Moderator-achtige opmerkingen

Zowel voor de crew als voor forumgebruikers, iedereen kan zijn/haar ei hier kwijt als het gaat om de site of het forum.

Berichtdoor Jasper » 03 apr 2006, 18:08

Ja, als dat nodig is doen de moderators dat wel...
Binnekort de totaal vernieuwde dierendatabase van Planet of Animals.
De huidige database is nog hier te bereiken.
Jasper
Voormalig zt.nl crewlid

Berichtdoor Stefano » 03 apr 2006, 18:16

ok, dan snap ik het nu helamaal(hoop ik)
''Online and Kicking Ass in Outer Space'' since 1 DEC 2003
Ondanks wat de statistieken je laten denken, ben ik de originele nr. 1 spammer(lees poster) van de niet crew leden xD
Stefano
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Pandatje » 03 apr 2006, 19:40

Ik ben het er helemaal mee eens dat jullie hier wat strenger op gaan letten, maar ik had toch nog even een kleine opmerking :oops:

Zoals ik al zei vind ik het logisch dat jullie "verbieden" dat wij leden echt commentaar geven op andermans postgedrag. Daar zijn jullie gewoon voor. Maar ik vind eigenlijk dat het niet echt "moderator spelen" is als je iemand wijst op de edit knop. Dit is gewoon als tip bedoeld, deels ook om jullie wat werk te besparen (oke, in die zin speel je dan dus wel voor moderator :P). Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik ben het er niet helemaal mee eens dat jullie de tip voor de edit knop "verbieden". Ik weet niet hoe anderen hier over denken?

Ps: het is dus niet mijn bedoeling om tegen jullie in te gaan hoor, mocht dat zo overkomen. Ik wilde gewoon even mijn mening kwijt.. :oops:
Pandatje
Winnaar Poema Contest

Berichtdoor Gea » 03 apr 2006, 19:55

Je mag altijd je mening geven :)

Over wat je zei, ergens heb je ook wel een beetje gelijk. Maar het werd de laatste tijd best wel erg. En ik kan me voorstellen dat members het van andere members minder goed kunnen hebben dan van moderators. Het kan overkomen van "ik weet het beter dan jij", ook al bedoel je het zo niet. De moderators hebben als taak om het op te lossen.
Ik ben het wel een beetje met je eens. En als het af en toe gebeurt is het ook helemaal niet erg. Maar we moesten er wel wat van zeggen, omdat het steeds erger werd.
In Christ alone my hope is found
He is my light, my strength, my song (In Christ Alone)
Gea
Forum Moderator

Berichtdoor Ruud » 03 apr 2006, 20:56

Ik snap je punt ook wel pandatje. En ik ben het met Gea eens. We moesten ingrijpen omdat het erger werd.
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor Jurgen » 03 apr 2006, 22:29

Natuurlijk, jullie als moderators zijn verantwoordelijk voor de terechtwijzing van de andere gebruikers. Helemaal mee eens.

En ik begrijp dat berichtjes alleen over het terechtwijzen totaal overbodig zijn. Maar..soms als ik op het forum kom, en er is niemand van de crew online, ook niet op msn. Dan denk ik er wel eens over om dan voordat het uit de hand gaat lopen zélf maar even er wat van te zeggen. Ik ben niet zo iemand die dat constant gaat doen, maar als ik toch een lange (en vooral inhoudelijke) post heb geschreven, waarom dan niet even in een één-regelig-ps'je op de Edit-knop wijzen?
Ik begrijp het wel, hoor. Degenen tegen wie ik het zeg gaat er weer op reageren van "waar bemoei jij je mee!", dan ontstaat er weer een hele discussie over mijn ps'je terwijl mijn post gewoonweg vergeten wordt.
Ondertussen weet ik dat ik bij de nieuwere gebruikers, als het hun eerste posts zijn, beter geen ps'je kan plaatsen omdat ze me dan gelijk 'aanvallen'. Maar als ik een doorgewinterde gebruiker op iets wil wijzen, dan moet dat toch gewoon kunnen zonder dat we een hele pagina over mijn ps'je krijgen?

Afin, ik probeer nu al zoveel mogelijk door te geven via msn aan de één of anderen online-moderator, maar jullie kunnen er ook niet altijd zijn.. In de tussentijd gaat een net nieuw lid wel reageren op dat nóg nieuwere lid, die reageert dan weer, etc.. "Waarom kan een ps'je dan kwaad?" zou je zeggen... Toch zie ik in dat jullie gelijk hebben, al merk ik toch tegenwoordig wel vaker dat jullie macht beperkt is.. En soms leert iemand sneller van een gelijke dan van een hogere, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Helaas staan jullie toch boven ons, al doen jullie er alles aan tussen ons in te komen.. Jullie houden een bepaals aanzien dat meestal in jullie voordeel werkt, maar soms tot jullie nadeel..
En dan wil een streng woordje van een gelijke wel eens het keerpunt brengen...

Jurgen

P.S.
Jullie begrijpen dat dit, net als Pandatjes bericht, geen aanval is op jullie (beleid). Ik ben het er in de meeste gevallen mee eens. Maar ik laat even mijn licht erop schijnen, jullie als crew kijken er toch maar vanaf één kant tegenaan (meestal)...
Mijn excuses als jullie dit als onaangenaam ervaarden.
Un simple regard, en peu de temps, peut changer toute une vie
Jurgen
Voormalig zt.nl crewlid

Berichtdoor Robbert » 03 apr 2006, 22:47

Jurgen schreef:als ik toch een lange (en vooral inhoudelijke) post heb geschreven, waarom dan niet even in een één-regelig-ps'je op de Edit-knop wijzen?

Zoals ik al eerder zei/bedoelde: Er ligt ergens een grens, maar waar die ligt is vrij moeilijk aan te geven.
In een geval zoals Jurgen nu als voorbeeld neemt, heb ik er niet veel moeite mee dat je even kort iets zegt over andermans postgedrag. Dit is het grootste probleem ook zeer zeker niet, want er zijn ook mensen die complete reacties typen met alleen maar gezeur over andermans postgedrag dat even niet helemaal klopt. Verder staat er dan niets nuttigs in het berichtje, of het is echt heel minimaal. En vooral DAT is bij ons een doorn in het oog, want dit gebeurt vaker en vaker.
Dus af en toe even een regeltje tussen neus en lippen door, oke, dat is niet erg, zolang het niet te gek wordt.
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Berichtdoor Ruud » 10 dec 2006, 20:22

BUMP

Laat ik weer eens een topic bumpen en dit keer met een belangrijke mededeling.

Het is de laatste tijd weer een rage om moderachtige opmerkingen te plaatsen door leden.
Wie moderator-gedrag vertoont op momenten dat dit niet gewenst is, zal hier voor worden gewaarschuwd.
Na deze waarschuwing loopt deze persoon kans op een korte ban!

Ik hoop dat dit weer duidelijk is.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor Fantje » 11 dec 2006, 18:47

Mede vanwege dit alles (bovenstaande problemen) zijn de forumregels zojuist in ieder sub-forum geplaatst waar dat nodig is. Hopelijk zijn ze zo makkelijker te vinden dan eerst, toen ze nog enkel in het mededelingen-forum te vinden waren. :)
Hoi ik ben Fantje.
Ik ben de mascotte van ZooTycoon.nl
p.s. Let niet op mijn typfouten, dat komt door mijn olifanten poten en die kleine toetsjes op het toetsenbord :D
Fantje
ZT.NL Mascotte

Berichtdoor Ruud » 03 jun 2007, 13:26

Ruud schreef:BUMP

Laat ik weer eens een topic bumpen en dit keer met een belangrijke mededeling.

Het is de laatste tijd weer een rage om moderachtige opmerkingen te plaatsen door leden.
Wie moderator-gedrag vertoont op momenten dat dit niet gewenst is, zal hier voor worden gewaarschuwd.
Na deze waarschuwing loopt deze persoon kans op een korte ban!

Ik hoop dat dit weer duidelijk is.

Ik hoop dat dit iedereeen weer wakker maakt.
Wij hebben niet voor niets een Report-knop. ;)
Ruud
Site Admin

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen