Uitbreiding Dierenrijk (bij Eindhoven)

Praten over echte dieren of dierentuinen kan hier...

Uitbreiding Dierenrijk (bij Eindhoven)

Berichtdoor Robbert » 04 jul 2011, 16:15

Vandaag stond bij ons in het Eindhovens Dagblad een flink, en interessant stukje over de geplande uitbreiding waar Dierenrijk (voorheen Dierenrijk Europa) al jáááren mee bezig is. Men wil namelijk al lang aan de andere kant van het spoor verder maar dat kan natuurlijk niet zomaar. Ondertussen is het verhaal steeds langer aan het worden, en onlangs werd bekend dat het Papegaaien Opvang Centrum samen gaat met Dierenrijk en daar ook naartoe zal gaan verhuizen.
Hier is een stukje dat je op de site van het Eindhovens Dagblad kunt lezen, ook al zegt dit eigenlijk niet veel:
Politiek aan zet voor Gulbergen
zondag 03 juli 2011 | 19:59 | Laatst bijgewerkt op: maandag 04 juli 2011 | 07:25

NUENEN - De bal voor de toekomst van Landgoed Gulbergen ligt bij de politiek. Na de zomervakantie wordt het plan van eisen van Libéma aan de gemeenteraden van Geldrop-Mierlo en Nuenen voorgelegd.

Voor Libéma is er geen twijfel over mogelijk: Het plan van de 'recreatiegigant' om 40 miljoen euro in het landgoed, en dan met name Vaarle en omgeving, te pompen, is een unieke kans.
Belangrijkste onderdeel in het miljoenenplan is een park met 300 bungalows.

Libéma wil ook Dierenrijk uitbreiden. Dat plan heeft prioriteit gekregen nu het Nationaal Opvangcentrum Papegaaien (NOP) uit Oerle naar Dierenrijk verhuist.
Het recreatiebedrijf heeft Landgoed Gulbergen inmiddels 'zo goed als' overgenomen.

Nu is dit stukje natuurlijk niet zo interessant, maar het plaatje dat erbij stond (in de krant zelf) wel. Dat belooft namelijk al heel veel (o.a verdubbeling van grondgebied, het Papegaaien Opvang Centrum, en zelfs thema-gebieden stonden er al ingetekend). Het is alleen erg jammer dat ik het plaatje nergens kan vinden, maar ongetwijfeld zal die vast wel ergens opduiken binnenkort. I)

Overigens vond ik dit wel een eigen topic waard omdat er waarschijnlijk nog wel wat vaker nieuws zal zijn over deze uitbreiding.
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Re: Uitbreiding Dierenrijk (bij Eindhoven)

Berichtdoor Arthur » 05 jul 2011, 17:23

volia vandaag stond het in het brabants dagblad. dus de krant gepikt van mijn ouders en even thuis scan gemaakt. Word een hele interessante uitbreiding en zelfs de ingang aan de andere kant, aan de snelweg kant.
Afbeelding
Het enige wat draadloos nog niet echt wil lukken is, bungeejumpen
Citaat van een wereldberoemde Tycoon : 'Ik hoef niet te zwemmen in het geld, pootje baden is al genoeg..'
Als je een mooie zoo/download hebt gemaakt stuur hem dan ook eens in naar de site. Jij zorgt voor chaos bij de zookassa's, wij voor dranghekken...
Arthur
Site Admin

Berichtdoor Robbert » 06 jul 2011, 20:21

Dat is inderdaad het plaatje, Arthur. Super bedankt dat je hem hebt ingescand. Er stond trouwens ook nog ergens bij dat de 'grootste volière van Europa' deze week geopend word/is (weet de datum ook even niet meer), dus ook die is af.
Binnenkort dus maar eens een kijkje nemen als het mooi weer is en als ik er eens tijd/zin in heb. I)

En hopen dat de uitbreidings-plannen goed gekeurd worden, maar dat weet je maar nooit in de politiek! :|
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Robbert
Site Admin

Berichtdoor africanfreak » 07 jul 2011, 09:46

Robbert schreef:Dat is inderdaad het plaatje, Arthur. Super bedankt dat je hem hebt ingescand. Er stond trouwens ook nog ergens bij dat de 'grootste volière van Europa' deze week geopend word/is (weet de datum ook even niet meer), dus ook die is af.
Binnenkort dus maar eens een kijkje nemen als het mooi weer is en als ik er eens tijd/zin in heb. I)

En hopen dat de uitbreidings-plannen goed gekeurd worden, maar dat weet je maar nooit in de politiek! :|

Deze week?
2 weken terug was er van het grootste deel nog geen net te bekennen.
Dat gaat dan wel erg snel... Vaag park soms.
Maar als het open gaat is dat mooi nieuws. want ik denk, dat als die voliere af is, dat gebied prachtig wordt met de vogels! vooral het stuk bij de zeehondjes.
Edit: Vandaag wordt dus die voliere geopend...
Jammer, heel jammer dat ik daar niet bij kan zijn, anders was ik wel even gegaan. :P
Leef je leven zolang het nog kan =)
africanfreak
Member van het jaargetij

Berichtdoor Robbert » 31 dec 2011, 13:52

Even een laag stof wegblazen, maar ik heb even wat minder goed nieuws over deze uitbreiding, die is namelijk wat vertraagd..... http://www.ed.nl/regio/nuenen/10132628/ ... plaats.ece
Het was misschien ook wel te verwachten. I)

Zo, en nu de volgende laag stof op dit topic.... :P
Robbert
Site Admin

• Reklame Boodschappen