Het Verzamelaars-Topic!

De iets minder serieuze topics passen hier het beste.

Re: Het Verzamelaars-Topic!

Berichtdoor maarten95 » 12 feb 2011, 18:50

Is dat een zelf-bouw model of is hij al af als je hem koopt? Hij ziet er in ieder geval goed uit! :D Erg leuk, die fotoshoot samen met je echte Subaru :) Ik ben geen groot autofan maar zulke karretjes vind ik wel stoer 8)
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor gvds » 05 mei 2011, 21:05

ik heb mijn cd verzameling uitgebreid met
europe - secret socity
genesis - live
coldplay - viva la vida and all hiss death friends
meatloaf - back into hell
gvds
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Robbert » 03 aug 2011, 19:41

Ik zag Maarten z'n bericht in het vrolijk-topic, en moest gelijk aan dit verzamelaars-topic denken. Want ik heb inmiddels ook weer een flinke uitbreiding op mijn rally-modelverzameling gedaan in tussentijd. En m'n spaarvarkens hebben weer grote honger nu...... :oops: :P

Want wat is er zoal bij gekomen?
Afbeelding
3 Subaru Impreza WRC's, de 2006-2007 versies. Links een gewone in fabrieksteam-kleuren, rechts dezelfde maar dan in nacht-versie (lampenbar), en in het midden een model van een Privé-team. Die auto is ooit van een Nederlander geweest die er een tijdje mee heeft gereden, en rijd nu voornamelijk in Engeland.

Afbeelding
Deze blauwe, een Subaru Impreza WRC S10, model van de auto zoals hij in Nederland heeft gereden. Dit is een ouder type als de bovenstaande drie.

Afbeelding
De iets kleinere auto, ook weer van een Nederlands team. Dit is een Mitsubishi Lancer EVO 10.

Afbeelding
Mitsubishi Lancer WRC '05, zoals een Nederlander ermee heeft gereden in enkele rallies.

Afbeelding
Dezelfde auto maar dan in het zwart, ook van een Nederlands team, zoals ze er in het WK van Duitsland van 2010 hebben gereden. Toevallig ben ik daar ook zelf bij geweest en dit is de auto in het echt:
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan niet ontkennen dat je er echt van moet houden om dit mooi te vinden, maar ik ben steeds trotser op m'n verzameling. 8)
De kast puilt alleen behoorlijk uit.
Bezochte parken in 2012: Apenheul, Artis, Antwerpen, Blijdorp (x4), Burgers' Zoo (x8), Dierenrijk, Duisburg, Falconcrest, Keulen, Krefeld, Olmense Zoo, Ouwehands, Planckendael, Safaripark (3x)
Totaal aantal bezoeken 2012: 26 in 14 parken
2011: 33 bezoekjes in 14 verschillende parken
Robbert
Site Admin

Berichtdoor maarten95 » 03 aug 2011, 20:29

Dat is serieus heel stoer 8) Ik weet niet heel veel van auto's en autosport maar de rally en dat soort dingen vind ik wel heel gaaf. Ik krijg er weer zin van om DiRT 3 te gaan spelen :P
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Ruud » 09 aug 2011, 14:22

Wat een mooie verzameling Robbert. Ik heb nog wel een vitrinekast voor je in de aanbieding :P
Zo kan je nog meer auto's kwijt ;)
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor Arthur » 09 aug 2011, 15:04

haha haha ik zie het al helemaal voor me, robbert met een boedelbakkie achter de Subaru naar Ruud om die kast op te halen . . . ID
Het enige wat draadloos nog niet echt wil lukken is, bungeejumpen
Citaat van een wereldberoemde Tycoon : 'Ik hoef niet te zwemmen in het geld, pootje baden is al genoeg..'
Als je een mooie zoo/download hebt gemaakt stuur hem dan ook eens in naar de site. Jij zorgt voor chaos bij de zookassa's, wij voor dranghekken...
Arthur
Site Admin

Berichtdoor Pandatje » 09 aug 2011, 19:50

Leuke verzameling Robbert!
Ik vind het leuk om te zien dat ze die modellen echt precies namaken van het origneel, inclusief reclame, stikkers etc.

Haha! Inderdaad Arthur :)
Pandatje
Winnaar Poema Contest

Berichtdoor brands » 26 aug 2011, 20:17

Ik weet niet of het in dit topic thuis hoor, maar het is in principe mijn hobby maar in principe verzamel ik het eigenlijk ook :). Elk jaar wanneer ik jarig ben geweest koop ik meestal zo iets en voor ik dan tijd heb om het echt te gaan maken is het in de zomer ;). Ik zal met foto's laten zien wat ik er intussen allemaal van heb.

