Serengeti-Park (Duitsland) - Ervaringen?

Praten over echte dieren of dierentuinen kan hier...

Serengeti-Park (Duitsland) - Ervaringen?

Berichtdoor Robbert » 01 apr 2011, 16:06

Ik heb vanochtend het bestaan ontdekt van een ander groot Safaripark dan het ons bekende Safaripark Beekse Bergen, namelijk het Duitse Serengeti-Park in de buurt van Bremen, Noord Duitsland dus. Maar omdat het ook niet erg ver van Nederland af is (nee, ik zou het ook niet willen lopen :P ), vroeg ik me af of er misschien wat Groningers, Drenthenaren, Friezen, of andere Nederlanders uit het Noorden des lands waren die er ooit geweest zijn en me kunnen vertellen of het park een beetje de moeite waard is of niet.
Het lijkt mij namelijk wel wat, maar ik heb al gezien dat ik er wel ruim vier uur voor moet rijden dus wil ik er mogelijk eens een weekendje naartoe (ze hebben er huisjes zag ik). Linkje naar de site van het park:
http://www.serengeti-park.de
Vanwege de site ben ik dus ook nieuwsgierig geworden maar wil graag weten of dat dus terecht is of niet ;)
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Re: Serengeti-Park (Duitsland) - Ervaringen?

Berichtdoor Robbert » 13 apr 2011, 21:50

Laat maar zitten, ik denk dat ik met hetzelfde budget net zo goed (lees: beter!) een weekendje Berlijn kan doen. Daar schijnt ook ergens een park te zitten dat de moeite is. ;)
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Berichtdoor Pandatje » 14 apr 2011, 18:04

Ik heb geen ervaringen met het Serengeti Park, maar wel met Berlijn!

Berlijn is zeeer zeker de moeite waard Rob! De dierentuin in de stad is echt heel mooi en voor een stadsdierentuin ook groot en goed.
Dat wildlifepark van Berlijn ben ik niet geweest, maar heb er wel positieve verhalen over gehoord.
En als je een paar uur over hebt is de stad zelf ook een bezoekje waard ;).
Pandatje
Winnaar Poema Contest

Berichtdoor Arthur » 14 apr 2011, 18:32

Als je dan naar berlijn gaat probeer dan ook de andere zuster-zoo van de stads zoo te bezoeken net buiten de stad (of aan de rand), Die is zeker net zo interessant.
Het enige wat draadloos nog niet echt wil lukken is, bungeejumpen
Citaat van een wereldberoemde Tycoon : 'Ik hoef niet te zwemmen in het geld, pootje baden is al genoeg..'
Als je een mooie zoo/download hebt gemaakt stuur hem dan ook eens in naar de site. Jij zorgt voor chaos bij de zookassa's, wij voor dranghekken...
Arthur
Site Admin

Berichtdoor Mythix13 » 18 apr 2011, 14:00

ze hebben daar: elk afrikaans dier, Achtbanen en van die ronde rieten afrikaanse hutjes
verder weet ik er niet zo veel van en ik ben er ook nooit geweest
konijn voor zoo tycoon 2
Mythix13
Nieuw op ZooTycoon.nl

• Reklame Boodschappen