zeekoe zoo's

De plek om je ZT1 Zoo´s te showen.

Berichtdoor zeekoe » 28 feb 2008, 17:15

Dat heb ik ook gedaan. Als je goed kijkt kun je de zwarte puntjes van het onzichtbare hek zien. En het groene, decoratieve hek is alleen voor de sier.
zeekoe
Winnaar Jubileum Contest - Animals of the World

Berichtdoor Ruud » 28 feb 2008, 18:56

Kijk eens aan, dit is veel beter de grotere screens. :)
Paden, ik vind bij de giraffen het een beetje druk met de verschillende paden. Maar weer op het pleintje de screen eronder kon we weer een beetje variatie in de plein gestoken worden met de paden. Het oogt een beetje saai.
De brug is natuurlijk een geweldige download om te gebruiken.
En de verblijven van de cheata's Giraffen en nijlpaarden zien er leuk uit. Alleen oogt dat zwembad een beetje kaal.
Het bavianen eiland is wel aardig gelukt en goed gebruik gemaakt van de onzichtbare hekken. Dat is ook een geniale download om te gebruiken.
Goed gebruik van verschillende bomen en rotsen. Misschien iets meer bomen/groen buiten de veerblijven om ?
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor zeekoe » 28 feb 2008, 19:04

De dierentuin is verder gegroeid.
Ik heb een groep gnoes (of wildebeesten) en een groep Afrikaanse buffels kunnen redden van hun lot als biefstuk. Ze leven nu nog lang en gelukkig in Safari-Park
Afbeelding

Behalve deze kuddedieren hebben we nog een nieuwe diersoort. De nationale balletvereniging van Senegal heeft in Safari-Park een benefietconcert gegeven ten bate van een project om straatkinderen te helpen. Als dank voor het mogen gebruiken van mijn dierentuin hebben ze mij zes vogels gegeven. Deze vogels zijn het symbool van hun vereniging. Zoals je op het plaatje kunt zien, zijn het er inmiddels al 2x zoveel.
Afbeelding

En wat is een Safari dierentuin zonder zebra's en Thomson gazelles? Precies, niets. Ik had deze dieren al een tijdje, maar omdat ik last had van een besmettelijke ziekte, moest de screenshot nog even wachten. Gelukkig zijn alle dieren nu weer gezond en gelukkig.
Afbeelding

Volgende keer een luchtfoto van een heel bijzondere diersoort. Het is een ondersoort van de zebra en men dacht dat ze in 1880 waren uitgestorven. Maar nu blijkt dat sommige gewone zebra's kenmerken van dit dier hebben. Met behulp van selectief fokken heeft men deze ondersoort van de zebra weer weten terug te fokken. De bedoeling is om een kudde van 100 dieren over uiterlijk 10 jaar uit te zetten in de savannes van Afrika, waar ze ooit leefden. Om de eerste dieren alvast te laten wennen aan hun toekomstige thuis, komen ze eerst een poosje in Safari-Park logeren. Momenteel worden ze van Engeland naar Safari-Park verscheept, waar een mooi hok op ze staat te wachten.
zeekoe

Berichtdoor zeekoe » 29 feb 2008, 21:24

En hier ben ik weer met een update.

Er zijn een aantal hokken + de omgeving ervan wat aangepast. Als je naar de onderstaande 3 luchtfoto's kijkt kun je zien wat dat is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inderdaad, als je goed hebt gekeken, is het pad bij het hok van de giraffen aangepast en is er een luipaardpleintje gekomen. En de nijlpaarden hebben een heus eiland waar ze lekker in het hoge gras kunnen relaxen.

Ik heb ook beloofd om een foto te nemen van een heel bijzonder dier uit Afrika. Helaas is er wat mis gegaan met het transport... :(
Dat wil zeggen dat het verschepen goed gelukt is en ook de nodige papieren zijn in orde. De personeelsleden van de dierentuin in Engeland zijn alleen 1 klein dingetje vergeten. :( De transportboxen zijn veilig en wel aangekomen in mijn dierentuin, terwijl de dieren die ik zou ontvangen nog steeds in Engeland zijn. XD .
Nu moet ik dus nog 3 weken op de dieren wachten.
In de tussentijd heb ik alvast een hok voor hen gemaakt. En zoals te zien is, zijn de gasten erg nieuwsgierig naar deze toekomstige bewoners van Safari-Park.
Afbeelding
zeekoe

Berichtdoor Ruud » 01 maart 2008, 20:18

Dat doe je snel weer een update, Oef gelukkig zijn de Buffels niet in de pan beland. Wat aardig van van de Ballet vereniging. Nu maar lekker door fokken met je vogels. Leuke afscherming in het verblijf van je vogels.

Je hebt prima je best gedaan met de paden, dit ziet er rustiger uit. Het pleintje is ook leuker en vrolijker geworden zo.
Ook het eiland in het basin is goed bedacht. Leuk en goed idee !

Ik vind je verhaal erg leuk om te lezen. TOP!
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor zeekoe » 02 maart 2008, 21:05

Eindelijke zijn de 4 dieren aangekomen in Afrika om aan hun nieuwe omgeving te kunnen wennen. I) Ze behoren tot een ondersoort van de steppezebra en zijn in de wetenschap bekend onder de naam Equus quagga quagga. In het Nederlands heet ie gewoon quagga.

Afbeelding

Nog een grappig detail: dit is de 2e keer dat er een quagga levend gefotografeerd is. De eerste keer was in 1870 in de Londense dierentuin. :!:
zeekoe

Berichtdoor zeekoe » 06 maart 2008, 22:01

Safari-Park heeft het droevige bericht gekregen dat African Carnivore Zoo failliet is gegaan. De Afrikaanse leeuwen, de Afrikaanse wilde honden en de gevlekte hyena's zijn bij Safari-Park ondergebracht. De andere 4 diersoorten van dit failliete park wachten nog op een nieuw thuis.

Afbeelding

Afbeelding

De dieren zijn al erg gewend aan hun nieuwe thuis.

Afbeelding

Tot slot nog een familie olifant die uit het circus is gered.
Afbeelding .

Dat was het weer. Volgende keer verlaten we Afrika en steken we de oceaan over naar... :?:
Dat blijft een verrassing :D
zeekoe

Berichtdoor Dylanus » 07 maart 2008, 15:52

ik vind dit een leuke Zoo, die hyena verblijf is leuk gemaakt omdat er 2 drinkplaatsjes zijn
'Ready for eternal war!' Quote van de Chaos Space Marines van Warhammer 40.000.
Dylanus
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor zeekoe » 08 maart 2008, 18:54

Zoals beloofd gaan we de oceaan oversteken naar een ander continent. Maar voordat we dat doen, wil ik jullie eerst een foto laten zien van een zeer zeldzame geboorte: een van de nijlpaarden is moeder geworden. Dat is op zich niet zo bijzonder, maar als je kijkt naar de foto zie je wat aan deze geboorte zo bijzonder is.
Afbeelding
Juist, er is een nijlpaardtweeling geboren! 8) Ze heten Hippo en Hippy.

Dan verlaten we nu echt Afrika en komen we aan in het subcontinent India. De eerste dieren de we daar tegenkomen zijn de zwarte reebokken. Deze dieren zijn door Sultan geschonken, in ruil voor een paar grote flamingo's.
Afbeelding

Onze reis over de savanne gaat verder. We komen nu bij de kust van India, waar een krodillenopvangcentrum is. Helaas kampt dit centrum met ruimtegebrek. Daarom heeft Safari-Park een aantal moeraskrodillen overgenomen.
Afbeelding

De volgende keer verlaten we India weer en steken we nogmaals een oceaan over. Dit keer varen we over de Indische oceaan en gaan we down under.
zeekoe

Berichtdoor Pukkie » 08 maart 2008, 20:41

Je zoo ziet er prima uit maar ik mis wel wat en dat zijn bloemen
Vooral tussen de verblijven in mag er van mij wel een beetje kleur komen Zeekoe Bijvoorbeeld achter de bankjes bij het reptielenhuis
En denk eraan kinder'n "bij de man is het altijd mannelijk, bij de vrouw is het altijd vrouwelijk en bij de Heer is het altijd Heerlijk!!!

For All My friends Zoo Onderhoud Zookeeper of restaurant Meld je aan! per PB
Pukkie
Forum Moderator

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen