zeekoe zoo's

De plek om je ZT1 Zoo´s te showen.

Berichtdoor zeekoe » 06 apr 2008, 18:45

Hier weer een nieuwe update. Zoals gezegd zijn we nu aangekomen in het jura.
Dus: Welkom in Jurassic Parc!
De eerste dieren die we zien, zijn de Apatosaurussen. Ze zijn met 4 naar deze dierentuin verscheept (waar trouwens 4 gigantische vrachtschepen voor nodig waren :shock: ). Inmiddels hebben ze ook al een jong.
Afbeelding
Nu nog een overzicht van het hok:
Afbeelding

Behalve Apatosaurussen, hebben we ook een kleinere variant van de Stegosaurus ontvangen. Hij komt uit Afrika en heet Kentrosaurus.
Afbeelding

De laatste dieren uit het Jura zijn de caudipteryxen. Ook zij hebben het erg naar hun zin.
Afbeelding

Natuurlijk is er ook aan de gasten gedacht, vandaar dit pleintje:
Afbeelding

Na deze rondleiding door het jura, gaan we hierna weer naar een ander tijdperk. Je kunt via een PB-tje raden welk thema dat zal zijn. Heb je het goed, dan wordt het eerste dier dat geboren wordt of uit het ei kruipt, naar jou vernoemd :P .
zeekoe
Winnaar Jubileum Contest - Animals of the World

Berichtdoor panda.bear » 07 apr 2008, 07:05

Zo perfect gemaakt dit keer, zeekoe.
De Jura is echt zo goed gemaakt.
Mijn favoriet is het verblijf van de Apatosaurus, want dat bruggetje in dat verblijf ziet er zo perfect uit!
Ik heb een nieuwe freewebs site over Ikariam. Wil je hem zien, klik hier dan maar eventjes!
http://www.freewebs.com/ikariam-help/
panda.bear
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor zeekoe » 07 apr 2008, 16:35

Daar ben ik dan ook aardig lang mee bezig geweest, vooral om een sluitend hek om het verblijf te krijgen en dat de gasten niet tussen de dino's terechtkomen...
zeekoe

Berichtdoor Pukkie » 08 apr 2008, 15:31

Heel erg origineel zoals je die die brug naar beneden uit laat komen en daar
een vieuwing area hebt gemaakt met geisers Leuk hoor! Het decoratieve hek om de standbeelden en bloemen heen is goed bedacht Leuke en mooie screens om naar te kijken
En denk eraan kinder'n "bij de man is het altijd mannelijk, bij de vrouw is het altijd vrouwelijk en bij de Heer is het altijd Heerlijk!!!

For All My friends Zoo Onderhoud Zookeeper of restaurant Meld je aan! per PB
Pukkie
Forum Moderator

Berichtdoor zeekoe » 09 apr 2008, 21:19

Zoals 1 van jullie al geraden heeft, gaat het volgende gebied in mijn zoo over de Krijtperiode.
Allereerst twee foto's van de Tyrannosaurus rex. 1 van dichtbij en eentje van veraf.
Afbeelding
Afbeelding

Van het grasland gaan we door naar de savanne, naar de Triceratopsen. Ze zijn net uit het ei gekomen en dus nog niet erg groot (voor een dino dan).
Afbeelding

Er was in mijn dierentuin een wedstrijd om te raden wat het volgende thema zou worden. Hierover heb ik goed en slech nieuws. Het goede nieuws is dat 100% van de deelnemers aan deze wedstrijd het antwoord goed hadden! :!: Het slechte nieuws: er was maar 1 deelnemer. :(
Daarom gaat de prijs naar panda.bear toe: het eerste dier dat geboren werd, is naar hem/haar vernoemd. De directie feliciteerd vanaf deze plaats panda.bear van harte met de geboorte van Caudipteryx "panda.bear" I) . Hij/zij zit momenteel nog in het ei, maar maakt het erg goed. Hierbij staat panda.bear op de foto.
Afbeelding

Dan weer een nieuwe prijsvraag. Wie goed kijkt, kan zien dat er achter het hok van de Triceratopsen nog een hok zit. Wie via PB raadt welk diersoort hier leeft, wint een jaarabbonnement op deze dierentuin.
Twee tips:
- het dier leefde in het krijt;
- het is een download dier.

