vind ik- toch wel iets minder mooi hok. Dat zijn dus de sneeuwuilen. Jammer, maar het lijkt of het geld daar op was om er wat mooiers neer te zetten. Ik moet er ook wel bij zeggen dat er ook wel slechtere verblijven zijn.
Maargoed, ik zou ik niet zijn als ik daar ook nog wat foto's zou hebben gemaakt, dus bij deze dan de aller, aller laatste:

Afbeelding
Een eikelbijter ging er even goed voor zitten.....

Afbeelding
Ziet er charmant uit zo. Dit is dus de reden dat mensen/dieren beter niet op de foto kunnen als ze aan het eten zijn.

Afbeelding
En nog een detailfoto van toen de eikel op was.

Afbeelding
Hoewel deze houding ook niet erg netjes over komt.

Afbeelding
Maar zo kun je dus ook op een paal zitten. Waarom ook niet.

Afbeelding

Afbeelding
En met deze sneeuwuilen.....

Afbeelding
.....zit dit TR er ook alweer op.

Nogmaals voor iedereen die mee is geweest: BEdankt voor het gezellige dagje!
En wie niet mee is geweest: Ik hoop dat het TR is bevallen en dat je de volgende keer gewoon mee komt (indien je een berenbos-stukje hebt).

Ik heb overigens besloten om enkele foto's niet te plaatsen omdat dat bijna dubbele foto's zijn. Als je alles wilt zien, dan kun je eventueel HIERZO kijken.

Groetjes en tot het volgende TR (waarschijnlijk Dierenrijk),
Robbert

Laatst gebumpt door Robbert op 16 nov 2009, 16:33
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Vorige

• Reklame Boodschappen