Het-grote-huisdier-topic

Praten over echte dieren of dierentuinen kan hier...

Re: Het-grote-huisdier-topic

Berichtdoor thehilversumtigerman » 15 dec 2010, 19:16

ohh, wat een sgattige pluizebolletjes allemaal.
helaas willen me ouders geen huisdieren, zou graag en kat hebben en een sgattig knaagie :cry:
www.freewebs.com/ihax/ -chris smeele's site
thehilversumtigerman
ZooTycoon.nl Lid

Lady Gaga - Money Honey

Berichtdoor Sophie » 17 dec 2010, 21:37

Vandaag hebben Rocco en Evi in de sneeuw gerend en gesprongen :P.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rocco's voetafdrukken in de sneeuw.

Afbeelding
Ik woon tegenwoordig bij Stichting SOS Dolfijn en Vogelopvang Soest.

Mijn downloads zijn te vinden op Zeta-Designs.
Sophie
Designer

Berichtdoor thehilversumtigerman » 17 dec 2010, 22:34

aaaw, wat lief,
www.freewebs.com/ihax/ -chris smeele's site
thehilversumtigerman
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Joppie777 » 20 dec 2010, 17:46

We hebben gisteren onze twee nieuwe kittens opgehaald, het zijn 2 katers. Het ras is Turkse Van. Ze zijn inmiddels al 4 maanden uit en dus eigenlijk een soort 'reuzenkittens'.
Joppie777
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Shirley » 26 dec 2010, 12:38

Dit jaar vieren onze katten voor het eerst Kerst. Tot nu toe is er maar één bal kapot gegaan en hebben ze nog niet in de kerstboom gehangen xD
Ze zijn nu 7 maanden oud.

Tommy:
Afbeelding

Daisy:
Afbeelding
Shirley
Forum Moderator

Berichtdoor Astrid » 16 feb 2011, 16:18

Een tijdje geleden is Sky plots overleden en toen bleef Meg dus alleen achter. Nu is alleen zitten niet goed voor een gerbiltje (ook al is Meg blijkbaar niet zo'n gerbil die gaat zitten rouwen om d'r maatje), dus toen begon de zoektocht naar een nieuwe vriendinnetje voor haar. Gelukkig was zij al snel gevonden bij gerbilfokkerij Mileena. Ze komt uit het eerste nestje van Cato en Aquila en, leuk detail, ze is geboren op nieuwjaarsdag. :P Een pupje dus, of beter gezegd een pup, want voor haar leeftijd is ze echt gigantisch. :o
Vorige week is Meg naar de fokkerij gegaan om gekoppeld te worden en vandaag zijn ze beide thuis gekomen. Ook eindelijk besloten hoe mevrouw zal gaan heten: Isis. Ze is trouwens een rex rew. Jullie denken nu vast, wtf?? :lol: Rex houdt in dat d'r vachtje en snorharen (licht) gekruld zijn en rew betekend red eyed white, wit roodoog dus. Maargoed, foto's! Dan zien jullie dat vanzelf.
Eerst natuurlijk even poetsen, zoals het hoort als er een grote camera in de buurt komt, ze snapt het nu al. ID
Afbeelding

Zou ze een natuurtalentje in poseren zijn? ;)
Afbeelding

Ze weet zelf ook dat ze mooi is :loveit:
Afbeelding

En terwijl zij haar spiegelbeeld bewonderd, kunnen wij mooi kijken hoe d'r snorharen zijn.
Afbeelding

En nog eentje samen. Meg is helaas niet scherp, maar het is dan ook Isis' voorstelpost, dus zij krijgt hier even de volle aandacht I)
Afbeelding
Astrid
Fotowedstrijdmanager

Big Time Rush - Famous

Berichtdoor Sophie » 16 feb 2011, 21:23

Jammer dat Sky is overleden :cry: , maar gelukkig heeft je gerbil weer een nieuw maatje. De foto's zien er echt geweldig uit! Hoe lang leeft een gerbil gemiddeld?

Ik heb twee weken geleden een nieuw konijnenhok gekocht voor Dummie en Neko:
Afbeelding
Hij is bijna 2,5 meter lang en 1 meter diep :D .

Afbeelding
Het rechterhok is van Evi en Rocco, en het lijkt nogal klein, maar het is ook behoorlijk groot.
Ik woon tegenwoordig bij Stichting SOS Dolfijn en Vogelopvang Soest.

Mijn downloads zijn te vinden op Zeta-Designs.
Sophie
Designer

Berichtdoor Astrid » 16 feb 2011, 22:58

Ze worden niet zo heel oud, gemiddeld 3 tot 5 jaar. Maar ze kunnen ook nog geen jaar worden of extreem oud worden (er zijn meldingen van gerbils die 8 en 10 jaar zijn geworden, beide maar 1x voorgekomen, dus er gaan twijfels rond of dat wel echt waar is). Ligt heel erg aan de lijn, de verzorging en of ze geen ziekte of verwonding oppikken.. Vergeleken met konijnen zijn het in elk geval maar kort levende diertjes, en omdat ze met zijn 2'en moeten zijn, niet meer en niet minder, betekend dat dat er iedere paar jaar een koppeling moet plaats vinden. Maar verder zijn het ontzettend makkelijke en leuke diertjes gelukkig. ID

Mooi hok btw! Had elk konijn maar zo'n baasje. I)
Astrid
Fotowedstrijdmanager

Berichtdoor Pandatje » 17 feb 2011, 08:45

Ahh wat een schatje As! Je had al een foto laten zien, maar zo in de reeks valt goed op dat dit gerbiltje een fototalentje is. Ben benieuwd naar volgende fotoshoots :)

Ps: tóch klonk Megan en Morgan ook leuk :p

Zo die konijnenhokken zien er zeker wel groot uit Sophie! Daar mag de gemiddelde in-een-hokje-gepropt-stadskonijn stik jaloers op zijn!
Pandatje
Winnaar Poema Contest

Berichtdoor TaartjeMous » 17 feb 2011, 22:13

Wat een leuke foto's allemaal!
Wij hebben nooit echt vaste huisdieren alleen een kat maar elke zomer/lente hebben we wel een in de steek gelaten jong. Deze zomer had ik 2 eendjes en een meerkoetje!

Afbeelding

Afbeelding

Misschien logisch maar ying is de meerkoet! echt een lachwekkend beest. de kip heete kippie of kip nugget(ik vond dat ze de vorm en de kleur had van een kip nugget hoewel me zusje het niet kon waarderen)

het meerkoetje heeft ook een best wel apart leventje gehad (nog steeds hoor maar nu normaal)
We hadden een mooi hokje met water bak en een warmte lamp maar toch bleef de arme schat piepen 2 nachten lang daarna hebben we maar een kippen kuiken erbij geadopteerd deze was toen net iets groter als bedoeling om ermee op ontdekking te gaan maar de meerkoet dacht er heel anders over en kroop telkens onder het kippenkuiken (echt een schattig gezicht) Daarna zijn ze naar buiten gegaan in een ren met een water bak en een nacht hok en af en toe in de vijver van me vader ( meerkoet bleek bang te zijn voor vissen) en de kip was panisch hoe de meerkoet nou het water in durfte(kip is er overigens 5x ingevlogen). toen we hem/haar vrij lieten ging hij/ze steeds achter een witte eend aan (de kip was nammelijk wit) dat was het kort samengevat :mrgreen:

Eendjes spreken wel voor zich denk ik.
TaartjeMous
ZooTycoon.nl Lid

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen