Een Avatar plaatsen

Zowel voor de crew als voor forumgebruikers, iedereen kan zijn/haar ei hier kwijt als het gaat om de site of het forum.

Een Avatar plaatsen

Berichtdoor Robbert » 10 aug 2008, 12:38

Dit is inmiddels verouderd en niet meer bruikbaar. Binnenkort volgt hier een uitleg die wèl up-tot-date is!

Na meerdere malen PB's te hebben gehad met deze vraag, en ook al een aantal keer op het forum deze ene vraag te hebben gezien, lijkt het mij persoonlijk fijn om even een centrale uitleg te geven over 'operatie avatar'.
Het blijkt voor sommigen héél moeilijk te zijn blijkbaar, terwijl het eigenlijk best simpel is.

Een 2-stappenplan om een avatar toe te voegen:
1) Heb je een plaatje dat niet groter is dan 100x100 pixels?
-Ja: Gefeliciteerd, onthoud even waar hij op je computer staat, en ga maar meteen verder naar punt 2.
-Nee: Maak dan even een plaatje of haal ergens een plaatje van internet af, en sla deze op op je computer. Let op: Hij mag niet groter zijn dan 100x100 pixels en het bestandsformaat moet .GIF of .JPG zijn, anders heb je een heel grote kans dat het niet gaat werken. Onthoud ook even goed waar je het bestandje dan opslaat.

2) Het plaatje uploaden.
Ga naar deze pagina, en scroll helemaal naar beneden, naar het stukje 'Avatar Paneel'.
Bij 'Upload een Avatar' zie je nu een leeg veld met het knopje 'Bladeren'. Dat knopje staat daar niet voor niets, dus klik het in en zoek het plaatje op dat je zojuist opgeslagen hebt. Klik dan op 'openen' (*terwijl je hocus pocus pilatus pas roept, zo hard je kan) en vervolgens zie je dat het lege veld bij 'Upload een Avatar' -als het goed is- ingevuld is.
Nu hoef je alleen nog op 'OK' te klikken. Als je alles goed gedaan hebt, heb je nu een avatar naast al je berichten en in je profiel.
Applaus voor jezelf, je hebt weer een wereldprobleem verholpen!

Hopelijk gaat dit veel mensen helpen, dan hoeft niemand dit verhaaltje keer-op-keer uit te leggen.... ;)
Bij eventuele vragen/opmerkingen kan men dus terecht in dit topic.

*Je hoeft niet altijd hocus pocus pilatus pas te roepen ;)
Laatst bijgewerkt door Robbert op 10 aug 2008, 21:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Berichtdoor Martin1990 » 10 aug 2008, 19:52

mischien een idee om dit sticky te maken zodat hij niet weg zakt naar de vergetelheid?
Ik ben conservatief mijn avatar is 80x80...
Klik hier om de aflevering te kijken waaruit mijn avatar komt
Martin1990
Voormalig Designer

Berichtdoor Robbert » 10 aug 2008, 21:09

Oeps, ik dacht dat hij al sticky was. :wallb:
Dank je voor het melden! :thanks:
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

• Reklame Boodschappen