Opvallende dieren berichten

Praten over echte dieren of dierentuinen kan hier...

Re: Opvallende dieren berichten

Berichtdoor Shirley » 12 jun 2012, 11:20

Er wordt sectie gedaan op beide Olifanten. Dus dan wordt het vast bekend gemaakt wat ze had.

Vind het erg triest nieuws...
Shirley
Forum Moderator

Berichtdoor Gea » 12 jun 2012, 13:11

Ja, is zeker erg triest nieuws.
In Christ alone my hope is found
He is my light, my strength, my song (In Christ Alone)
Gea
Forum Moderator

Berichtdoor Qwikkie » 19 jun 2012, 15:19

Even wat leuker nieuws:

Nieuwe bewoners in Dierenrijk

Nuenen, dinsdag 19 juni 2012 – Vanaf aanstaandevrijdag is Dé Kinderdierentuin van Nederland drie bewoners rijker. Die dag verhuizen mannetjesleeuwen Rob, Henk en Mike van Burgers’ Zoo in Arnhem naar Dierenrijk in Nuenen. De drie broers, afkomstig uit hetzelfde nest en geboren op 7 juli 2011 in Arnhem, leven sinds hun geboorte samen en betrekken in Dierenrijk hun nieuwe verblijf.

Het verhuizen van leeuwen is toch net iets complexer danhet verhuizen van meubels en serviesgoed.

Aanstaande vrijdag vertrekt een grote bus met aanhanger en drie grote metalen kisten richting Arnhem. Voordat het transport richting Brabant kan beginnen, worden de leeuwen verdoofd om ze in de kisten te kunnen plaatsen. Eenmaal veilig gestationeerd worden de leeuwen weer bij bewustzijn gebracht en kan de verhuizing beginnen. Volgens Kris Jansen, Hoofd Dierverzorging Dierenrijk een spannende ervaring: “Een verhuizing is voor alle dieren spannend, zelfs voor stoere leeuwen. Daarom gaan de leeuwen na aankomst in Dierenrijk direct naar hun binnenverblijf om daar even lekker tot rust te komen.” Met de komst van de leeuwen is Dierenrijk weer een diersoort rijker. Op donderdag 28 juni wordt het nieuwe leeuwenverblijf geopend en laten Rob, Henk en Mike zich zien aan het publiek.

Bron: zoosite.nl
Bezochte parken in 2012: Diergaarde Blijdorp 2x, Dierenpark Amersfoort, Safaripark Beekse Bergen
Totaal aantal bezoeken: 4
To do 2012: Vast wel iets, dat zien we wel weer.
Qwikkie
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Robbert » 19 jun 2012, 16:16

Dan mogen ze nog flink doorwerken daar in Dierenrijk, want afgelopen Zondag waren nog niet eens alle hekken af. Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar het zal mij niets verbazen als men het buitenverblijf nog niet eens af heeft als de leeuwen al binnen zitten.
En heel erg groot vind ik het verblijf ook niet, het komt op mij over of dat ze nu even lekker bezoekers willen trekken met een publiekslieveling als leeuwen.
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Berichtdoor africanfreak » 19 jun 2012, 17:35

Waar moeten die leeuwen komen dan? naar mijn weten zat het park al vol xD
Leef je leven zolang het nog kan =)
africanfreak
Member van het jaargetij

Berichtdoor Ruud » 19 jun 2012, 18:29

Robbert schreef:Dan mogen ze nog flink doorwerken daar in Dierenrijk, want afgelopen Zondag waren nog niet eens alle hekken af. Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar het zal mij niets verbazen als men het buitenverblijf nog niet eens af heeft als de leeuwen al binnen zitten.
En heel erg groot vind ik het verblijf ook niet, het komt op mij over of dat ze nu even lekker bezoekers willen trekken met een publiekslieveling als leeuwen.

Je haalt de woorden uit me mond. Want dat dacht ik ook dat ik het stukje las.

De leeuwen komen een stukje voorbij de Berberapen aan de linkerkant. :?
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor Shirley » 19 jun 2012, 19:36

Nieuws uit Blijdorp!

Eerst jonge dieren nieuws :)

Er is een kleintje bij de Vissende Katten gespot!

Bij de Chileense Poedoes is er een stukje afgezet in het verblijf. Hopelijk is dat, omdat er een kleintje is??

Ook denk ik dat er spoedig een kleine Grote Koedoe op de savanne gaat rondhuppelen. Een van de vrouwtjes is behoorlijk dik.

En het laatste nieuwtje over kleine diertjes in Blijdorp. De Hamerkoppen hebben in de Gierenrots een groot nest gemaakt tussen de palen van het kijkhutje. Dus wie weet!

Overig nieuws

Vicks gaat in september het park verlaten :( En gaat als het goed samen met Sesi uit Ouwehands in een andere dierentuin een koppel vormen.
En sinds vrijdag speelt Vicks met zijn mams weer gezellig buiten! Je kan alleen binnen niet meer bij het glas komen, maar dat lijkt me logisch :P
Er is trouwens een bedrijf wat voor 5 euro (excl BTW) een nieuwe ruit levert!

De Komodovaranen krijgen een nieuw verblijf in het Aziehuis. Daar zijn volop bouwwerkzaamheden bezig.
Het verblijf heeft een verhoging van ongeveer 50 cm, zodat de kleine kinderen op ooghoogte met deze grote reptielen komen (en ter voorkoming van ingraven van hunzelf en eieren :P)

Ook komen er nieuwe dieren naar het blije dorp. Namelijk Kantjils, een klein hoefdier soort, en zullen een verblijf in het Aziehuis krijgen tesamen met Balispreeuwen.

Bron: zoosite.nl
Shirley
Forum Moderator

Berichtdoor Robbert » 22 jun 2012, 18:04

Zijn er vandaag 3 jonge mannetjes leeuwen verhuist van Arnhem naar Nuenen/Mierlo, zijn er gewoon weer twee geboren! 'Nick en Simon' heten ze (tsja.... :P ), zie hier wat gave foto's: http://vidiphoto.photoshelter.com/galle ... iODBrfkVRw (staan ook foto's bij van de verhuizing van de drie mannetjes naar Dierenrijk)

Zondag maar eens een kijkje nemen of ik heel toevallig een glimpje op kan vangen van de twee nieuwe leeuwtjes, al zal dat denk ik moeilijk worden. ;)
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Berichtdoor Ruud » 22 jun 2012, 20:18

Jachtluipaard doolt door Duitsland
Een jong jachtluipaard is uit een dierentuin in Nuernberg ontsnapt. Dat liet de dierentuin vrijdag weten.
Het 3 maanden oude dier klauterde over een 3 meter hoog hek en vluchtte weg. Volgens de verklaring schrok het luipaard toen een soortgenoot zich verwondde bij een val.
De dierentuin waarschuwt dat het luipaard wegens de kleur van de vacht zelfs van dichtbij moeilijk te zien is. Of het dier een bedreiging vormt, is niet bekend.

Bron: www.rtl.nl
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor Tijgerboy » 23 jun 2012, 10:35

Bedreigde Sumatraanse neushoorn geboren in gevangenschap

Een Sumatraanse neushoorn - een van 's werelds meest bedreigde diersoorten - heeft in een reservaat in Indonesië een jong gekregen

Natuurbeschermers in het Sumatran Rhino Sanctuary in Way Kambas National Park zeiden dat de moeder, Ratu, en haar mannelijke kalf het allebei erg goed deden

Het is slechts de vierde bekende geboren Sumatraanse Neushoorn in gevangenschap deze eeuw.

Er wordt gedacht dat er nog minder dan 200 in leven zijn in Indonesië en Maleisië.

Hun aantallen zijn de afgelopen 20 jaar gehalveerd, voornamelijk door stroperij en verlies van habitat.

'Groot geschenk'

Een woordvoerder van het ministerie van bos, Masyhud verdelde het AFP nieuwsbureau dat Ratu's bevalling "goed en natuurlijk" was verlopen.

"Het is werkelijke een groot geschenk voor de voortgang van het fokken van Sumatraanse neushoorns, aangezien we weten dat dit en erg zeldzame soort is met wat moeilijkheden in hun voortplanting," voegde hij eraan toe

"Dit is de eerste geboorte van een Sumatraanse neushoorn in een reservaat in Indonesië."

Het was Ratu's derde zwangerschap. De vorige twee eindigden in miskramen

De vader van de babyneushoorn, Andalas, was geboren in Cincinnati Zoo in de VS in 2001 - de eerste Neushoorn die in gevangenschap was geboren in 112 jaar.

Hij werd in 2009 naar Indonesië gebracht om met Ratu te paren, die in het wild geboren was, maar hij vluchtte het bos in en was meegenomen door het Sumatran Rhino Sanctuary

Op vrijdag zei het Amerikaanse International Rhino Foundation dat een team van dierenartsen Ratu's placentale cellen zou oogsten die gebruikt kunnen worden om stamcellen te genereren.

Stamcellen hebben de mogelijkheid om nuttig te zijn voor veel doelen in de nabije toekomst, inclusief het genezen van ziekten en het helpen van de bevordering van stamcellen, zei het team

Bron: BBC News
It's a fez. I wear a Fez now. Fezzes are cool!
Tijgerboy
ZooTycoon.nl Lid

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen