"Langste discussie ter wereld"

Voor de woord-spelletjes die voorheen in de Composthoop te vinden waren

"Langste discussie ter wereld"

Berichtdoor Robbert » 27 feb 2011, 23:16

Op verzoek van, en naar idee van Dodo de Beste hebben we bij deze een nieuw spelletje, namelijk:

De langste discussie ter wereld

En bij deze een korte uitleg van Dodo zelf:

De bedoeling van dit spelletje is een zo lang mogelijke discussie maken dat begint met een onderwerp. Het kan uitlopen tot een een verhaal met allerlei onderwerpen. Voorbeeld: Het onderwerp is 'computers'.
De eerste zegt bijvoorbeeld: 'Ik vindt computers geweldig! Je kan er vanalles mee!'
Dan zegt iemand anders: 'Ik niet, want ze lopen vaak vast en je kan virussen krijgen.'
Iemand anders zegt: 'Maar zonder computers zou zt.nl niet bestaan.'
Dan kan het onderwerp bij computers blijven, maar door een reactie van iemand kan het veranderen in bijv. internet of zt.nl. Het belangrijkste van je reactie is dat je het onderbouwt, net zoals een in echte discussie. Je hebt niks aan reacties als: 'Ik haat computers' of 'internet is handig'. Zeg dan wáárom je computers haat en wát er dan zo handig is aan internet. Zo maken we een (positieve) discussie over vanalles en nog wat en nog iets meer :P

Laten we beginnen met het onderwerp: 'Paprika'.
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Re: "Langste discussie ter wereld"

Berichtdoor Robbert » 27 feb 2011, 23:19

Ik zal eens aftrappen. Eeeeuuuh tsja Paprika's......
Ik denk altijd aan iets heel aparts als ik dat woord hoor. En dat komt vooral door de chips-smaak. Want je had 'vroeger' altijd "Paprika", en "gewoon". Met "gewoon" werd dan "Naturel" bedoeld en daarom vind ik Paprika nog steeds wel speciaal klinken. Maar dat slaat natuurlijk nergens op, en zeker tegenwoordig niet aangezien je nu allerlei smaken chips hebt.... :lol:
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Berichtdoor dodo de beste » 28 feb 2011, 15:25

Maar bedoel je dan groene, rode of gele paprika? Er zijn tegenwoordig zoveel soorten paprika dat het woord zelf voor mij niet zo speciaal meer is. Ik vind het eigenlijk een beetje een stomme groente, ik hou zelf meer van pastinaak of ui.
Leerstof: stof dat vrijkomt bij het afvegen van het schoolbord...
Één voor allen en allen voor mij :P
"Hij kan zomaar vallen! De KabinetsLotto!"
dodo de beste
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor margay88 » 28 feb 2011, 15:49

Paprika's zijn echt stomme groentes. Rood, Groen, Geel en als ze verrot zijn, zijn ze ook nog bruin?
Dat slaat nergens op!
Can we pretend that airplanes
In the night sky
Are like shooting stars
I could really use a wish right now!
margay88
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 28 feb 2011, 15:59

Paprika is best lekker, groene niet trouwens. Je hebt ze ook in oranje, die zijn erg zoet. Paprikachips vind ik dan ook de lekkerste chips van allemaal. Toch ben ik niet de grootste paprika-fan bij ons thuis, dat is mijn cavia! :P
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor visfreak » 28 feb 2011, 16:00

Ik vind paprika's opzich wel lekker, vooral in ommelets! Maar dan wel rode, je snapt het ook niet meer met al die andere kleuren! Misschien is er morgen wel een blauwe paprika. Maar in chips is paprika het lekkerst xD . En is parika groente of fruit??
^Bas^
visfreak
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor TigerKeeper » 28 feb 2011, 16:14

En fruit dan?? Heel veel is eigenlijk fruit, terwijl ze zeggen dat het groente is.
Komkommer bijvoorbeeld, fruit, maar toch wordt het GROENTE genoemd. Tomaat, fruit, maar toch wordt het GROENTE genoemd.
En groente dan, bij het eten moet je GROENTE en AARDAPPELS.
Maar aardappels zijn toch ook GROENTEN??
Het valt onder groente, maar op de schijf van 5, hoor het toch bij ZETMEEL.
TigerKeeper
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor dodo de beste » 28 feb 2011, 17:01

Aardappels zijn nachtschade, en zitten inderdaad bordevol zetmeel. Groente zijn de delen van de plant (die vaak groen zijn) behalve de vrucht. De bladeren, steel etc. zijn groente, maar de vrucht (waar de zaden in zitten) is fruit. Meestal eet je of de groente of de vrucht van de plant, maar stel dat je ze beiden eet, heet de plant dan froente?
Leerstof: stof dat vrijkomt bij het afvegen van het schoolbord...
Één voor allen en allen voor mij :P
"Hij kan zomaar vallen! De KabinetsLotto!"
dodo de beste
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor thomvonder » 28 feb 2011, 17:43

Aardappels zijn lekker :D Veel van mijn favoriete voedsel is ervan gemaakt, chips, patat
- God is my favorite fictional character
- Trying is the first step towards failure
- I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman
thomvonder
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor zeekoe » 28 feb 2011, 17:59

Maar van aardappels alleen kun je niet leven. Bovendien zijn er veel belangrijke vitamines en voedingstoffen die niet in aardappels zitten. Daarom moet je zo gevarieerd mogelijk eten en zeker ook 2 stuks fruit en 2 ons groente per dag.
Het is een zegen om je eigen talenten te ontdekken,
en ze niet te willen vergelijken met die van een ander.
Ik ben donor! Jij toch ook?
zeekoe
Winnaar Jubileum Contest - Animals of the World

Volgende

• Reklame Boodschappen