Na vele jaren terug naar Zoo Tycoon 2 - deel je ervaringen

Gezellig babbelen over de nieuwe uitdagingen in 3D.

Na vele jaren terug naar Zoo Tycoon 2 - deel je ervaringen

Berichtdoor ribbedebie » 03 okt 2015, 16:33

Hallo iedereen! Sommigen kennen mij waarschijnlijk nog wel. Als je me herkent, probeer je dan vooral niet m'n oude troep te herinneren... old shame, weet je wel. :P Het valt me op dat er de laatste tijd niet veel gepost meer wordt op het forum, wat ik erg jammer vindt. Aan alles komt een eind, snap ik ook wel, maar toch.

Ik herinner mij nog goed de prille beginjaren van Zoo Tycoon 2. De fansites eromheen waren één van mijn eerste kennismaking met internetfora, zowel Engels als Nederlands. Vooral de fangemaakte dieren vond ik heel cool. In de tijd dat alleen recoloren mogelijk was, was een eenhoorn het meest bijzondere wat er gemaakt was. Nu zijn we tot een punt gekomen waar er hyper-realistische mods worden gemaakt voor het spel, nieuwe dieren met nieuwe animaties, en het hele spel ziet er gewoon als een nieuw spel uit. Ik sta er wel van te kijken.

Goeie herinneren van mijzelf zijn o.a. de officiele site toen deze nog geupdate werd met Animal Escapades en dergelijke. ZooTycoon.nl was een groot deel van mijn vrije middagjes en ik was altijd enthousiast om over nieuwe gebruikers' dierentuinen te lezen en in m'n handjes aan het wrijven voor de nieuwe fan-made dieren en officiele uitbreidingen. Ook had ik enkele eigen zoos die redelijke populariteit genoten.

Een tijdje geleden dacht ik om het spel weer eens op te starten en te kijken of mensen nog nieuwe dieren aan het maken waren. Ik geloof naar aanleiding van Zoo Tycoon op de Xbox.
Toen ik las over Radical Remake was ik in principe al verkocht. Naast deze kwamen er nog meer gave downloads en ik ben eigenlijk gewoon weer helemaal Zoo Tycoon 2-nerd.
Mijn game zit propvol met downloads, mods, hacks, en wat dan ook meer. M'n eerste laptop zou het niet aangekunt hebben. Soms kijk ik terug naar de eerste jaren en denk ik... tjonge, wat zijn we eigenlijk ver gekomen. Soms kom ik langs een download van iemand en denk ik "verrek, was dat niet die gast van ZT.nl?" en grijns ik van oor tot oor. Toch wel bijzonder dat zo'n oud spel nog steeds nieuwe updates krijgt van fans.

Dus vandaar dit topic. Ik zou het leuk vinden om de herinneringen van anderen te lezen, als deze er nog zijn. Kan gaan over dit forum of Zoo Tycoon in het algemeen. Leek me een tof idee.
Dierentuintje bouwe, jongeuh!
ribbedebie
ZooTycoon.nl Lid

• Reklame Boodschappen