Burgers Zoo krijgt overdekte speeltuin

Praten over echte dieren of dierentuinen kan hier...

Berichtdoor Ruud » 18 sep 2011, 15:54

In dierentuin Burgers' Zoo in Arnhem wordt een overdekte speeltuin gebouwd naast het bestaande parkrestaurant. Architectenbureau Wiegerinck ontwierp de speeltuin die al ‘golvend’ zijn weg vindt langs het restaurant.

Het gebouw bestaat uit twee delen. Het eerste deel grenst aan het restaurant en bestaat volledig uit glas om bezoekers van het restaurant een zich te geven op de activiteiten in het gebouw. Het tweede gedeelte heeft een meer organische vorm en heeft een 2,5 meter hoge ‘glasstrook’ in de plint.

Op de bovenkant van de gevel worden houten panelen aangebracht. Deze refereren volgens Wiegerinck aan de natuurlijke omgeving waar het gebouw zich in bevindt. De panelen worden in verschillende maten en in verschillende volgorden op de gevel geplaatst zodat er een ‘speels’ reliëf ontstaat.

Kinderen kunnen vanaf 2012 gebruik gaan maken van de nieuwe overdekte speeltuin.

Zie deze : LINK ;)

------------------
Op zich wel goed dat Burgers dit doet. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden van binnen.

Zou dit een soort Ravot Aapia worden of een soort Dino Dome ?
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Re: Burgers Zoo krijgt overdekte speeltuin

Berichtdoor maarten95 » 18 sep 2011, 17:15

Ik kan me nog niet helemaal voorstellen waar dit gebouw moet komen. Ik heb de computermodellen bekeken maar ik kan me die plek niet herinneren. Nou ja, het maakt ook niet zo uit, ik ben de speeltuin-leeftijd nu wel voorbij! :P
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Arthur » 18 sep 2011, 18:09

Das het restaurant wat vlak langs de weg ligt, tussen de bush en de weg.
Tussen nijlpaarden en de rimba tegenover de luipaarden. Ik weet ook niet hoe ik dit precies uit moet leggen.
Wij hebben er gezeten met de laatste meeting toen we wafels hebben gegeten voor Tom´s verjaardag.
Het enige wat draadloos nog niet echt wil lukken is, bungeejumpen
Citaat van een wereldberoemde Tycoon : 'Ik hoef niet te zwemmen in het geld, pootje baden is al genoeg..'
Als je een mooie zoo/download hebt gemaakt stuur hem dan ook eens in naar de site. Jij zorgt voor chaos bij de zookassa's, wij voor dranghekken...
Arthur
Site Admin

Berichtdoor maarten95 » 18 sep 2011, 18:46

Arthur schreef:Das het restaurant wat vlak langs de weg ligt, tussen de bush en de weg.
Tussen nijlpaarden en de rimba tegenover de luipaarden. Ik weet ook niet hoe ik dit precies uit moet leggen.
Wij hebben er gezeten met de laatste meeting toen we wafels hebben gegeten voor Tom´s verjaardag.

Oh, dat restaurant! :) Ja, dan weet ik het weer. Dankjewel! ;)
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Robbert » 18 sep 2011, 20:44

Zoals ik het nu zo lees, gaan ze de bestaande speeltuin gewoon overdekken. Leuk voor de mensen met kinderen natuurlijk, en voor de kinderen zelf. Maar verder vind ik het niet echt interessant om eerlijk te zijn.

Zouden ze misschien het oude dak van de orang-oetans (waar nu dus de Maki's zitten) misschien nog ergens hebben liggen en gaan ze die nu een nieuwe functie geven? :P ;)
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Berichtdoor Stefano » 19 sep 2011, 18:31

in het kader van de bezuinigingen zat het dat waarschijnlijk zijn, Robbert ;)

hmm tja overdekte speeltuinen, voor mij hoeft het niet zo, als ze de beestjes hun verblijven (nog) beter maakte met het geld voor zo iets dan zou het me meer doen, of nieuwe verblijven maken voor nieuwe diertjes :D
''Online and Kicking Ass in Outer Space'' since 1 DEC 2003
Ondanks wat de statistieken je laten denken, ben ik de originele nr. 1 spammer(lees poster) van de niet crew leden xD
Stefano
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Tijgerboy » 19 sep 2011, 19:21

Robbert schreef:Zoals ik het nu zo lees, gaan ze de bestaande speeltuin gewoon overdekken. Leuk voor de mensen met kinderen natuurlijk, en voor de kinderen zelf. Maar verder vind ik het niet echt interessant om eerlijk te zijn.

Hoezo, niet interessant? Volgens mij zijn de meeste ZTNL'ers hier de grootste kinderen van allen :P
It's a fez. I wear a Fez now. Fezzes are cool!
Tijgerboy
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Ruud » 20 sep 2011, 20:51

Hier even info van de Site van Burgers Zoo zelf :

http://www.burgerszoo.nl/over-burgers-zoo/nieuws/overdekte-speeltuin-voor-99-jarige

Opvallend is het speeltuin in 2 delen is. Voor kleine kinderen en grote kinderen.
Er wordt dus echt rekening gehouden met ons. :mrgreen:

De oplevering is ongeveer : Op 30 maart 2012
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor Robbert » 26 okt 2011, 14:48

Even weer een keer inhaken op 'kwestie speeltuin BZ' ;)

Ik ben begin deze maand namelijk weer even naar Burgers geweest, en tot m'n 'schrik' zag ik dat men dus niet de bestaande speeltuin gaat overdekken, maar juist een nieuwe gaat bouwen aan de andere kant van het parkrestaurant (dus in de driehoek Panters-Desert-Restaurant). Daar was het tenminste een grote bouwput met de aankondigingen dat daar een nieuwe speeltuin ging verrijzen.
Hopelijk gaat de oude dan weg om daar nieuwe dieren hun onderdak te geven. I)
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

• Reklame Boodschappen