Veel succes.
zeekoe

Berichtdoor panda.bear » 09 apr 2008, 21:23

Yes! Ik ben naar een leuke kleine Caudipteryxje vernoemd!
Leuk zeekoe!
Ik heb een nieuwe freewebs site over Ikariam. Wil je hem zien, klik hier dan maar eventjes!
http://www.freewebs.com/ikariam-help/
panda.bear
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor zeekoe » 10 apr 2008, 19:24

Hier volgt weer een kleine update. Allereerst zijn er wat nieuwtjes.
Omdat het geslacht bij een Caudipteryx moeilijk vast te stellen is, is dat van Caudipteryx panda.bear nu pas bekend (het personeel had het namelijk erg druk). Caudipteryx panda.bear is een meisje. Inmiddels is ze al volwassen en heeft ze ook al een ei gelegd. ID
Er zijn ook 3 apatosaurussen geboren, waarvan het personeel de eieren bijna niet kon optillen omdat ze zo groot waren. :shock:
En de uitslag van de vorige wedstrijd is bekend. G. Asten, beter bekend als Gina, heeft een jaarabbonnement gewonnen. Gefeliciteerd! :!: Het juiste antwoord was de woestijn velociraptor. Hieronder staat een foto van deze lieve beestjes.
Afbeelding

Na het perm, trias, jura en krijt is het volgende thema logischerwijs de ijstijd. Zoals bij elk thema zijn er ook hiervan 3 verschillende diersoorten. Allereerst de reuzenschildpadden.
Afbeelding

En tenslotte een verblijf dat door twee diersoorten gedeeld wordt: de wolharige neushoorn (met een jong 8) ) en de wolharige mammoet.
Afbeelding

Afbeelding

Een overzicht van bovenaf.
Afbeelding

Met deze update verlaten we de prehistorie en gaan we naar het land van de Nijl, de piramides en de farao's. En bij een nieuw thema hoort ook een nieuwe wedstrijd. Verzin een leuke, orginele naam voor een Egyptisch restaurant dat in de dierentuin gaat komen. De naam moet iets te maken hebben met Egypte. Namen met motivatie maken extra veel kans om te winnen.
Wat je kunt winnen? Het Egyptisch restaurant krijgt de naam die jij verzonnen hebt en je mag een jaar lang gratis in dat restaurant eten. Eet smakelijk alvast! :P
zeekoe

Berichtdoor zeekoe » 13 apr 2008, 16:02

Nu hebben we eindelijk de prehistorie verlaten en komen we bij de dieren die (meestal) vandaag de dag ook nog leven.
We zijn nu in het oude Egypte, bij een kolonie grote flamingo's.
Afbeelding

:?: Hoe kan de dierenverzorger bij de flamingo's komen? vragen bezoekers zich af. Dit is de oplossing: een hack van zooadmin (de link heb ik niet, dus je zult zelf even moeten zoeken). Zie de foto hieronder.
Afbeelding

In Egypte leven ook dromedarissen en dwerg woestijn nijlkrokdillen. Het lijkt of ze vreedzaam in 1 hok bij elkaar leven, maar in werkelijkheid zijn het twee hokken. Ze hebben ook al een aantal jongen: de dromedarissen eentje, en bij de dwerg woestijn nijlkrokdillen is een tweeling geboren.
Afbeelding

Na deze rondleiding wordt het tijd om wat te eten in het pas geopende Egyptisch restaurant.
Afbeelding
Jeroen van Hoek: gefeliciteerd met de nieuwe naam van het restaurant. Het restaurant is gisteren geopend en heet Egyptisch restaurant Toetarima. <)

En dan nu een volgende prijsvraag. Na het oude Egypte maken we een tijdssprong van een aantal eeuwen.
We gaan namelijk naar de Vikingen. In dit gebied komen eveneens drie diersoorten: eenhoorns, monsters van Loch Ness en :?: .
Deze laatste diersoort mogen jullie kiezen. (Ik heb de complete collectie, maar in deze dierentuin kan ik geen gebruik maken van marine mania.) Voorwaarden: het dier moet uiterraad binnen het thema Vikingen passen en stemmen kan alleen via PB. Wat je kunt winnen is nogal logisch: het dier dat jij gekozen hebt, komt in deze bijzondere dierentuin.

Stemmen kan t/m woesdag 16 april.
zeekoe

Berichtdoor zeekoe » 17 apr 2008, 20:27

Hier ben ik weer met een korte update.
Allereerst de uitslag van de prijsvraag. Het eerste dier dat in het kader van het thema Vikingen hier in de zoo is komen wonen, is de Yeti. De directie is het met tim gras eens dat dit dier prima in dit thema past. Tim gras, gefeliciteerd! :)
Afbeelding

:!: Pas op, zeer bijzonder nieuws :!:
Het bestaat echt, en het zijn er zelfs meer dan 1! De dierentuin heeft er twee uit de netten van vissers weten te redden. In Schotland wordt er nu nog gezocht naar eventuele andere exemplaren van deze bijzondere soort. Ja, ja, we hebben het over het monster van Loch Ness! 8)
Afbeelding

En tenslotte nog de eenhoorns, 1x zonder bomen en met jong:
Afbeelding

En 1x met bomen (en met jong, maar die is nu niet zichtbaar. :( )

Afbeelding

Omdat de vorige prijsvraag is afgelopen en de uitslag bekend is, wordt het weer tijd voor een nieuwe prijsvraag.
:arrow: Wat wordt het volgende thema?
:arrow: Welke 3 diersoorten horen daar volgens jou in thuis?
Tip: er zit een chronologische volgorde (van oud naar nieuw) in de thema's.
Je mag ook op 1 van de vragen antwoord geven, als het maar wel via PB gebeurt.

De prijs: het thema en/of de diersoorten die jij hebt gekozen, komen in deze geweldige dierentuin.
zeekoe

Berichtdoor zeekoe » 08 jun 2008, 15:50

Na lang wachten is hier dan eindelijk <) de laatste update van geschiedeniszoo. :(

Eerst de lang verwachtte uitslag van de laatste wedstrijd: Jeroen van Hoek heeft gewonnen met zijn idee van De oude stad.
Hieronder zie je de screenshots:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan gaan we nu naar het allerlaatste thema. In dit thema wonen de Amerikaanse bizon, de Siberische tijger en de Japanse bosgeit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoals je van mij gewend bent, is er weer een nieuwe prijsvraag. Na het thema De oude stad zijn we weer verder in de tijd gegaan. De foto's van dit laatste thema heb je net kunnen zien (de laatste 3 foto's hierboven). De vraag is: hoe heet dit thema? Met andere woorden: welke tijdsperiode wordt hier uitgebeeld? Stuur je antwoord in een PB-tje naar mij en vermeld daarbij ook jouw lievelingsdier voor ZT1. Als je wint, komt jouw lievelingsdier in mijn volgende ZT1 zoo. Ik heb ZT1CC.

------------------

En een voorproefje van een ZT1 zoo die ik gemaakt heb en heb opgestuurd naar deze site. iK heb hem vandaag pas opgestuurd, dus het kan even duren voordat je ermee kunt spelen. Maar hier zijn alvast wat foto's.
Het is een dikhuiden zoo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En als laatste nog een overzichtsfoto:
Afbeelding
Het is een zegen om je eigen talenten te ontdekken,
en ze niet te willen vergelijken met die van een ander.
Ik ben donor! Jij toch ook?
zeekoe

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen