zeekoe zoo's

De plek om je ZT1 Zoo´s te showen.

Berichtdoor Ruud » 08 maart 2008, 23:14

Bloemen en groen mis ik ook buiten de verblijven om. Maar verder ziet het er echt mooi uit je verblijven en zeker met het leuke verhaal erbij. Ga zo door zou ik zeggen. Ja dat zeg ik. En wat zeg jij? Moeten we onder duiken ? :P
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor zeekoe » 10 maart 2008, 20:01

Ruud schreef:Bloemen en groen mis ik ook buiten de verblijven om.

Omdat er door bezoekers veel gevraagd werd om wat meer bloemetjes buiten de verblijven, ben ik naar het tuincentrum gegaan. Het resultaat zie je hieronder, samen met een primatenhuis.
Afbeelding

Als je goed kijkt kan je bij onderstaande foto ook een poort zien. Door die poort wandel je het volgende gebied in: het land van Skippy.
En hier is Skippy zelf.
Afbeelding

Een vijand van de kangoeroe woont ook in Safari-Park. Ze zijn nu met zijn vijfen en heten dingo's.
Afbeelding

Voordat we Australia verlaten, maken we een korte uitstap naar Tasmania. Hier leven de Tasmaanse duivels.
Afbeelding

En wie zich afvraagt wat dat voor elektrisch hek is bij de Dingo's, dat is het beroemdste hek van Australia. Het is het Rabbit-Proof-Fence, in 't Nederlands het Anti-Konijnen-Hek. Hieronder zie je een close-up van dit hek:
Afbeelding
zeekoe
Winnaar Jubileum Contest - Animals of the World

Berichtdoor Dennis1991 » 10 maart 2008, 20:04

zeekoe schreef:Afbeelding

Ik vind dit stukje leuk verzonnen net een soort dam of schaak bord....
Het ziet er allemaal leuk uit eigelijk :P

zt1 blijft toch iets leuks houden...

Ik speel het zelf niet echt vaak ik heb het wel...
Soms doe ik het op een oude pc installeren en daar op spelen dan is het leuk.... XD
:D Hallo allemaal duik allemaal gezelig mee met de duiken van Dennis klik op de link om het te zien:
http://dennisthediver.actieforum.com/

Pokemon Diamond Friendcode: Naam: Dennis Code: 1676 1209 0903
Dennis1991
Winnaar Marine Mania Design Contest

Berichtdoor zeekoe » 14 maart 2008, 21:07

Hier komt helaas alweer de laatste update van Safari-Park. :(
Deze keer maken we een tijdreis naar de krijtperidode.
Allereerst is er een bioscoop waar de bezoekers meer over onze prehistorische bewoners kunnen leren.
Afbeelding

Dan komen we nu aan bij de vredige planteneters. In dit hok leven ankylosaurussen, die er uitzien als een kruising tussen een tank en een schildpad. Gelukkig is het hek van hun verblijf tegen hun enorme kracht bestand. Behalve ankylosaurussen leven er ook nog een paar triceratops, ook wel de neushoorns onder de dinosaurussen genoemd.
Afbeelding

Natuurlijk leefden er ook toen vleeseters op de savanne. De dromeosaurus is daar een van. Hij lijkt qua bouw nogal wat op de velociraptor.
Afbeelding

Voordat we weer terug naar ons kikkerlandje vliegen, maken we nog een laatste rondvlucht boven Safari-Park waar we van het uitzicht beneden ons genieten:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu is onze reis door de savanne echt voorbij. :(
Volgende keer begin ik met een nieuw thema.
zeekoe

Berichtdoor lucky » 21 maart 2008, 22:27

Ben benieuwd naar het nieuwe thema, heb net even dit topic doorgelezen en moet zeggen keurig ;) Mooie verblijven die bloemen (etc.) maken het nog mooier. Vooral netzoals andere Dennis het "schaak/dambord" is erg leuk :P
lucky
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor zeekoe » 22 maart 2008, 19:13

Voorlopig komt er helaas geen nieuw thema. Ik ben namelijk momenteel bezig met de complete collectie contest.

[edit]: er komt nu toch een nieuw thema aan, omdat mijn zoo voor de CCC bijna af is. Dit keer gaan we terug in de tijd en maken we een tijdreis. Het is de bedoeling dat we daarbij heel veel leren over de verschillende tijdperiodes en de dieren die in die tijden leefden.

Lang geleden was er een eiland.
Afbeelding

Op dit eiland leefden enkele dieren, zoals de groene aal.
Afbeelding

Langzaam veranderde het landschap en ontstonden er vulkanen en lavaputten. Ook kwamen er ambfibien, te zien in het Lepospondylhuis.
Afbeelding
Voor wie nog niet weet in welke periode we nu zitten: we zijn nu in het Perm.

Het eiland bleef veranderen en er kwamen meer dieren en planten naar toe, maar die zien we de volgende keer pas.
zeekoe

Berichtdoor zeekoe » 05 apr 2008, 16:38

Vanwege ruimtegebrek is de dierentuin verhuisd naar een ander eiland. Dit andere eiland is net zo uniek als het eerste, alleen is het veel groter. Zo groot zelfs, dat je vanuit de dierentuin het strand niet kunt zien.
Ook nu beginnen we in het Perm. Hier in het Lepospondylhuis
(zo goed geschreven :?: ) wonen allerlei prehistorische ambfibien. (ik weet dat er een trema op de 'e' van ambfibien hoort, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. :roll: ).
Afbeelding

Inmiddels is het eiland verder veranderd. We zijn nu aangekomen in het Trias (Triassic), waar de zachtaardige Plateosaurus leeft.
Afbeelding

Ook in het Trias leven roofdieren. Twee van hen zijn de Herrerasaurus en de Coelophysis. Deze twee dino's kunnen prima samen leven. Maar om te voorkomen dat ze elkaars eieren opeten, is er een natuurlijke afscheiding tussen de beide soorten gemaakt. Want een ei van enkele duizenden euro's is wel een beetje duur om aan je huisdier te geven... :?
Afbeelding
Afbeelding

En hiermee verlaten we alweer het Trias :( . Terwijl de bezoekers genieten van deze dieren, maakt het personeel de dierentuin klaar voor de komst van de volgende dieren. Deze dieren komen uit het Jura. Dus nog even geduld, en dan sta je oog in oog met gigantische dinosaurussen. :!:
zeekoe

Berichtdoor Jeroen van Hoek » 06 apr 2008, 11:54

dit zijn pracht zoo's
als ik ooit iets maak mislukt het steeds
jij en panda.bear zijn echt aan elkaar gewaagd
krokodillen zijn lief 8)
nieuwe krokodillendownloads pb mij
noem mij maar jeroen
http://jeroentjuhh.dragonadopters.com/dragon_60970
Jeroen van Hoek
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor zeekoe » 06 apr 2008, 12:51

Ik haal dan ook aardig wat inspiratie uit de zoo's van panda.bear. (En trouwens ook van andere zoo's.)
Heb jij trouwens ook een showroomtopic? Zo ja, dan wil ik jouw zoo's wel eens zien. Volgens mij kan jij er ook wel wat van!
zeekoe

Berichtdoor panda.bear » 06 apr 2008, 15:18

Ik moet echt zeggen zeekoe, ik vind het leuk dat je inspiratie uit mijn zoo's haalt en dat je zo'n keurige dinosarus verblijven maakt, zoals die van de Coelophysis.
Ik heb een nieuwe freewebs site over Ikariam. Wil je hem zien, klik hier dan maar eventjes!
http://www.freewebs.com/ikariam-help/
panda.bear
ZooTycoon.nl Lid

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen