Dieren uitwisselen

Heb je een idee of ben je iets aan het maken, dan kun je hier lekker kleppen over de nieuwe ideeën.

Dieren uitwisselen

Berichtdoor World » 12 jun 2012, 20:23

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier. Nou ja, niet helemaal daar ik de showrooms al sinds lange tijd bekijk. En ik heb misschien wel een vet idee. In de real world dragen dierentuinen dieren aan elkaar over in verband met allerlei fokprogramma's. Ik wil graag eens kijken of dat via het internet ook kan.

Ik wilde het volgende proberen: Met vier anderen(Anders is het niet te behappen) wil ik twee diersoorten per persoon kiezen op zo'n manier dat niemand de zelfde heeft. Je hebt dan in totaal tien diersoorten. Ieder wordt stamboekhouder van zijn of haar gekozen diersoorten. Als je drie dieren koopt in Zoo Tycoon kun je een hele populatie op fokken. Iedereen koopt dus drie dieren per diersoort die hij/zij gekozen heeft en gaat vrolijk spelen en een gave dierentuin bouwen met de twee diersoorten.

Na verloop van tijd raakt je populatie aan de grote kant. Dan is het idee dat je op het forum een berichtje plaatst met daarin welke dieren je over hebt. Deze kunnen dan door een andere speler geadopteerd worden. Dit door simpelweg bij de ene speler het dier uit het spel te verwijderen en bij de ander een dergelijk dier te adopteren en het de zelfde naam te geven. Misschien verstandig om een simpel namen of code systeem te verzinnen om de dieren makkelijk uit elkaar te houden?

Op den duur krijg je verschillende populaties is verschillende dierntuinen die erg groot worden. Dan is het misschien tijd om dieren uit te gaan zetten in het wild. Zijn er mensen die dit samen met mij eens willen gaan proberen om te kijken of het werkt en of het een beetje leuk is?

Groetjes,
World
World
Nieuw op ZooTycoon.nl

Re: Dieren uitwisselen

Berichtdoor Raymondhoek » 12 jun 2012, 20:47

Kijk eens op het 'ZTSF.nl'
Hier hebben wij een spel genaamd ZTAO (Zoo Tycoon Animal Organization), dat precies is wat jij wilt/zoekt.

Raymond ;)
Maak ook allemaal een account op het ZTSF
Klik HIER voor mijn ZT2 creatie's (Momenteel "Broken Fences Hack)
Klik HIER voor mijn ZT2 Show zoo (momenteel "Dierenhoek, Up1")
Klik HIER voor mijn Blijdorp foto's
Raymondhoek
Forum Moderator

Re: Dieren uitwisselen

Berichtdoor World » 13 jun 2012, 13:13

Oke dan, die site had ik nog nooit gezien. Ontzettend bedankt.
World
Nieuw op ZooTycoon.nl

• Reklame Boodschappen