Afbeelding

Dit is het eerste van ministeck wat ik heb gekregen zijn deze paarden. Het was niet 1, maar met deze doos kon je 4 soorten maken. Eerst 1 gemaakt en later toch weer uitgehaald en weer een andere gemaakt, die nu al een hele tijd aan de muur heeft gehangen :D.

De volgende een stuk of wat heb ik door de jaren heen gekregen van mijn ouders en broer, wat overigens ook geld voor de paarden van hierboven.

Afbeelding
De heb ik samen met mijn broer gemaakt, omdat het me alleen niet lukte. Op een 1 of andere manier ging deze moeilijker dan de andere die komen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Het idee wat overigens bij mij leeft is dat deze kat en de kat van hierboven uit 1 doos is gemaakt in combinatie met wat ik over heb gehouden aan de vorige stukken.

Daarnaast heb ik ook van die hele kleintjes gemaakt. Deze waren met de ervaring die ik heb opgedaan heb van de overige had ik deze kleintjes al binnen het uur of 2 uur af ;). Echt moeilijk waren ze niet, maar toch leuk om te hebben.
Afbeelding Afbeelding

Daarna weer de grote gaan maken, ook gekregen op verjaardagen, sinterklaas etc.
AfbeeldingAfbeelding

De volgende die hieronder verschijnen heb ik van mijn van mijn voormalige schoonouders gekregen. Uit het doosje heb ik 2 uit 1 doosjes gemaakt.
Afbeelding Afbeelding

Even 1 tussendoor, weet niet in welke situatie ik hem ooit heb gekregen. Misschien wel op verjaardag of zelf gekocht, maar dat laatste is denk ik onwaarschijnlijk.
Afbeelding

Toen ik 18 of 19 werd heb ik van een vriendin van mij deze gekregen, hij is uit een andere serie dan de vorige en de rest wat nog komt. Maar ook deze is heel mooi geworden.
Afbeelding

In de loop van de tijd ben ik ouder geworden en heb ik zelf dingen gekocht die ik mooi vind en leuk om te maken :). Dat zijn de eifeltoren en vuurtoren.
Afbeelding Afbeelding

Zoals jullie al hebben kunnen lezen in het waarom ben jij zo vrolijk topic was dit mijn laatste project. Heb hem in 1 week gemaakt, waar ik zelf wel verbaasd van het staan. Had namelijk niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Afbeelding

En voor de mensen die het nog niet weten. Deze hobby/verzameling bestaat uit hele kleine stukjes:
Afbeelding

Daarnaast is het zo dat ik niet alleen deze bovenstaande heb maar ook diverse boekjes heb. Met alles wat ik nu heb opgespaard uit al dit bovenste en eventueel wat bijbestellen kan ik uit z'n boekje wel weer wat maken :D. Misschien als ik weer is wat meer tijd heb ga ik dat misschien is doen.

Naast deze hele verzameling verzamel ik ook nog buitenlandse euromunten, daar ben ik ook niet echt volledig mee bezig, maar als ik er soms 1 bijzonder zie dan ga ik wel verder kijken.

Ik heb expres de foto's klein gehouden, aangezien het anders een heel lang bericht word. En mocht je het grote willen zien, dan kun je op de afbeelding klikken en wordt het groter.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van deze bijdrage. Ik heb deze bijdrage gemaakt, aangezien ik positieve reacties heb gehad van jullie :D.

Groeten, Brands
Collegejaar 2012 - 2013 --> 4de jaar van de opleiding

Opleiding HBO accountancy (administratie voeren van bijvoorbeeld de bakker + de bijbehorende belastingformulieren)
brands
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 04 sep 2011, 17:15

Dat is een mooie collectie Brands! :D Er zitten echt hele mooie tussen! Goed werk hoor!

Hier weer een moddeletje van mij. De Panavia Tornado ids, in speciale ''Black Panther'' kleuren. Het merk is Italeri en de schaal is 1:72.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door maarten95 op 04 sep 2011, 18:07, in totaal 1 keer bewerkt.
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Ruud » 04 sep 2011, 17:42

Dat is zeker een mooie vliegtoestel. Hoeveel heb je er nu ?

En Brands heb je al die ministeck platen ook allemaal laten staan of haal je ze weer uit na een bepaalde tijd ?
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen